ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید MVM 315 ؛ مشخصات فنی، آپشن‌ها، قیمت و شرایط فروش

چه بخواهیم و چه نخواهیم، حضور خودروسازان چینی در ایران را باید به فال نیک گرفت؛ اگرچه این بدان معنا نیست که ما از عدم حضور خودروسازان مطرح جهانی در بازار خودروی کشور حمایت می‌کنیم؛ ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

چه بخواهیم و چه نخواهیم، حضور خودروسازان چینی در ایران را باید به فال نیک گرفت؛ اگرچه این بدان معنا نیست که ما از عدم حضور خودروسازان مطرح جهانی در بازار خودروی کشور حمایت می‌کنیم؛ بلکه برعکس، بسیار هم به آن انتقاد داریم.

به واسطه عدم حضور گسترده مدل‌های متنوع و سطح اول جهانی در کشورمان، سالهای سال مجبور بوده‌ایم تا دو سه مدل خودروی قدیمی را سوار شده و به چراغ تغییر شکل یافته شان افتخار کنیم.

در چنین شرایطی حضور مدل های متنوع چینی در بازار خودروی کشور منجر به افزایش حق انتخاب مصرف‌کننده خواهد شد و در نتیجه مشتریان با توانایی مالی ضعیف تر نیز خواهند توانست بر آرزوی دیرینه شان جامه عمل پوشانده و حداقل به ظاهر هم که شده از یک اتومبیل با طراحی نسبتا مدرن و مجهز به انواع آپشن های جدید برخوردار شوند.

CHERY

یکی از خاص‌ترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران MVM 315 است. البته خاص بودن نه به آن معنایی که در ذهن شماست بلکه بیشتر از جهت رده قیمتی که در آن حضور دارد.

این خودرو به محدوده تحت سیطره و یا بهتر بگوییم، به حیاط خلوت مدل های ارزان قیمت داخلی وارد شده است؛ همان بخشی که در حکم گاو شیرده خودروسازان داخلی بوده و در طی سالیان دراز اجازه ورود به هر خودرویی در آن داده نمی‌شود.

MVM 315

با همه این تفاسیر اما 315 آمده و برای خود در بین سالخوردگان خودخواه این محدوده جایگاهی دست و پا نموده است. MVM 315 یا چری فالوین ۲ از سال 2009 میلادی وارد سبد محصولات شرکت خودروسازی چری شد.

این خودرو از سال 1391 تحت نام «ام وی ام 315» به بازار ایران ارائه شد. شرکت مدیران خودرو به عنوان عاملیت رسمی کمپانی چینی چری در ایران، عهده‌دار مونتاژ این خودرو در کشور شد و در سال ۱۳۹۴ نیز نسخه فیس لیفت آن را به بازار ایران عرضه نمود.

در ابتدا شرکت مدیران خودرو، MVM 315 را در دو کلاس بدنه هاچبک و سدان به مشتریان ایرانی تحویل می‌داد، اما پس از مدتی، اینک تنها نسخه هاچبک mvm315 سهم بازار کشورمان خواهد بود.

MVM 315 SPORT

در گذشته، MVM 315 فیس لیفت در قالب عناوینی نظیر: نسخه نیو، نیو اسپرت، نیواسپرت لاکچری و نیواسپرت اکسلنت به بازار عرضه می شد که البته امروزه تنها نسخه فول آپشن آن یعنی مدل نیواسپرت اکسلنت توسط مدیران خودرو به فروش می‌رسد. با دیجیاتو همراه شوید تا با هم به بررسی کامل خودروی mvm 315 اسپرت اکسلنت بپردازیم.

طراحی ظاهری و بدنه MVM 315

MVM 315 SPORT

اگرچه ظاهر MVM 315 چندان چشم نواز و هیجان انگیز نیست اما فراموش نکنید که رقبای اصلی این خودرو یعنی مدل‌های قدیمی جدیدالتولید ایران خودرو و سایپا، از همین زیبایی اندک ظاهری هم برخوردار نیستند.

به واقع در قیاس با اکثر محصولات حاضر در رده قیمتی زیر پنجاه میلیون تومان نظیر انواع سمند، پژو و تندر 90، mvm315s از طراحی ظاهری تاثیرگذارتر و زیباتری برخوردار است.

MVM 315 SPORT

نمای روبروی این خودرو پس از آنکه مورد فیس قرار گرفت، از شِمای زیباتری برخوردار شده است. در نسخه‌ فیس لیفت، چراغ های اصلی خودرو مورد بازنگری قرار گرفته و دارای سایز نسبتا مناسبی هستند.

یک جلو پنجره نسبتا کوچک فضای خالی بین دو چراغ را جلو را پر نموده است. این جلوپنجره که تقریبا حالت چهار ضلعی دارد، یک وجه آن شامل بخشی از لبه درب کاپوت بوده و سه وجه دیگر نیز توسط نوار کروم رنگ باریک پوشش داده شده‌اند.

یک نوار کرومی نیز در داخل جلو پنجره مشاهده می‌شود که از دو طرف نماد mvm به سمت جوانب جلو پنجره امتداد یافته است.

بخش عمده نیمه پایینی چهره این خودرو توسط مجرای بزرگ ورودی هوا، به جهت تامین هوای مورد نیاز پیشرانه و سیستم خنک کننده، تسخیر شده است. در دو انتهای کناری این بخش، جایگاه مشکی رنگ مه شکن ها به چشم می‌خورد و یک چراغ دایره‌ای شکل نیز درون هر یک از این جایگاه ها تعبیه شده است.

در مدل اسپرت، استفاده از یک قطعه پلاستیک مشکی نقره‌ای در نواحی زیرین سپر جلوی 315، نمای اسپرت‌تری به آن بخشیده است.

به طور کلی نمای روبروی MVM 315 اگرچه حرف چندانی برای گفتن ندارد اما به هر حال در مقایسه با نمونه‌های مشابه وطنی، به اصطلاح «یک آب پاک‌تر» است.

MVM 315 SPORT

نمای جانبی MVM 315 نیز چندان متفاوت به نظر نمی‌رسد. سایز شیشه‌های جانبی مناسب بوده و فریم مشکی رنگ دور تا دور آن را احاطه کرده است. بخش انتهایی پنجره‌ها نیز فاقد شیشه شفاف بوده و به جای آن از یک قطعه  مشکی رنگ استفاده شده است.

یک خط فرم‌دهنده حجمی از انتهای چراغ عقب تا نزدیکی‌های گلگیر جلو تداوم یافته و به همراه یکی دو مورد خطوط حجمی دیگر، بر جنبه های جسورانه نمای جانبی این خودرو افزوده است.

همچنین استفاده از پلاستیک مشکی رنگ به همراه رگه های نقره‌ای در قسمت زیرین درب‌ها و نیز دور گلگیرها (به رنگ مشکی) جزو آن دسته از کلک‌هایی است که به منظور زیباتر جلوه دادن خودرو، امروزه در بسیاری از اتومبیل های هاچبک و کراس اوور چینی شاهد آن هستیم.

MVM 315 SPORT

به کارگیری ریل سقفی نیز در بزرگتر جلوه دادن خودرو تاثیر اندکی دارد. نمای پشت MVM 315 بر خلاف زوایای دیگر، چندان عادی و دلنشین به نظر نمی‌رسد.

سپر عقب ارتفاع زیادی داشته و بسیاری از بخش‌های آن را فضای خالی عاری از هر گونه اِلمان خاص در بر گرفته است. درب صندوق عقب نیز سایز کوچکی دارد و عبور دادن لوازم حجیم از دروازه آن چندان سهل و آسان نخواهد بود.

چراغ‌های عقب هم سایز کوچکی داشته و از این زاویه چندان زیبا به نظر نمی‌رسند. داخل آنها با نواری سفید رنگ و به فرم V خوابیده تزیین شده است.

MVM 315 SPORT

حدود تحتانی سپر عقب هم مانند سایر بخش‌های زیرین بدنه، با پلاستیک مشکی - نقره‌ای تزئین شده و دو عدد چراغ قرمز رنگ مه شکن با فرمی نسبتا باریک و کشیده نیز در دو طرف پایینی سپر عقب جای داده شده اند.

به طور کلی طراحی ظاهری MVM 315 در برابر بهای پرداختی و با توجه به رقیبان اصلی این خودرو، قابل قبول بوده و می تواند نظر مثبت اقشار ضعیف‌تر جامعه را تا حدی به سوی خود جلب ‌نماید.

همچنین ابعاد بدنه MVM 315 به شرح زیر است:

طول: 4188 میلی‌متر عرض: 1686 میلی‌متر  ارتفاع: 1480 میلی‌متر  فاصله محوری: 2527

طراحی داخلی و کابین

MVM 315 SPORT

با ورود به کابین MVM 315 و نظرافکندن به داشبورد این خودرو، متوجه حس وحال نسبتا اسپرت فضای داخلی آن خواهید شد. حضور برخی خطوط طراحی که با زوایای نسبتا تیز به یکدیگر پیوسته اند، این حس را تقویت خواهد کرد.

بخش‌ها‌ی عمده کابین به رنگ مشکی منقش شده و در برخی قسمت ها نظیر کنسول میانی و غربیلک فرمان آثاری از رنگ نقره‌ای نیز به چشم می خورد.

صفحه نمایشگر لمسی 7 اینچی، برترین شاخصه مدرن کابینه MVM 315 بوده و یک دکمه چرخان ویژه تنظیم شدت پرتاب جریان هوای سیستم تهویه نیز در زمینه‌ای نقره‌ای رنگ جلب توجه می‌نماید.

MVM 315 SPORT

نکته منفی اما مورد انتظار که در کابین بسیاری از خودروهای این رده قیمتی مشاهده می‌شود، استفاده از متریال پلاستیکی نسبتا بی‌کیفیت و ارزان قیمت در بخش‌های مختلف کابین نظیر داشبورد و پنل درب‌هاست که حس خوبی را برای سرنشینان در پی نخواهد داشت.

غربیلک فرمان فرمی قدیمی داشته و اصلا جالب توجه نیست؛ برخی کلیدهای کنترل سیستم صوتی نیز بر روی آن حضور دارند. برخلاف غربیلک فرمان، پنل کیلومتر شمار پشت آن، دارای طراحی نسبتا اسپرت بوده و جایگاه عقربه های سرعت شمار و دور سنج به صورت شش ضلعی نامنتظم طراحی شده که در ایجاد حس اسپرت تاثیر بسزایی داشته است.

MVM 315 SPORT

یک صفحه نمایشگر کوچک تک رنگ نیز بین دو نشانگر سرعت و دور موتور حضور دارد و اطلاعات ضروری را به آگاهی راننده می رساند. فرم صندلی ها و پوشش های شبه چرمی آنها را میتوان نسبتا قابل قبول دانست و کیفیت آنها به نسبت سایر اجزای کابین در درجه بالاتری قرار دارد.

با توجه به ابعاد و کلاس بدنه MVM 315، صندلی‌های ردیف عقب جای چندان راحتی برای افراد بلند قد نبوده و از نظر فضای سر و زانوها با محدودیت نسبی مواجه است. اما به هر حال دو نفر سرنشین با قد متوسط و یا کمتر می‌توانند به راحتی در این جایگاه حضور یابند.

به طور کلی کابین MVM 315 در نوع خود از طراحی مناسبی برخوردار است و با کمی ارفاق نمره قبولی را برای خود رزرو می‌نماید.

تجهیزات و امکانات

کمربند ایمنی 3 نقطه ای برای کلیه سرنشینان
 کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو
 سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD
 مجهز به سیستم هشداردهنده و ضد سرقت ایموبلایزر
 مجهز به مانیتور 7 اینچی لمسی
 مجهز به سیستم ناوبری GPS فارسی
 مجهز به کیت اسپرت بدنه
 مجهز به دوربین عقب و قابلیت نمایش بر روی صفحه نمایش
اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث
 سیستم مدیریت پیمایش ( نمایش مسافت طی شده، مصرف بنزین و …)
 مجهز به سیستم چند رسانه مولتی مدیا و mp3  با قابلیت اتصال پورت USB
 مجهز به 6 بلندگوی استریو
کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان
مجهز به سنسور عقب
صندلی های چرمی با دوخت دورنگ اسپرت
 رینگ آلومینیومی 15 اینچی اسپرت
سیستم تهویه دستی
قفل مرکزی با ریموت
تنظیم برقی آینه های جانبی
شیشه بالابر برقی کلیه درب ها
مجهز به گرمکن شیشه عقب

مشخصات فنی و قوای محرکه

پیشرانه ارائه شده برای MVM 315 یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم 1497 سی سی است که دارای ضریب تراکم سیلندری معادل نسبت 1:11 بوده و در دور موتور 6000rpm، قادر به تولید توانی معادل 107 اسب بخار است.

حداکثر گشتاور حاصل از این پیشرانه برابر 140 نیوتن‌متر بوده و در بازه 3000 تا 4500rpm پدیدار خواهد شد. همچنین یک گیربکس پنج سرعته دستی وظیفه انتقال نیروی حاصل از پیشرانه به سوی چرخ‌های جلو را بر عهده دارد.

میزان مصرف سوخت این خودرو در حدود 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده و گنجایش باک سوخت آن برابر 50 لیتر است.

سیستم تعلیق جلو به صورت مکفرسون مستقل با فنر پیچشی، میله نگهدارنده و ضد لغزش بوده و در عقب از نوع کشنده چندگانه با فنر پیچشی است. .

ترمزها نیز در چرخهای جلو به صورت دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای است. در ضمن، حداکثر سرعت این خودروی 1210 کیلوگرمی در حدود 170 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

تجربه رانندگی

MVM 315 SPORT

اولین نکته ای که پس از نشستن پشت فرمان MVM 315 و شروع حرکت با این خودرو نظر ما را به خود جلب می‌نماید، نرمی زیاد فرمان این خودرو است. البته کمی گنگ عمل می‌کند و از دقت کافی برخوردار نیست.

همچنین دنده ها نیز با وجود ارتقا نسبت به نسخه اولیه (غیر فیس لیفت)، چندان دقیق عمل نمی‌کند. شتاب اولیه این خودرو چندان هیجان برانگیز نیست و در حد و اندازه های خودروی پژو 206+(207) احساس می‌شود.

در تست های انجام شده، میزان شتاب این خودرو در حدود 14.5 ثانیه برآورد شده است. شتاب ثانویه این خودرو در قیاس با پژو 207، به دلیل سنگین تر بودن ضرایب دنده‌های 4 و 5 در گیربکس 207، آهسته تر بوده و 207 عملکرد بهتری در سبقت گیریها از خود نشان داده است.

MVM 315 SPORT

سیستم تعلیق نسبتا نرم باعث شده تا شاهد سواری آرامش بخشی از این خودرو باشیم. اما در عوض هندلینگ خودرو کمی در این بین دچار نقصان شده و حین عبور از پیچ‌ها شاهد حرکت گهواره ای در خودرو هستیم.

البته میزان چسبندگی چرخ‌ها به سطح زمین در حد کافی بوده و از این نظر چندان جای نگرانی نیست. در نهایت MVM 315 می‌تواند نقش یک هاچبک نسبتا نرم و اقتصادی را برای خانواده‌های کم جمعیت ایرانی بازی کرده و آنها را از سواری آرام خود محظوظ نماید.

رقبا و محصولات مشابه

MVM 315 SPORT

MVM 315 با توجه به رده قیمتی و کلاس بدنه‌ای که از آن برخوردار است، بایستی پنجه در پنجه حریفانی همچون: تندر 90، برلیانس H320 و H330، پژو 207، لیفان ایکس50، دنا پلاس، BYD F3 و پژو 206 اتومات، بیاندازد.

قیمت و شرایط فروش

MVM 315 SPORT

قیمت MVM 315S در زمان نگارش این نوشته در بازار، چیزی در حدود  58,900 میلیون تومان قیمت داشته و البته به صورت شرایطی و اقساطی نیز از سوی شرکت سازنده به فروش می‌رسد. شما می‌توانید جدیدترین شرایط فروش MVM 315 اسپرت اکسلنت از سوی مدیران خودرو را در اینجا مشاهده نمایید.

 مزایا و معایب  MVM 315 اسپرت اکسلنت

مزایا
  • طراحی خارجی متقاعد کننده
  • طراحی داخلی کاربر پسند
  • نرمی سیستم فنربندی
  • ایمنی نسبتا مناسب (چهار ستاره ایمنی از موسسه استاندارد و ایمنی چین)
  • مصرف سوخت مناسب
معایب
  • لذت رانندگی اندک در مقایسه با پژو 206
  • عدم ارائه نسخه اتوماتیک
  • پایداری نه چندان مطلوب در حین عبور از پیچ‌ها
  • ترمز کاسه‌ای چرخ‌های عقب

سوالات متداول کاربران درباره MVM 315

قیمت خودرو MVM 315 در بازار چقدر است؟

قیمت MVM 315 در بازار آزاد از ۳۷۵ میلیون تومان شروع می‌شود.

مشخصات موتور ماشین ام وی ام ۳۱۵ چیست؟

ام وی ام ۳۱۵ یک موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی با حجم ۱۴۹۷ سی‌سی دارد که ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

آپشن‌های خودرو MVM 315 چیست؟

آپشن‌های خودروی MVM 315 را سیستم ترمز ضد قفل، مانیتور ۷ اینچی لمسی، ۶ بلندگو، سنسور عقب، قفل مرگزی با ریموت و تنظیم برقی آینه‌های جانبی تشکیل می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pars
    pars | ۹ آذر ۱۳۹۷

    از بدنه و ایمنیش چیزی ننوشتید (فکر کنم 4 ستاره چین باشه)
    آیا مانیتورش قابلیت ساپورت اندروید اتو داره؟

مطالب پیشنهادی