ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استیون هاوکینگ

جدیدترین کتاب استیون هاوکینگ درباره نابودی بشر توسط ابرقهرمان‌ها هشدار می‌دهد

کتاب های استیون هاوکینگ جزو پرفروش‌ترین آثار در زمینه های علمی هستند و جدیدترین کتاب این دانشمند برجسته به احتمال سوء استفاده برخی افراد از روش های اصلاح ژنتیکی برای تبدیل شدن به ابر قهرمان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

کتاب های استیون هاوکینگ جزو پرفروش‌ترین آثار در زمینه های علمی هستند و جدیدترین کتاب این دانشمند برجسته به احتمال سوء استفاده برخی افراد از روش های اصلاح ژنتیکی برای تبدیل شدن به ابر قهرمان و غلبه بر انسان های عادی پرداخته است.

این کتاب که «پاسخ های مختصر به سوال های بزرگ» نام دارد، در ۲۵۶ صفحه و توسط انتشارات Bantam به چاپ رسیده و مضمون اصلی آن پرداخت به سوال هایی است که ذهن علاقمندان به علم و دانش را درگیر خود کرده است. ظاهرا مهم ترین نکته این کتاب غلبه انسان های بهره مند از قدرت های خارق العاده بر افراد عادی است.

این مفهوم پیش از این در بسیاری از آثار علمی و تخیلی بررسی شده اما پیشرفت چشمگیر فناوری در سال های اخیر و افزایش نابرابری اجتماعی و اقتصادی، این ایده را بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک کرده است.

استیون هاوکینگ در کتاب خود تاکید کرده که انسان در حال وارد شدن به فاز تکامل خودخواسته است که در آن امکان  تغییر و اصلاح DNA وجود دارد. وی پیش بینی کرده که اگرچه از این روش برای جلوگیری از بیماری ژنتیکی و درمان آن استفاده می شود اما در نهایت برخی محققان روش های پیچیده تری برای ارتقای هوش و قدرت های تهاجمی را نیز پیاده سازی خواهند کرد که عواقب ناخوشایندی به دنبال خواهد داشت:

برخی افراد قدرت مقاومت در برابر وسوسه افزایش قابلیت هایی مثل حافظه، مقاوم شدن در برابر ناخوشی ها و افزایش طول عمر را نخواهند داشت.

به گفته وی با ظهور این طبقه اجتماعی چالشی بین آنها و انسان هایی که توان استفاده از فناوری اصطلاح ژن را ندارد، شکل خواهد گرفت و در نهایت انسان های معمولی به بخشی کم اهمیت از جامعه تبدیل شده یا به صورت کلی منقرض خواهند شد.

اگرچه هاوکینگ در کتاب خود نوع افرادی که به استفاده از روش های اصلاح ژن روی می آورند را مشخص نکرده اما برخی کارشناسان نظیر «مایکل گرتاوس» بر این باورند که این گروه طبقه ثروتمند جامعه خواهند بود چرا که تنها آنها توان پرداخت هزینه های گزاف این فناوری در مراحل اول را خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Airyanam
    Airyanam | ۲۴ مهر ۱۳۹۷

    کلا دنیا دست ثروتمندهاست...
    فکر میکنم فیلم های ابر قهرمانی و زامبی کم کم واقعی بشن

  • mosi۱۲۷۶
    mosi۱۲۷۶ | ۲۴ مهر ۱۳۹۷

    عاليه

  • nima.namdar
    nima.namdar | ۲۴ مهر ۱۳۹۷

    عالیه امیدوارم ترجمش کنن

    • vahid kheradmand
      vahid kheradmand | ۲۴ مهر ۱۳۹۷

      امیدوارم همه بتونیم این کتاب رو به همان زبان اصلی بخونیم

مطالب پیشنهادی