ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رکوردی جدید برای خودروهای برقی؛ لوسید ایر سریعتر از پورشه 911 در پیست لاگونا سکا [تماشا کنید]

اگرچه لوسید ایر به عنوان یک بازیگر کلیدی در دنیای خودروهای برقی شناخته نمی شود اما شرکت تولید کننده این خودرو همچنان به ثبت رکوردهای خیره کننده خود ادامه می دهد تا بلکه با جلب ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

اگرچه لوسید ایر به عنوان یک بازیگر کلیدی در دنیای خودروهای برقی شناخته نمی شود اما شرکت تولید کننده این خودرو همچنان به ثبت رکوردهای خیره کننده خود ادامه می دهد تا بلکه با جلب نظر سرمایه گذاران راهی برای تولید انبوه پیدا کند.

این خودرو رقیب اصلی تسلا مدل S است و به تازگی توانسته است در پیست مشهور لاگونا سکا در کشور آمریکا با ثبت زمان 1:41.67  با لاستیک های استاندارد پیرلی از خودروهای قدرتمند بنزینی همچون جگوار F-type R و حتی لوتوس اورا سریع تر باشد.

پیش از این رندی پوبست راننده مشهور مجله موتورترند آمریکا با کراس اور جدید و تمام برقی جگوار I-Pace HSE توانسته بود با ثبت زمان 1:48.18  رکورد جدید از خود به جای گذارد اما لوسید ایر این رکورد را شکسته و نگذاشت جگوار I-Pace HSE مدت زمان طولانی این رکورد را نگه دارد.

بنابه اطلاعتی که کمپانی سازنده در اختیار دیگران قرار داده اگر روزگاری لوسید ایر به صورت انبوه تولید شود، قدرتمندترین مدل آن برای طی رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به 2.5 ثانیه زمان احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن نیز به 322 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

علاوه بر رکورد مذکور، لوسید ایر با لاستیک های پیرلی P Zero Trofeo Rs که به نوعی لاستیک های موسوم به اسلیک با قابلیت استفاده در جاده و خیابان هستند رکورد خیره کننده 1:39.30 ثانیه ای دیگری را نیز به ثبت رساند. این رکورد سبب شده که این خودرو در جایگاهی بالاتر از پورشه 911 GT3 و آستون مارتین DB11 V-12 از نظر سرعت قرار گیرد.

لوسید ایر

خودروهای برقی به مدد گشتاور بالای موتورهای الکتریکی شتاب گیری بسیار خوبی دارند اما به دلیل به کار رفتن باتری ها با ظرفیت بالا، عموما از وزن بالایی نیز برخوردار هستند و این مسئله باعث می شود تا نتوانند در پیست های اتومبیل رانی چندان درخشان ظاهر شوند.

در ادامه می توانید ویدیو ثبت این رکورد گیری را مشاهده کنید که خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی