ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یوتیوب
تکنولوژی

یوتیوب با آپلود محتوای «تکراری» برخورد می کند

اعضای برنامه مشارکت یوتیوب (YouTube's Partner Program) که در واقع تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم هستند، از این پس برای ادامه درآمدزایی از یوتیوب باید تابع قوانین جدیدی باشند. یوتیوب به تازگی قوانین جدیدی برای ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

اعضای برنامه مشارکت یوتیوب (YouTube's Partner Program) که در واقع تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم هستند، از این پس برای ادامه درآمدزایی از یوتیوب باید تابع قوانین جدیدی باشند.

یوتیوب به تازگی قوانین جدیدی برای جلوگیری از آپلود محتوای تکراری در این پلتفرم وضع کرده و به تولیدکنندگان محتوا هشدار داده که در صورت تخطی از آن‌ها، کانال‌هایشان را حذف می‌کند. علت وضع این قوانین محافظت از حق کپی رایت تولیدکنندگان محتوا عنوان شده است.

ویدیوهایی که طبق قوانین جدید با آن‌ها برخورد می‌شود به شرح زیر هستند:

  • ویدیوهایی که به صورت اتوماتیک ساخته شده باشند
  • از منابع شخص ثالث بیرون کشیده شده و هیچ محتوا یا صداگذاری به آن‌ها اضافه نشود
  • بارها و بارها توسط کاربران مختلف بارگذاری شده باشند اما شما صاحب اصل محتوا نباشید
  • قصد دور زدن قوانین کپی رایت یوتیوب را داشته باشند

با وجود این قوانین، تولیدکنندگان محتوا همچنان می‌توانند از محتوای شخص ثالث در ویدیوهای خود استفاده کنند. با این وجود، اگر حتی مجوز استفاده از این محتوا را داشته باشند یا محتوا مشمول قانون استفاده منصفانه قرار بگیرد، باز هم ممکن است بر اساس چهار قانون بالا از سوی یوتیوب با ویدیو برخورد شود.

مقامات یوتیوب در واکنش به این موضوع می‌گویند: "اکثر مواقع اگر برای استفاده از محتوا مجوز داشته باشید یا ویدیوهای شما با قوانین کپی‌رایت (مثل استفاده منصفانه) محافظت شده باشند، اگر هدف اصلی کانال شما درآمدزایی از محتوای سایر کانال‌ها و منابع باشد، یوتوب با شما برخورد خواهد کرد."

با این حال، اگر بخواهید از محتوای شخص ثالث در ویدیوهایتان استفاده کرده و از قوانین جدید محتوای تکراری تخطی نکنید، باید به محتوای خود ارزش اضافه کنید. این ارزش می‌تواند از چیزهایی مثل افزودن به بار آموزشی ویدیو حاصل شود.

اگر چه قوانین جدید یوتیوب قدم مثبتی در راستای افزایش کنترل کیفیت در این پلتفرم به حساب می‌آید، اما تغییرات ناگهانی قوانین در این پلتفرم معمولا شکایت و نارضایتی تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم را به همراه داشته. هر چند نکته خوب اینجاست که در صورت پاک شدن ویدیوها برای تخطی از قوانین، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند پس از انجام اصلاحات روی ویدیوها بعد از گذشت سی روز مجددا آن‌ها را در یوتیوب ثبت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی