ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پایان یک رویا؛ تولید ارزان ترین خودروی جهان متوقف شد

تولید ارزان‌ ترین خودروی جهان در هند به دلیل نتایج ضعیف در تست تصادفات، متوقف شد.افت بی‌ سابقه فروش این مدل در پی انتشار نتایج تست تصادف این خودرو موجب شد شرکت خودروسازی تاتا موتورز ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

تولید ارزان‌ ترین خودروی جهان در هند به دلیل نتایج ضعیف در تست تصادفات، متوقف شد.افت بی‌ سابقه فروش این مدل در پی انتشار نتایج تست تصادف این خودرو موجب شد شرکت خودروسازی تاتا موتورز هند، تولید خودروی موسوم به نانو را متوقف سازد.تولید نانو در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان «خودروی مردمی» آغاز شد، اما تلاش‌ هایی که برای کاهش هزینه تولید این خودرو صورت گرفت، سبب شد کیفیت خودرو به شدت کاهش یابد و بروز چند مورد حریق خودرو هم موجب شد تا تمایل مصرف‌ کنندگان هندی به خرید نانو کم و کمتر شود.این خودروی ۴ درب موتور عقب، برای اولین بار در ژانویه ٢٠٠٨ و در نمایشگاه خودروی دهلی نو به نمایش درآمد و تنها در نوبت اول پیش فروش بیش از ٢٠٠ هزار دستگاه از آن فروخته شد. نانو که در ابتدا تنها برای عرضه در بازار هندوستان طراحی و معرفی شده بود؛ به دیگر بازار های جهانی از جمله اروپا نیز صادر شد. این خودرو که در هندوستان با قیمت پایه ١١۵ هزار روپیه (کمی بیش از دو هزار دلار!) فروخته می شد؛ به مراتب از رقیب هم وطنش یعنی موراتی 800 مدرن تر و البته ارزان قیمت تر بود. نانوبا تمامی موارد گفته شده این روزها آمار فروش این خودرو در تمام بخش‌ های بازار هند کاهش یافته است. کارشناسان عقیده دارند در طراحی این خودرو به اشتباه قیمت مهم‌ ترین عامل در نظر گرفته شده است، در حالی که مصرف‌ کنندگان هندی نشان داده‌ اند در ازای مبلغی که برای خرید خودرو پرداخت می‌ کنند، انتظار دارند محصولی با کیفیت قابل‌ قبول و ایمن دریافت کنند.
ماروتی سوزوکی و هیوندایی بزرگ‌ ترین خودروسازان بازار هند نیز در سال ‌های اخیر به تولید خودروهای ایمن ‌تر و باکیفیت ‌تر روی آورده ‌اند. در زمینه ارزان سازی تاتانانو همین بس که بدانید این خودرو حتی از سیستم فنربندی نیز بی بهره است و به همین دلیل سواری بسیار کوبنده ای را در جاده های ناهموار هند ارائه می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۲۶ تیر ۱۳۹۷

    والا همین سگش شرف داره به پرایدی که از همه چیش زدن واسه کاهش قیمتش

    • zilyzal
      zilyzal | ۲۷ تیر ۱۳۹۷

      از همه چیش زدن واسه افزایش قیمتش*

مطالب پیشنهادی