ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جک دورسی هم می‌داند توییتر جای خوبی نیست

تلاش توییتر برای پاکسازی محیط آلوده شبکه با استفاده از سیاست‌هایش گاهی اوقات مثل بستن زخم گلوله با چسب زخم است و رهبر این شبکه اجتماعی گویا متوجه این حقیقت شده است. جک دورسی، مدیرعامل ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

تلاش توییتر برای پاکسازی محیط آلوده شبکه با استفاده از سیاست‌هایش گاهی اوقات مثل بستن زخم گلوله با چسب زخم است و رهبر این شبکه اجتماعی گویا متوجه این حقیقت شده است. جک دورسی، مدیرعامل توییتر در گفتگو با واشنگتن پست گفته که در حال ایجاد اصلاحاتی در قسمت‌های کلیدی توییتر است تا جلوی شیوع اخبار دروغین و سخنان نفرت پراکن را بگیرد. به گفته او، برخورد توییتر تاکنون فقط به صورت سطحی این موضوع را حل و فصل کرده و ریشه ماجرا را نخشکانده.

این شرکت در تلاش است با نمایش دادن نقطه نگاه‌های جایگزین، جلوی اخبار دروغین و حباب شبکه‌های اجتماعی را بگیرد. دورسی همچنین تصمیم دارد بات‌ها را برچسب بزند و کارکرد دکمه لایک و نوع نمایش فالوورها را تغییر دهد.

مشخص نیست که توییتر چه زمانی و چطور این تغییرات را اعمال کند گرچه هیچکدام ایده‌های بدیعی هم نیستند. برای مثال، یوتوب مقالات ویکیپدیا را برای مقابله با تئوری‌ها و دروغ‌هایی که در فضای آنلاین منتشر می‌شود نشان می‌دهد. کالیفرنیا و تعدادی از اعضای کنگره خواستار برچسب زدن بات‌ها شده‌اند بنابراین دورسی و شرکت‌اش احتمالا گزینه‌ای جز اجابت این دستور ندارند.

البته قسمت‌هایی هم هست که آن‌ها احتمالا تغییری در آن ایجاد نمی‌کند مثل مسدود کردن حساب کاربری رهبران کشورهای جهان با این تصور که آن‌ها نشان می‌دهند چطور فکر می‌کنند و با افراد پیرامونشان برخورد می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی