ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۹
تکنولوژی

منابع آگاه از تولید ناکافی پنل LCD آیفون ۹ خبر می دهند

در ماه های گذشته شایعاتی در مورد تعبیه نمایشگرهای LCD انعطاف پذیر در آیفون ۹ منتشر شده بود و حالا خبرهایی از مشکل در فرایند تولید این پنل ها به گوش می رسد. حدود دو ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

در ماه های گذشته شایعاتی در مورد تعبیه نمایشگرهای LCD انعطاف پذیر در آیفون ۹ منتشر شده بود و حالا خبرهایی از مشکل در فرایند تولید این پنل ها به گوش می رسد.

حدود دو سال قبل کمپانی ژاپن دیسپلی (JDI) که واحد تجاری مشترک هیتاچی، سونی و توشیبا به شمار می رود، نوعی پنل LCD را معرفی کرده که می تواند همچون صفحات نمایش OLED سامسونگ و ال جی، خم شود.

این شرکت در ساخت این نوع نمایشگر به جای استفاده از شیشه، صفحات پلاستیکی را در دو سمت لایه کریستال مایع قرار داده است. اگرچه این پنل LCD با رزولوشن تمام اچ دی که Full Active Flex نام گرفته به ظرافت نمونه های OLED نمی رسد، اما باز هم به راحتی می توان از آن در ساخت اسمارت فون هایی با لبه های خمیده بهره گرفت.آیفون ۹این پنل ها از انعطاف پذیری لازم برای میزبانی از بریدگی نمایشگر برخوردار هستند. علاوه بر این به لطف حاشیه های ۰.۵ میلیمتری در طرفین ظاهری شبیه به پنل های AMOLED بدون حاشیه در آیفون ۱۰ پیدا خواهند کرد.

گزارش های جدیدی حاکی از این است که از اوایل ماه گذشته تولید انبوه پنل های Full-Active Flex برای آیفون آغاز شده که از نسل سوم سنسور لمسی Pixel Eyes با دقت بالا بهره می برند.

با این حال برخی منابع نرخ بازدهی تولید این پنل ها را حدود یک درصد اعلام کرده اند که باور آن سخت است اما در صورت درستی عرضه آیفون ۹ را تا آبان ماه به تاخیر خواهد انداخت.

از سوی دیگر یکی از تحلیلگران موسسه «مورگان استنلی» به نام «کیتی هیوبرتی» هم با استناد به زنجیره تامین اپل از تاخیر یک ماهه در عرضه آیفون ۹ خبر داده است. دلیل این تاخیر نشتی سیستم بک لایت نوآورانه ای است که عنصری اساسی در طراحی بدون حاشیه اپل به حساب می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی