ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قیمت بیت کوین
تکنولوژی

بیتکوین در آستانه ۱۰ سالگی؛ آیا عمر این ارز رمزپایه به سر آمده؟

بیتکوین در میانه های بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ متولد شد و حالا پیش بینی شده که این پول رمزپایه دو روز دیگر (۹ آبان ماه) و همزمان با تولد ده سالگی اش با بحران های ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۲۰

بیتکوین در میانه های بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ متولد شد و حالا پیش بینی شده که این پول رمزپایه دو روز دیگر (۹ آبان ماه) و همزمان با تولد ده سالگی اش با بحران های جدی روبرو شود. قوانین نامشخص، ناکامی های تکنولوژیکی و اختلافات پیش آمده در جامعه توسعه دهندگان بیتکوین بدان معناست که یک پول رمزپایه دیگر می تواند جای آن را بگیرد و چه بسا باید شاهد نابودی یک پول مجازی دیگر بعد از تتر باشیم.

بیتکوین با ارزش بازار ۱۰۰ میلیارد دلار نام خود را به عنوان اصلی ترین پول رمزپایه دنیا به ثبت رسانده است هرچند که از زمان تولد آن تا به امروز بالغ بر ۳۰۰۰ ارز رمز پایه دیگر پای به عرصه وجود گذاشتند و هرکدام تلاش نمودند امکانی را در اختیار خریداران خود قرار دهند که بیتکوین از انجامش عاجز بود. حالا یک دهه از عمر بیتکوین می گذرد و بسیاری از کارشناسان به این باور رسیده اند که یکی از این پول ها احتمالا به زودی جای بیتکوین را خواهد گرفت.

Shiv Malik مدیر واحد تدوین استراتژی و ارتباطات شرکت بلاکچین Streamr در این باره گفت:

تعدادی از سرویس های کلاود حالا دچار ابهام در مورد چشم انداز ابتدایی بیتکوین شده اند و عموما سوالشان این است که آیا می توان بیتکوین را به یک سرویس پرداخت عمومی بدل نمود یا خیر؟ اما بیتکوین حالا فرزندان زیادی دارد (ارزهای مجازی مختلف و انواع توکن های دیجیتال) و این فرزندان عاقبت نقش نوعی بستر پایه نتنها برای انتقال پول که دسترسی به تمامی سرویس های دیجیتال کلیدی را ایفا خواهند کرد.

هم اکنون بالغ بر ۳۰۰۰ ارز رمزپایه مختلف در دنیا وجود دارد

با این حال اما برخی مدعی هستند که نبود نوعی حاکمیت و نظارت بر جامعه بیتکوین مانع از کاربرد سریع نوآوری ها در آن می شود و در نتیجه طولی نخواهد کشید که این شبکه نسبت به استانداردهای روز دنیا قدیمی شود. به این ترتیب دور از انتظار نخواهد بود اگر یک پول رمز پایه دیگر جای بیتکوین را بگیرد. این اتفاقی است که پیشتر برای شبکه های اجتماعی نیز رخ داد و به طور مثال MySpace که زمانی میلیون ها مخاطب داشت در کمتر زمانی جای خود را به فیسبوک داد.

یکی از رقبای بالقوه برای بیتکوین، Bitcoin Cash (بیتکوین کش) نام دارد که بلاکچین اختصاصی خود را دارد و میتواند گزارش مربوط به هر تراکنشی را ثبت و ضبط نماید تا هزینه انجام این معاملات را به پایین ترین حد ممکن رسانده و بهره وری شان را بالا ببرد.

این پول رمزپایه جدید که سال گذشته آغاز به کار کرد هم اکنون ارزشی برابر با ۱۵ درصد بیتکوین اولیه دارد اما بهبود کارایی اش باعث شده که بسیاری از موافقان و هواداران بیتکوین آن را «بیتکوین واقعی» بخوانند و باور داشته باشند که به زودی صدرنشین جدول ارزهای مجازی می شود.

فارق از اینکه چنین اتفاقی رخ می دهد یا خیر Cristian Gil هم-بنیانگذار شرکت تجاری GSR باور دارد که بیتکوین نقش کلیدی خود که همانا آغاز تحول اقتصادی بوده را ایفا کرده و دیگر اهمیتی ندارد که ارزهای مجازی دیگر جای آن را می گیرند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Shahriar Aria
    Shahriar Aria | ۸ آبان ۱۳۹۷

    سلام لطفا یک آموزش مفصل و دقیق راجب نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال و کیف پول منتشر کنید. سپاس

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۷ آبان ۱۳۹۷

    اولا تیتر بشدت گمراه کننده و شبیه مجلات زرد (کاملا غیر حرفه ای)
    در ادامه هم "نابودی یک پول مجازی دیگر بعد از تتر باشیم." !!!!!
    همین الان قیمت هر تتر برابر است با 0.994743 دلار (براساس پشتوانه دلاریش هر 1 دلار 1 تتر) گردش معاملاتش در 24 ساعت گذشته 2,258,431,607 دلار بوده (مقدار فعلی موجود در بازارش 1,926,421,736 دلار هست) کل تتر قابل استفاده در چرخه این ارز هم 2,580,109,502 دلار هست
    حالا بر اساس این اعداد و ارقام ، نویسنده چطور استنتاج کرده که این ارز نابود شده ؟ (رتبه 8 مارکت کپ که مدت زمان رشدش از تاریخ فعالیتش هم قابل توجه هست)
    در مورد خود تیتر : "آیا عمر این ارز رمزپایه به سر آمده؟"
    ارزش فعلی بازارش 110 میلیارد دلار با متوسط گردش روزانه 5میلیارد دلار ، خودتون خندتون نمیگیره برای تیتر همچین چیزهایی می نویسید ؟!
    بر فرض بیت کوین کش که از هارد فورکهای خود بیت کوین هست از لحاض ارزشی از خود بیت کوین پیش بیافته ، نویسنده محترم خانوم موسوی این "پایان عمر بیت کوین " نمیشه

    • Shahab Hosseini
      Shahab Hosseini | ۷ آبان ۱۳۹۷

      افرین دقیقا

مطالب پیشنهادی