ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام از پرداخت جریمه 773 میلیون دلاری در تایوان معاف شد

کمپانی کوالکام که چند هفته پیش در خرید شرکت هلندی «NXP» ناکام ماند و مجبور به پرداخت جریمه 2 میلیارد دلاری شد، حال خبر می دهد که توانسته در کشور تایوان از پرداخت جریمه 773 ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

کمپانی کوالکام که چند هفته پیش در خرید شرکت هلندی «NXP» ناکام ماند و مجبور به پرداخت جریمه 2 میلیارد دلاری شد، حال خبر می دهد که توانسته در کشور تایوان از پرداخت جریمه 773 میلیون دلاری بگریزد.

تولیدکننده چیپ آمریکایی پاییز گذشته در کشور تایوان به دلیل سیاست های انحصارگرایانه به پرداخت 773 میلیون دلار جریمه محکوم شده بود که طی همکاری با کمیسیون تجارت عادلانه تایوان (TFTC)، به شرط سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری در این کشور، از پرداخت جریمه معاف خواهد شد.

کوالکام

البته مبلغ 93 میلیون دلار که پیش از این توسط کوالکام پرداخت شده بود، به عنوان ضمانت نزد تایوانی ها باقی خواهد ماند تا کمپانی آمریکایی طی پنج سال آینده، سرمایه گذاری خود را تکمیل نماید.

کوالکام به جای پرداخت جریمه، مبلغ مورد نظر را در تایوان سرمایه گذاری می کند

توافق مذکور از این جهت مورد توجه سرمایه گذاران کوالکام قرار دارد که حالا به جای از دست رفتن کامل نزدیک به 800 میلیون دلار سرمایه، این مبلغ صرف توسعه استارتاپ ها، دانشگاه ها، صنایع کوچک، صنعت نیم رساناها و فناوری 5G خواهد شد که در نهایت بازگشت مادی و معنوی قابل توجهی برای کمپانی خواهد داشت.

از سوی دیگر توافق جدید به کوالکام اجازه می دهد سیاست های قیمتی قبلی خود را (که موجب بروز دعواهای قانونی زیادی در سراسر دنیا شده) ادامه دهد که این امر، موجب کسب حداکثر سود ممکن از بازار خواهد شد.

لازم به ذکر است که درگیری قانونی کوالکام با اپل همچنان ادامه دارد و این شرکت به دلیل مطالبه مبالغ گزاف، از سوی کمپانی ساکن کوپرتینو به پرداخت 1 میلیارد دلار غرامت محکوم شده که این پرونده در حال رسیدگی است.

در کنار پرونده اپل، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا نیز به دلیل سوء استفاده از رهبری بازار و اتخاذ سیاست های ضد رقابتی، کوالکام را تحت پیگرد قانونی قرار داده. این در حالی است که اتحادیه اروپا هم به دلایل مشابه، کمپانی مذکور را به پرداخت 1.23 میلیارد دلار جریمه (نزدیک به 5 درصد کل درآمد شرکت در سال 2017) محکوم کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hossein_Rashnoo
    Hossein_Rashnoo | ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

    خدایا چرا توی تایوان بدنیا نیومدم من ???

مطالب پیشنهادی