ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نگاهی به اکسید TX؛ پیشرفته ترین محصول چری برای بازارهای بین المللی

کمپانی چری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو و از صادرکنندگان پیشروی خودروهای چینی در جهان است. چندین ماه پیش بود که شرکت چری، از شاسی بلند لوکس خود، اکسید TX رونمایی کرد و در طی ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

کمپانی چری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو و از صادرکنندگان پیشروی خودروهای چینی در جهان است. چندین ماه پیش بود که شرکت چری، از شاسی بلند لوکس خود، اکسید TX رونمایی کرد و در طی روزهای اخیر، برای اولین بار عرضه آن را در کشور شیلی، واقع در آمریکای جنوبی آغاز کرده است. گویا چری قصد دارد سری جدیدی از محصولاتش را بعد از سری آریزو و تیگو تشکیل دهد و لوگوی اکسید که در جلوی این خودرو و روی فرمان قرار دارد، گواهی بر این مدعاست.چری یکی از فعال ترین شرکت های چینی در بحث صادرات به نقاط مختلف دنیاست و به خصوص در خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی بسیار فعال عمل کرده است. در چین قرار است که اکسید TX با نشان چری و به عنوان یک محصول لوکس از این خودروساز عرضه شود، اما در شیلی این خودرو به صورت کاملا مستقل بوده و نشانی از چری در ظاهر آن وجود ندارد.برای اکسید TX ، دو موتور در نظر گرفته شده که عبارت است 1.5 لیتری توربو با 190 اسب بخار قدرت و 275 نیوتون متر گشتاور، و 1.6 توربو با قدرت 218 اسب بخار و 320 نیوتون متر گشتاور. موتور 1.5 لیتری در کنار گیربکس شش دنده دستی و موتور 1.6 لیتری در کنار گیربکس هفت سرعته دو کلاچه عرضه می شود.
چری ادعا کرده است که شاسی بلند جدید اکسید TX قادر است صفر تا ۱۰۰ را در ۶ ثانیه با سقف سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت پر کند. اکسید TXباید اشاره کنیم یک سری از متعلقات اکسید تحت نظر مهندسی کمپانی های دیگر آپدیت شده است؛ مثلا سیستم تمام چرخ متحرک توسط Dana و BorgWarner، سیستم انتقال قدرت کلاچه توسط Getrag، صفحه نمایش لمسی چند رسانه ای ۱۰ اینچی و صفحه نمایش ۷ اینچی صفحه کیلومتر  توسط Bosch مهندسی شده است.
فضای داخلی این خودرو لوکس به نظر می رسد و استفاده از چرم در کابین فراگیر است. اکسید TX یک خودروی هفت سرنشینه است و ابعاد آن عبارتند از 4664-1872-1685 میلیمتر. چری تاکنون با ارایه مدل های اقتصادی و ارزان قیمت شناخته شده و در طی چند سال اخیر، قصد داشته شانس خود را در بازار خودروهای لوکس آزمایش کند. باید دید آیا چری می تواند در این چالش موفق ظاهر شود یا خیر. منتظر عرضه این خودروی لوکس در بازار کشورمان هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی