ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی
نرم افزار و اپلیکیشن

چگونه حساب‌ شبکه های اجتماعی مختلف را غیرفعال کنیم؟

شبکه‌های اجتماعی همانند هر چیز دیگری می‌توانند خسته کننده یا حتی دردسر ساز شوند. کسانی که به چنین مرحله‌‌ای در تعامل با شبکه‌های اجتماعی رسیده‌اند می‌دانند که درباره چه چیزی صحبت می‌کنم. این افراد در ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

شبکه‌های اجتماعی همانند هر چیز دیگری می‌توانند خسته کننده یا حتی دردسر ساز شوند. کسانی که به چنین مرحله‌‌ای در تعامل با شبکه‌های اجتماعی رسیده‌اند می‌دانند که درباره چه چیزی صحبت می‌کنم. این افراد در چنین لحظاتی فضای وب را زیر و رو می‌کنند تا بالاخره راهی برای غیرفعال کردن حساب‌هایشان پیدا شود.

اگر جزو این افراد هستید و همین الان به سرتان زده که حساب شبکه‌های اجتماعیتان را ببندید این متن برای شماست. در این متن به سه شبکه اجتماعی اعم از فیسبوک، توییتر و اینستاگرام خواهم پرداخت و نحوه غیرفعال کردن آن‌ها را به طور کامل توضیح می‌دهم. پس با دیجیاتو همراه باشید.

فیسبوک


غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

اگر کاربر فیسبوک هستید و یک دفعه قصد کردید که حساب کاربری خود را ببندید دو راه پیش رویتان قرار دارد: غیرفعال کردن حساب یا حذف کلی آن. هر دو روش هم در نوع خود می‌توانند کاربردی باشند و این دیگر بستگی به شما دارد که می‌خواهید با حسابتان چه کار کنید.

به طور کلی با غیرفعال کردن حساب کاربری فیسبوک، هر زمانی که دوست داشته باشید می‌توانید دوباره آن را فعال کنید. در این حالت فیسبوک کلیه اطلاعات شما را در سرورهایش نگه می‌دارد تا زمانی که برگشتید همه چیز همانند روز اول سر جایش باشد. البته در مدتی که حسابتان غیرفعال است، دوستانتان قادر نخواهند بود پست‌هایتان را ببینند و این احتمال وجود دارد که دیگر شما را دنبال نکنند.

حذف کلی حساب کاربری فیسبوک اما بحث متفاوتی دارد. در این حالت حساب کاربریتان به طور کامل از سرورهای فیسبوک پاک خواهد شد و دیگر قادر به فعال کردن دوباره آن نخواهید بود. البته فیسبوک چند روزی به شما مهلت بازگشت به صفحه‌تان را می‌دهد تا اگر پشیمان شدید دردسر چندانی نداشته باشید. با این حال اگر قصد دارید برای همیشه صفحه فیسبوک خود را ببنید، یادتان نرود که حتما از اطلاعات خود یک بکاپ کلی بگیرید.

غیرفعال کردن حساب کاربری فیسبوک

برای غیرفعال کردن حساب کاربری فیسبوک ابتدا روی منوی کشویی موجود در گوشه سمت راست سایت کلیک و گزینه Settings را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

سپس از پنلی که در سمت چپ تصویر قرار گرفته به سراغ گزینه General بروید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

با باز شدن منوی General به دنبال عبارت Manage Account بگردید و روی کلید Edit که در مقابل آن قرار گرفته کلیک کنید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

در صفحه بعدی، به پایین صفحه بروید تا به گزینه Deactivate My Account برسید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

روی آن کلیک کنید و در مرحله بعد به فیسبوک بگویید چرا می‌خواهید حسابتان را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

در نهایت با کلیک روی Deactivate Now این پروسه به پایان می‌رسد و اگر فیسبوک با پیام‌های وسوسه کننده‌اش نتواند شما را منصرف کند، صفحه شما در این شبکه اجتماعی تا زمانی که دلتان برایش تنگ شود غیرفعال خواهد شد.

جدای از این موضوع اگر عادت دارید حساب کاربری فیسبوک خود را از طریق موبایل مدیریت کنید باید بگویم که تمام این پروسه را می‌توان از طریق اپ موبایل فیسبوک نیز جلو برد. فقط کافیست مسیر Settings > Account Settings > General > Manage Account > Deactivate را طی کنید تا حساب کاربریتان از طریق موبایل غیر فعال شود.

حذف کامل حساب کاربری فیسبوک

در صورتی که هیچ وقت قصد بازگشت به فیسبوک را ندارید و می‌خواهید هر طور که شده حساب کاربریتان از صفحه روزگار پاک شود، فقط کافیست روی این لینک کلیک کنید و درخواست حذف کامل حساب کاربری خود را به ثبت برسانید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

با این کار همانطور که پیش‌تر توضیح دادم، حساب کاربریتان برای مدتی به حالت تعلیق در می‌آید و در نهایت به طور کامل از فیسبوک پاک خواهد شد.

توییتر


غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

خوشبختانه برخلاف فیسبوک، غیرفعال کردن توییتر خیلی دردسر خاصی ندارد و اغلب با چند کلیک ساده می‌توانید به چیزی که دنبالش هستید برسید. برای شروع کار، ابتدا وارد حساب کاربری توییتر خود شوید و با کلیک روی عکس پروفایلتان به سراغ گزینه Settings and privacy بروید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

با باز شدن صفحه Settings and privacy، اگر به پایین اسکرول کنید عبارت  Deactivate my account را خواهید دید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

روی آن کلیک کنید و در پنجره بعدی برای غیرفعال کردن حساب کاربری توییترتان به سراغ گزینه Deactivate بروید و روی آن کلیک کنید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

با این کار حساب کاربری شما به مدت ۳۰ روز همچنان در سرورهای توییتر باقی می‌ماند و و می‌توانید در طول این زمان دوباره حساب کاربری خود را بازیابی کنید. اما بعد از این مدت حسابتان با تمام اطلاعاتش به طور کامل حذف خواهد شد. پس بد نیست پیش از شروع این پروسه حتما از اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اینستاگرام


غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

همانند فیسبوک غیر فعال کردن اینستاگرام نیز به دو صورت امکان پذیر است. یکی از آن‌ها به معنای حذف کلی اکانت شماست و بعد از انجام این مراحل، همه‌ی عکس‌ها و فیلم‌هایی که پیش از این به اشتراک گذاشته بودید حذف خواهند شد.

روش دیگر حذف اکانت اینستاگرام به طور موقت است. در این روش همه‌ی عکس‌ها و فیلم‌هایی که در این شبکه‌ی اجتماعی به اشتراک گذاشته بودید در سرور‌های اینستاگرام باقی خواهد ماند و هر زمان که دوباره به این شبکه‌ی اجتماعی برگردید همه‌ آن‌ها در اختیارتان قرار می‌گیرند.

در این جا به بررسی هر دو روش خواهیم پرداخت اما لازم به ذکر است که غیر فعال یا حذف کردن حساب‌های اینستاگرام از طریق اپلیکیشن امکان پذیر نیست و باید از وب سایت رسمی اینستاگرام کمک بگیرید.

غیر فعال کردن حساب کاربری اینستاگرام

برای غیر فعال کردن حساب اینستاگرام ابتدا روی این لینک کلیک کنید تا به صفحه «غیرفعال کردن موقتی حساب اینستاگرام» برده شوید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

با ورود به این صفحه در مقابل عبارت Why are you disabling your account، دلیل غیر فعال کردن حساب کاربری خود را شرح دهید. سپس رمز عبور حساب خود را وارد کنید و در نهایت به سراغ گزینه Temporarily Disable Account بروید. با کلیک روی این گزینه حساب کاربری اینستاگرام شما به صورت موقت غیر فعال می‌شود و بعدا می‌توانید آن را دوباره بازیابی کنید.

حذف کامل حساب اینستاگرام

در صورتی که قصد کرده‌اید حساب اینستاگرامتان را برای همیشه ببندید، روی این لینک کلیک کنید تا به صفحه «حذف کامل حساب اینستاگرام» ارجاع داده شوید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

با ورود به این صفحه، در فیلد Why are you deleting your account از دلایل حذف حساب خود برای اینستاگرام بگویید. یکی از گزینه‌ها را از منوی کشویی موجود در مقابل این عبارت انتخاب کنید و در نهایت در فیلد بعدی به تایپ رمز عبور خود بپردازید.

سپس به سراغ گزینه Permanently delete my account بروید و روی آن کلیک کنید. با انجام این کار حساب کاربری شما با تمام اطلاعاتش برای همیشه از سرورهای اینستاگرام پاک می‌شود و دیگر قادر نخواهید بود آن‌ را بازگردانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ToOfan۱۹۹۷
    ToOfan۱۹۹۷ | ۲ دی ۱۳۹۷

    حذف حساب کاربری شبکه اجتماعی هورسا چطوره؟

  • herogame
    herogame | ۱۷ مهر ۱۳۹۷

    حساب پیام رسان تقلبی سروش رو چطور میشه پاک کرد؟ ?

    • ToOfan۱۹۹۷
      ToOfan۱۹۹۷ | ۲ دی ۱۳۹۷

      هنوز نفهمیدی شبکه اجتماعی با پیامرسان فرق داره?

مطالب پیشنهادی