ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تحول انقلابی؛ تبدیل اسب تیزپای فورد موستانگ به شُتری همه جا رو

کمپانی آمریکایی فورد اخیرا اقدام به انتشار تیزری از یک خودروی عجیب اما بسیار مهم کرده است. این خودروی جدید به دسته شاسی بلندها تعلق داشته و از پیشرانه ای تمام برقی برخوردار خواهد بود. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

کمپانی آمریکایی فورد اخیرا اقدام به انتشار تیزری از یک خودروی عجیب اما بسیار مهم کرده است. این خودروی جدید به دسته شاسی بلندها تعلق داشته و از پیشرانه ای تمام برقی برخوردار خواهد بود.

آنچه که این شاسی بلند الکتریکی را متمایز و جذاب می کند اینست که پایه و اساس نمای ظاهری آن را مدل محبوب و پرطرفدار ماستنگ تشکیل می دهد. به گفته فورد این خودرو در حوالی 2020 از راه رسیده و به لحاظ زبان طراحی اشتراکات زیادی با اسب وحشی این شرکت خواهد داشت.

در این تیزر، طرح اولیه نمای پشت مدل مورد بحث به نمایش گذاشته شده است. همانطور که در تصویر زیر می توان دید، چراغ های عقب این خودرو شباهت زیادی با نمونه های موجود بر روی ماستنگ داشته و از سه المان ایستاده تشکیل یافته است؛ همچنین قسمت عقب مثل دیگر اتومبیل های شاسی بلند حالتی عمودی تر دارد.

mustang-inspired suv

به اعتقاد آقای دارن پالمر مدیر تیم ادیسون فورد، کاربردی بودن برای خانواده، یکی از نکات کلیدی در توسعه خودروی الکتریکی جدید است. این تیم به منظور تسریع روند توسعه اتومبیل های برقی پایه گذاری شده است.

شاسی بلند یا به عبارت بهتر کراس اوور پاک فورد بر روی پلتفرمی تازه شکل خواهد گرفت. این پلتفرم بخشی از سرمایه گذاری 11 میلیارد دلاری فورد در زمینه خودروهای برقی به شمار می رود.

با چنین سرمایه گذاری هنگفتی خودروساز با سابقه آمریکایی در نظر دارد تا سال 2022 شانزده اتومبیل تمام برقی و 40 اتومبیل برقی شده (هیبریدی) را به جمع محصولات خود اضافه کند.

ford-wallpapers

در تصویر جالبی که از فعالیت تیم تحت رهبری پالمر انتشار یافته، اعضا در حال بررسی نحوه تعامل سرنشینان با داشبورد خودروهای برقی جدید و شیوه های استفاده بهتر از شاسی بلندها و مینی ون های سه ردیفه دیده می شوند.

به اعتقاد آقای پالمر دیگر دوران ساخت پروتوتایپ های گرانقیمت و پرهزینه به سر آمده و می توان به طرقی بسیار ارزان تر مثل استفاده از مقوا و کاغذ بازخوردهای لازم را دریافت کرد.

ford-team-edison

امکان پیمایش 300 مایل (معادل تقریبا 480 کیلومتر) با یک بار شارژ، یکی از فاکتورهای مهمی است که آمریکایی ها آن را دنبال می کند؛ در صورت تحقق این امر، شاسی بلند برقی فورد پیش تر از رقبا قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی