ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پاسخ دندان شکن ایلان ماسک به ترامپ؛ تسلا ساخت چین می شود

این روزها جنگ تجاری سنگینی بین آمریکا و چین در جریان است و دونالد ترامپ سعی دارد تا با اعمال فشار بر چینی ها، به هر قیمتی که شده میزان اشتغال در آمریکا را افزایش ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

این روزها جنگ تجاری سنگینی بین آمریکا و چین در جریان است و دونالد ترامپ سعی دارد تا با اعمال فشار بر چینی ها، به هر قیمتی که شده میزان اشتغال در آمریکا را افزایش دهد، اما ایلان ماسیک که در ابتدای دولت ترامپ به عنوان یکی از مشاوران این رئیس جمهور جنجالی مطرح بود، حالا به مخالف جدی ترامپ بدل شده و پس از استعفا از سمت مشاور مخصوص (در پی خروج آمریکا از توافق زیست محیطی پاریس 2015) قصد دارد تا با سرمایه گذاری در چین، اشتغال زایی را در کشور چالش ساز برای ترامپ افزایش دهد.  کمپانی تسلا اخیرا به منظور احداث گیگافکتوری در چین با مقامات این کشور به توافق رسیده است. این خودروساز آمریکایی که مقر آن در پالو آلتو قرار دارد، با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرده که با امضای توافق نامه ای، مقدمات لازم برای خرید زمینی 85 هکتاری در ناحیه ای در جنوب شرق شانگهای را فراهم نموده است.

19364a00-tesla-whistleblower-karl-hansen-3

آقای رابین رن (Robin Ren) معاون ارشد بخش فروش بین المللی تسلا این اقدام را دستاوردی مهم در راستای توسعه یک کارخانه پیشرفته و پاک دیگر تلقی کرده است.

نکته جالب توجه اینکه تصمیم تسلا مبنی بر احداث کارخانه ای عظیم در خارج از ایالات متحده و به ویژه در خاک چین، درست اندکی پس از جنگ تجاری به وجود آمده بین این دو کشور اتخاذ شده است.

از آنجایی که چین پرفروش ترین بازار خودروهای برقی و دومین بازار بزرگ برای محصولات تسلا به شمار می رود، راه اندازی چنین کارخانه ای برای مصون ماندن از تعرفه ها و قوانین مربوط به واردات می تواند گامی هوشمندانه باشد. همچنین با ایجاد این کارخانه، تامین کنندگان چینی نیز به نوعی سود برده و محصولات تسلا برای مشتریان چشم بادامی بیش از پیش جذاب تر خواهند شد.

44493dd8-tesla-gigafactory-shanghai-4

به گفته تسلا، گیگافکتوری واقع در شانگهای، ظرفیت تولید سالانه 500 هزار دستگاه از محصولات این کمپانی را دارا خواهد بود. پیش بینی می شود از زمان شروع ساخت تا زمان وارد فاز تولید شدن این کارخانه، چیزی در حدود دو یا نهایتا سه سال طول بکشد.

هنوز مشخص نیست که گیگافکتوری جدید چقدر هزینه روی دوش این خودروساز نوپا خواهد گذاشت، اما مقامات دولتی این سرمایه گذاری را بزرگ ترین سرمایه گذاری خارجی ها در شانگهای تا به این تاریخ عنوان کرده اند. با این حساب به احتمال زیاد با رقمی هنگفت روبرو خواهیم شد.

tesla-secures-land-for-shanghai-gigafactory-in-china-129456_1

بد نیست اشاره کنیم دولت چین با در پیش گرفتن سیاستی تازه، اکنون به شرکت های خارجی اجازه می دهد که در داخل مرزهای این کشور سایت های تولید احداث کرده و خود مالکیت آنها را بر عهده بگیرند.

روشن است که با تاسیس گیگافکتوری در چین، تسلا قدرت رقابت پذیری بیشتری در مقابل رقبا خواهد داشت. در حال حاضر محصولات این شرکت حدود 60 درصد گران تر از دیگر خودروهای برقی به دست مشتریان چینی می رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۹ مهر ۱۳۹۷

    اشتباه داره میکنه. این چینی ها لاشخورن. پس فردا تکنولوژیش رو میدزدن . با نصف قیمت به اسم خودشون بیرون میدن

  • Black Boy
    Black Boy | ۲۹ مهر ۱۳۹۷

    الان تو ایران یکی همین کار رو میکرد صدا تون در میامد که فلانی وطن فروشه. اونوقت برای کشور دیگه که اتفاق میافته خوشحالی میکنید؟ خاک تو سر جهان هزارمی مون کنن...حق مردم همینه که سرشون میاد. این مسیولین سرمون هم زیادن...

    • Omid
      Omid | ۲۹ مهر ۱۳۹۷

      داداش کی خوشحالی کرد ؟؟ اولین کامنت ما خودت هست . درگیری با خودتا ؟؟ ض

    • enrix
      enrix | ۲۹ مهر ۱۳۹۷

      عزیز این حرف که وطن فروش و این چیزاس یعنی نسبت هارو آدم های بی سواد و غیر متخصص تو فضای مجازی میزنن نه آدم های باسوادی مث شما یا اکثر کاربراهای دیجیاتو و امثالهم

مطالب پیشنهادی