ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حضور زنان در الکامپ
تکنولوژی

مشاور وزیر ارتباطات در گفتگو با دیجیاتو از حضور زنان کارآفرین در الکامپ خبر داد

سمینار بین المللی «نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توان ‌افزایی زنان» همزمان با برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ تهران، به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات با هدف ارتقای ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۳

سمینار بین المللی «نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توان ‌افزایی زنان» همزمان با برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ تهران، به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات با هدف ارتقای سطح آگاهی و تبادل تجارت داخلی و بین المللی برگزار می ‌شود. این سمینار در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار می‌شود و به دلیل نبود فضای کافی در سطح نمایشگاه الکامپ، تصمیم بر این شده که به طور مجزا در مکانی دیگر برگزار شود.

حضور زنان در الکامپ

دکتر «سودابه رادفرد» مشاور وزیر ارتباطات در امور زنان در گفتگوی کوتاه خود با دیجیاتو تاکید می‌کند که این وزارتخانه پیشنهاداتی نیز مبنی بر حضور فعال زنان و پررنگ کردن نقش بانوان در صنعت ICT در خود نمایشگاه الکامپ داده:

«قرار است اگر شرایط مهیا شود راهرویی برای کارآفرینان زن در نظر گرفته شود و این بانوان گرامی در آنجا مستقر شدند. در حال حاضر مهمانان بین‌المللی ویژه‌ای همچون وزیر زنان اندونزی و وزیر ارتباطات آفریقای جنوبی برای الکامپ و همایش فناوری اطلاعات در توان‌ افزایی زنان دعوت شده‌اند و ممکن است که تعداد این افراد بیشتر هم بشود. با توجه به ترند بودن وضعیت اشتغال زنان و ابعاد بین‌المللی حضور زنان در حوزه ICT بهتر دیدیم تا در الکامپ هم جایگاهی مخصوص کارآفرینان زن داشته باشیم.»

او برنامه‌های همایش وزارتخانه ارتباطات را که هفتم مرداد ماه از ساعت 9.30 صبح آغاز و تا ساعت 16 ادامه خواهد داشت نیز چنین بیان می‌کند:

«دو پنل صبح و بعد از ظهر داریم که پنل صبح در سطح High Level برگزار خواهد شد و در آن وزیر ارتباطات کشورمان و خانم دکتر ابتکار و همین وزرای خارجی مهمان سخنرانی خواهند کرد و شاید به این لیست افراد دیگری از سطح وزرا و مشاورین و معاونین آنها نیز اضافه شود. در پنل بعد‌از ظهر که فعلا در حال تکمیل برنامه است نیز سخنرانی‌های تعاملی و گفتگومحوری خواهیم داشت که فعلا حضور مهندس صدری مدیرعامل مخابرات و مدیرعامل ایرانیان نت قطعی شده است و افراد بیشتری نیز به این لیست اضافه خواهند شد.»

حضور زنان در الکامپ

به گفته رادفرد در این رویداد بین المللی، پنل های تخصصی «نقش دولت‌ ها در توانمندسازی زنان از طریق فناوری اطلاعات و بررسی ابعاد توانمندسازی زنان» با حضور مقامات دولتی و اجرایی کشورهای شرکت کننده و متخصصان داخلی و بین المللی شرکت کننده، برگزار خواهد شد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با همکاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، تلاش همه جانبه ‌ای در راستای استفاده از ظرفیت‌ های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توانمندسازی زنان و دختران داشته است، افق مدنظر در برگزاری این رویداد بین المللی را ایجاد زمینه های برقراری عدالت جنسیتی از طریق ICT و نیز بسترسازی همکاری های مشترک بین المللی در حوزه توانمندسازی زنان در چارچوب قوانین و سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rad
    rad | ۳۰ تیر ۱۳۹۷

    ما هم از حضور مردان کار آفرین در الکامپ خبر میدهیم ? . همین که میگن حضور زنان کار آفرین یعنی خودش به رسمیت شناختن تبعیض جنسیتی . ریشش تو مغزه

مطالب پیشنهادی