ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی حسگر سه بعدی
تکنولوژی

تکنولوژی حسگر سه بعدی ویوو تشخیص چهره از فاصله ۳ متری را با گوشی های موبایل ممکن می کند

همین حالا که این خبر را می خوانید کنگره جهانی موبایل شانگهای در حال برگزاری است و ویوو یکی از شرکت کنندگان این رویداد، در جریان آن از تکنولوژی حسگر سه بعدی تازه خود موسوم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

همین حالا که این خبر را می خوانید کنگره جهانی موبایل شانگهای در حال برگزاری است و ویوو یکی از شرکت کنندگان این رویداد، در جریان آن از تکنولوژی حسگر سه بعدی تازه خود موسوم به TOF یا زمان پرواز رونمایی کرد که امکان تشخیص چهره و قفل گشایی تلفن های همراه از فاصله سه متری را میسر خواهد کرد.

به لطف تکنولوژی جدید، ویوو وعده ایجاد تغییراتی اساسی در تکنولوژی های تصویربرداری، واقعیت افزوده و تعاملات انسان و ماشین را به کاربران می دهد که در نوع خود قابل توجه و تامل خواهند بود.

تکنولوژی حسگر سه بعدی TOF ویوو که حالا آماده تولید و پیاده سازی در تلفن های همراه است و به غیر از تشخیص چهره در حوزه سرگرمی و کار نیز کاربرد دارد، زمان مورد نیاز برای بازگشت پالس های نوری به حسگر را اندازه می گیرد تا نقشه دقیقی از آبجکت هایی که حداکثر در سه متری آن قرار دارند را ترسیم نماید.

حسگر سه بعدی ویوو

ویوو اعلام کرده که تکنولوژی یاد شده ضمن آنکه قادر است تغییرات مثبتی را در حوزه تشخیص چهره، ژست و حرکت ایجاد کند، تصویربرداری سه بعدی و واقعیت افزوده را نیز دستخوش تغییر می کند. ویوو یادآور شده که تکنولوژی حسگر سه بعدی TOF عملکردی بی نظیر را از نظر عمق اطلاعات برای صنعت تبلت به ارمغان خواهد آورد چراکه فناوری مذکور برای گردآوری اطلاعات از ۳۰۰ نقطه سنسور استفاده میکند و از این لحاظ ۱۰ برابر قوی تر از تکنولوژی Structured Light عمل می کند.

ویوو باور دارد که فناوری تازه آن به کاربرد گسترده تر تکنولوژی های حسگر سه بعدی منجر می شود و به لطف تعداد بالای نقاط حسگری که نسبت به تکنولوژی Structured Light برای آن در نظر گرفته شده روشن است که کارایی خوبی خواهد داشت اما مشخص نیست ادعای ویوو در مورد انقلابی بودن این فناوری تا چه حد صحت دارد.
این شرکت باور دارد که با کمک هوش مصنوعی تکنولوژی حسگر سه بعدی TOF قادر خواهد بود به صورت کاملا مستقل عمل کرده و با اسکن تصویر فردی که در عکس حضور دارد اقدام به زیباسازی آن نماید. علاوه بر این امکان امتحان کردن لباس های مختلف به صورت مجازی برای افرد حاضر در تصاویر نیز فراهم می شود. اضافه کنیم که طبق وعده ویوو این تکنولوژی قابلیت دنبال کردن ژست های حرکتی کاربران به منظور استفاده در واقعیت افزوده را نیز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی