ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش دو روز اول مسابقات اینترنشنال دوتا 2؛ سورپرایزی بزرگ برای مدعی ها

دو روز است که از شروع مسابقات اینترنشنال گذشته. The International یا به اختصار TI مسابقاتی است که به صورت سالانه در بازی دوتا 2 و توسط شرکت Valve برگزار می شود. این سری مسابقات ...

مهران خاتمی
نوشته شده توسط مهران خاتمی | ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۲۰

دو روز است که از شروع مسابقات اینترنشنال گذشته. The International یا به اختصار TI مسابقاتی است که به صورت سالانه در بازی دوتا 2 و توسط شرکت Valve برگزار می شود. این سری مسابقات رکورددار بیشترین مقدار جایزه تعیین شده در تاریخ ورزش های الکترونیکی هستند و سال گذشته حدودا 24 میلیون دلار جایزه به تیم های برتر اختصاص دادند. دوتا 2 به لطف اینترنشنال از همان سال های اول به رقیبی جدی برای بازی League of Legends تبدیل شد.

جدا از این، مسابقات اینترنشنال یکی از بزرگترین و جذاب ترین مسابقات فعلی در میان تمام رشته های ورزش های الکترونیکی است و حتی کسانی که زیاد دوتا بازی نمی کنند برای دیدن این مسابقات و لذت بردن از رقابت بسیار سخت و هیجان انگیز میان تیم ها بازی های خود را آپدیت می کنند. امسال این مسابقات در ونکوور کانادا برگزار شد.

طی دو روز اول مسابقات اینترنشنال  سطح رقابت به حدی بالا و تیم ها تا حدی برابر  هستند که فاصله میان تیم ها در هر دو گروه بسیار ناچیز است و هیچ تیمی از خطر حذف شدن در امان نیست. تمامی تیم ها طی این دو روز موفق به دریافت حداقل یک پیروزی شدند ولی در حال حاضر بهترین موقعیت را تیم EG دارد که با 4 امتیاز اختلاف از دیگر تیم های گروه A در صدر قرار گرفته؛ در حالی که VGJ Storm فقط با یک امتیاز اختلاف صدر نشین گروه B است.

روز اول - گروه A

ستاره اصلی گروه A در روز اول کسی نبود جز SumaiL، بازیکن بسیار بااستعداد تیم Evil Geniuses. تیم EG بر خلاف انتظار بسیاری از طرفداران روز اول را با نتیجه ای بسیار خوب به پایان رساند و با عملکرد تیمی بسیار خوب و درخشش انفرادی SumaiL توانست در صدر جدول قرار بگیرد. SumaiL در یکی از این بازی ها در مقابل VGJ Thunder توانست ظرف 6 دقیقه اول، 5 کیل بگیرد که آمار بسیار خوبی است. خصوصا اگر به عملکرد نه چندان قوی او در طول فصل گذشته نگاه کنید.

اما از طرف دیگر، قهرمانان سال گذشته اینترنشنال و یکی از تیم های مدعی قهرمانی یعنی تیم های Liquid و PSG.LGD روز اول بسیار سخت و طاقت فرسایی را پشت سر گذاشتند. تیم Liquid توانست با دردسر زیاد در برابر OG به پیروزی برسد و دو تیم در برابر یکدیگر به یک تساوی رضایت دادند.

البته انتخاب هر دو تیم در بازی های اول خود تا حدودی عجیب و جدید بود و Liquid در طول بازی ترفندها و رویکردهای نسبتا جدید و متفاوتی را امتحان کردند. بنابراین باید دید آنها در روزها آینده چه خواهند کرد.

سخت ترین قرعه روز اول اینترنشنال به نام تیم OG افتاد. آنها در روز اول فقط توانستند یک پیروزی کسب کنند ولی در برابر بهترین تیم های گروه A این نتیجه بسیار خوبی است. آنها در برابر PSG.LGD موفق به کسب تساوی شدند و Liquid را در موقعیت بسیار سختی قرار دادند.

شگفتی ساز روز اول تیم fnatic بود که توانست در یکی از گیم های خود در برابر Liquid بازی را با نتیجه 39 بر 1 کیل و ظرف کمتر از 30 دقیقه به پایان برسانند. آنها در کنار تیم EG بهترین تیم گروه A در روز اول بودند.

گروه B

یکی از سورپرایزهای بزرگ گروه B تیم Serenity بود که با یک بازی تیمی بسیار قوی و اجرای دقیق و جذاب آنها توانستند بازی خود در برابر تیم های Secret و Virtus.pro را به تساوی بکشانند و به خوبی خود را ثابت کردند. آنها پس از روز اول که برای آنها بسیار سخت بود، مسیر هموارتری را پیش رو خواهند داشت و شانس زیادی برای صعود دارند.

اما بزرگترین سورپرایز گروه B عملکرد استثنایی تیم VGJ Storm بود. آنها با کار تیمی بی نظیر و بسیار عالی خود توانستند روز اول را بدون شکست به پایان برسانند. نکته جالب این است که عملکرد تمام اعضای تیم در طول بازی ها کاملا برابر بود و هیچ بازیکنی در تیم عملکردی بهتر از دیگر اعضا نداشت که نشاندهنده همکاری فوق العاده تیم است. آنها به لطف این کار تیمی توانستند تیم Secret و Vici Gaming را در روز اول شکست دهند.

اما تیم های Secret و Virtus.pro در روز اول عملکردی بسیار پایین تر از حد انتظار داشتند. VP توانست با پیروزی در برابر تیم Optic وضعیت خود را کمی بهتر کند اما بازیکنان Secret در روزهای آینده شدیدا تحت فشار خواهند بود.

اتفاق جالبی که در روز اول این بود که در مرحله انتخاب و حذف هیرو در مسابقه میان تیم های EG و Invictus، دو عدد از بازیکنان (Fly و Arteezy) نتوانست در زمان محدود تعیین شده هیروهای خود را انتخاب کنند و به صورت رندوم دو هیروی Clinkz و Phoenix را دریافت کردند.

از طرف دیگر قوانین جدید اینترنشنال به بازیکنان اجازه تبادل هیرو را نمی دهد. این باعث شد که برای اولین بار Arteezy را در نقش ساپورت و Fly را در نقش Carry ببینیم. آنها در نهایت موفق به پیروزی شدند ولی این بازی تجربه ترسناکی برای EG بود.

روز دوم - گروه A

در روز دوم مسابقات اینترنشنال تیم EG به یکه تازی خود در گروه A ادامه داد و شکست سختی به تیم PSG.LGD وارد کرد. هر دو گیم این سری بازی کاملا در اختیار EG بود و تیم چینی اصلا نتوانست کاری از پیش ببرد. با این شرایط حتی با اینکه 2 روز از پایان مرحله گروهی باقی مانده می توان گفت EG یکی از تیم های صعود کننده است.

طولانی ترین مسابقه روز دوم بازی بین دو تیم Mineski و fnatic بود. این بازی حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید. در نیمه اول بازی fnatic از حریف خود پیشی گرفت و با 27k گلد بیشتر قصد داشت بازی را تمام کند ولی Mineski با چند تصمیم و آیتم بندی خلاقانه توانست به بازی برگردد و تیم fnatic را شکست دهد.

بدترین نتیجه روز دوم را هم تیم Winstrike دریافت کرد که در طول چهار گیم خود عملکردی ضعیف داشت و همه را به حریفان خود واگذار کرد. جدا از این جدول گروه A در روز دوم تغییر چندانی نکرد و تیم Liquid در کنار fnatic در مقام دوم و سوم باقی ماندند و فقط تیم PSG.LGD به مقام چهارم صعود کرد.

گروه B

در روز دوم تیم VGJ Storm بالاخره یک گیم را به Optic Gaming و بازی خارق العاده 33 با Enigma واگذار کرد، ولی همچنان در صدر جدول باقی ماند. اما برنده های اصلی روز دوم تیم ها Vici Gaming و TNC Predator بودند.

آنها در روز گذشته به ترتیب 0:4 و 2:2 بودند ولی در روز دوم با روحیه ای جنگجویانه به میدان آمدند. تیم TNC موفق شد تیم paiN را شکست دهد و در برابر Virtus.pro یک مساوی بگیرد. تیم Vici Gaming هم در بین روز دوم و اول 180درجه تغییر کردند و موفق شدند تیم Newbee را شکست دهند و از Team Secret یک تساوی بگیرند.

تیم Serenity در ادامه روند موفق دیروز خود توانست در برابر Vici Gaming به تساوی برسد ولی آنها در هر دو بازی خود در مقابل Newbee شکست خوردند. سبک بازی و ترکیب هیروی آنها بسیار جدید، تعجب آور و جذاب است ولی به نظر نمی آید که آنها بتوانند با این سبک بازی نتیجه ای بگیرند.

جذاب ترین لحظه مسابقات در روز دوم هم یک دزدی اسثتنایی توسط Zai بود که با هیروی Earth Spirit توانست روشان و Aegis را از زیر دستان تیم حریف بقاپد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی