ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دکل نسل 5
تکنولوژی

اریکسون امکان استفاده از دکل مخابراتی 4G به عنوان 5G را فراهم می کند

شرکت اریکسون به تازگی از راهکاری گفته که بر اساس آن توسعه شبکه های مخابراتی نسل 4 به نسل 5 سرعت بیشتری می یابد و امکان استفاده از تجهیزات نصب شده در دکل های 4G برای نسل جدید ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

شرکت اریکسون به تازگی از راهکاری گفته که بر اساس آن توسعه شبکه های مخابراتی نسل 4 به نسل 5 سرعت بیشتری می یابد و امکان استفاده از تجهیزات نصب شده در دکل های 4G برای نسل جدید فراهم می شود.

برای اپراتورهای مخابراتی یکی از بزرگترین چالش های پیش رو پیاده سازی نسل بعدی شبکه های سلولی، نسل پنج (5G) است. این نسل معمولاً نیاز به نصب تجهیزات جدید در دکل های مخابراتی دارند.

بر اساس گزارش ها این موضوع تنها برای ایالات متحده هزینه ای 200 میلیارد دلاری را به دنبال دارد. روش جدیدی که اریکسون ارائه داده از طریق به روز رسانی نرم افزاری این شرکت که «اشتراک گذاری طیف اریکسون» نام دارد می تواند دکل های 4G را به دکل های ترکیبی 4G و 5G بدل کند.

دکل نسل 5

به این ترتیب گجت های سازگار با فناوری 5G می توانند از فرکانس های 2.5 گیگاهرتز که برای نسل چهارم کاربرد دارد سیگنال ها را ارسال کنند. بنا بر گفته این شرکت، به روز رسانی نرم افزاری مورد بحث می تواند بر سیستم های رادیویی اریکسون که از سال 2015 عرضه شده اند از راه دور نصب شود.

جایگزینی آنتن های 4G با نمونه های 5G موجب می شود شبکه های 4G کمتری در دسترس باشند اما بر اساس آنچه اریکسون اعلام کرده این راهکار می تواند بدون نیاز به جایگزینی تجهیزات، فناوری جدید را به دکل ها بیاورد.

اریکسون انتظار دارد اشتراک گذاری طیف به اپراتورها این امکان را می دهد که از باندهای رادیویی میانه و پایین تر برای فراهم کردن پوشش خارجی بهتر بهره ببرند.

اما مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد زمان رونمایی از گوشی های سازگار با فناوری 5G است. به گفته کوالکام انتظار می رود در نیمه اول سال 2019 گوشی های هوشمند سازگار با  فناوری نسل 5 روانه بازار شوند در حالی که اریکسون اعلام کرده این راهکار در نیمه دوم سال 2019 از راه خواهد رسید. به این ترتیب نباید انتظار داشت که به محض از راه رسیدن اولین گوشی های 5G در تمام دنیا بتوان از این فناوری بهره برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hosein n
    hosein n | ۱۸ شهریور ۱۳۹۷

    ما که باید دعا کنیم دوباره نشیم E. حیف داشتیم خوب پیش میرفتیم خدا بگم آمریکا رو چه بکنه که با تحریماش نابودمون کرد. بتونن این فناوری بدزدن خوبه ?

  • Seyed Ali Amrollahi
    Seyed Ali Amrollahi | ۱۸ شهریور ۱۳۹۷

    در ایران فکر کنم وقتی نوه هامون به دنیا بیاد، نسل پنجم(5G) راه اندازی بشه...??

مطالب پیشنهادی