ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا از کارت های گرافیک ورک استیشن کوادرو RTX با معماری تورینگ رونمایی کرد

انویدیا از معماری تورینگ برای پردازشگرهای گرافیکی رونمایی کرده و در کنار آن کارت گرافیک های ورک استیشن سری کوادرو RTX مبتنی بر این معماری نیز معرفی شده اند. کارت های گرافیک جدید از سری ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

انویدیا از معماری تورینگ برای پردازشگرهای گرافیکی رونمایی کرده و در کنار آن کارت گرافیک های ورک استیشن سری کوادرو RTX مبتنی بر این معماری نیز معرفی شده اند.

کارت های گرافیک جدید از سری کوادرو برای کاربران حرفه ای در مدل های کوادرو RTX 8000 و RTX 6000 در کنار RTX 5000 رونمایی شده اند.

به طور خلاصه باید گفت معماری تورینگ در واقع نسخه ای تکامل یافته از معماری قدیمی تر ولتا است و کارت های گرافیک جدید به لطفِ تا 4608 هسته کودا و حافظه های از نوع GDDR6 پهنای باند بالاتری را فراهم می کنند. علاوه بر این با استاندارد VirtualLink سازگار هستند؛ استانداردی که امکان اتصال هدست های واقعیت مجازی و انتقال تصویر، اطلاعات و نیروی الکتریکی مورد نیاز از طریق تنها یک درگاه USB-C فراهم می کند.

کارت های جدید سری کوادرو RTX همچنین به هسته های با عنوان «ray-tracing» مجهز شده اند که رندرینگ بلادرنگ با نورپردازی سراسری را فراهم می کنند. قدرت محاسباتی کارت های جدید تا 16 ترافلاپس اعلام شده است.

کوادرو RTX
مقایسه کارت گرافیک های سری کوادرو RTX

کارت ها همچنین از NVLink بهره می برند که توسط آن چندنی کارت گرافیک از سری کوادرو RTX می توانند با اتصال به هم میزان حافظه بافر فریم را به اشتراک گذارند. اعلام شده که شرکت های دل، لنوو و اچ پی در بین اولین تولید کنندگانی خواهند بود که کامپیوترهای دسکتاپ خود را به کارت های جدید انویدیا مجهز می کنند.

کارت های گرافیک جدید سری کوادرو قرار است در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی از راه برسند.

اخیراً AMD نیز از کارت گرافیک ورک استیشن رادئون پرو WX 8200 رونمایی کرده بود که وعده قدرت محاسباتی تا 10.8 ترافلاپس را می داد. انتظار می رود کارت گرافیک GTX 1180 انویدیا برای گیمرها نیز در اواخر مرداد ماه معرفی شوند.

 

تماشا کنید: درون کنسول را در باندل ویژه پلی استیشن 4 پرو ببینید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی