ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپاد جدید دیزنی قادر به رنگ‌آمیزی هوشمندانه هر سطحی است [تماشا کنید]

محققان Desney Research روی هر وسیله جالبی که تصور کنید کار می کنند. از کتی به نام Force گرفته که تجربیات واقعیت مجازی در ارتفاع را محقق می کند تا ربات آکروباتی در ابعاد مشابه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ مهر ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

محققان Desney Research روی هر وسیله جالبی که تصور کنید کار می کنند. از کتی به نام Force گرفته که تجربیات واقعیت مجازی در ارتفاع را محقق می کند تا ربات آکروباتی در ابعاد مشابه به انسان، این تیم هر ایده جاه طلبانه و جالبی که به ذهنش می رسید را به محصولی واقعی تبدیل می کند و درصد اندکی از آنها در مسیر توسعه هرچه بیشتر قرار می گیرند. اما تازه ترین ایده ای که از آزمایشگاه های دیزنی بیرون آمنده بیشتر از آنکه سرگرمی محور باشد، به درد کارهای نگهداری از بناها و وسایل سرگرمی می خورد.

PaintCopter همانطور که از نامش بر می آید پهپادی با قابلیت اسپری کردن رنگ است که به خاطر هوشمندی اش، نه تنها در رنگ آمیزی سطوح تخت، بلکه در طراحی اشیای سه بعدی هم کاربرد دارد. ایده کلی اینست که با سپردن رنگ آمیزی یک سطح به پهپادها، دیگر نیازی به داربست های فلزی نیست، وقت کمتری صرف می شود و امنیت کارکنان نیز به خطر نمی افتد.

این پهپاد چهار پره -که در واقع مدلی دستکاری شده از پهپاد DJI Matrice 100 است- به جای باتری به صورت مستقیم و با کابل به یک منبع انرژی روی زمین متصل می شود و تا زمانی که رنگ آمیزی به پایان نرسد، فرود نخواهد آمد. به همین ترتیب، به جای پر کردن دائمی مخزن رنگ، پهپاد دیزنی به صورت مستقیم به کانتینری بزرگ متصل می شود.

اما موضوع فقط درباره فرستادن پهپادها به نقطه ای مرتفع و فشردن دکمه رنگ آمیزی نیست. تکنولوژی محققان دیزنی ساخته شده تا پهپاد قادر به انجام کارهای خود به صورت خودکار باشد. بنابراین قبل از آغاز رنگ آمیزی، دوربین پهپاد از محیط نقشه برداری می کند. سپس با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده، طراح قادر به تعیین چگونگی اعمال رنگ بر سطح است؛ که می تواند بین رنگ آمیزی سنتی یا رنگ آمیزی با جزییات بیشتر متغیر باشد.

هنوز مشخص نیست که دیزنی قصد دارد یک روز از این تکنولوژی در جذاب تر کردن هرچه بیشتر پارک های تفریحی خود استفاده کند یا آن را به عنوان محصولی تجاری به بازار بفرستد. اما فارغ از این ها، ایده ای که دیزنی در ذهن داشته بدون شک مجدداً بر پتانسیل های نهفته پهپادها صحه می گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی