ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیت کوین چگونه بر آب و هوای کره زمین تأثیر می گذارد

این روزها کمتر کسی پیدا می شود که اسم پول مجازی بیت کوین را نشنیده باشد. همان طور که می دانید برای استخراج و استفاده از این ارز الکترونیکی، به انرژی الکتریسیته نیاز است و ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

این روزها کمتر کسی پیدا می شود که اسم پول مجازی بیت کوین را نشنیده باشد. همان طور که می دانید برای استخراج و استفاده از این ارز الکترونیکی، به انرژی الکتریسیته نیاز است و حالا گروهی از دانشمندان ادعا می کنند که فراگیر شدن بیت کوین، در نهایت منجر به گرم شدن کره زمین می شود.

بر اساس یافته های محققان دانشگاه هاوایی که در ژورنال معتبر Nature منتشر شده، روند رو به رشد استفاده از بیت کوین تا سال 2048 به تنهایی دمای کره زمین را 2 درجه سانتیگراد افزایش خواهد داد.

مقاله مورد بحث یکی از جدیدترین پژوهش ها در زمینه مصرف انرژی بیت کوین و تأثیر مخرب آن بر محیط زیست است. پیش از این هم برخی تحقیقات به مصرف بالای انرژی در تراکنش های پول مجازی مذکور اشاره کرده و از برابری الکتریسیته لازم برای هر تراکنش بیت کوین، با مصرف برق هفتگی در یک منزل مسکونی خبر داده بودند.

بیت کوین

البته بیت کوین تنها ارز مجازی که مصرف الکتریسیته را افزایش می دهد نیست و به عنوان مثال استفاده هکرها از سیستم قربانیان برای استخراج پول رمزپایه مونرو نیز مصرف انرژی را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

از سوی دیگر علاوه بر انرژی زیادی که هنگام استخراج ارز مجازی توسط کامپیوتر مصرف می شود، انرژی لازم برای انجام تراکنش ها را هم باید در نظر گرفت که برای بیت کوین و تعداد تراکنش های زیادی که با آن صورت می گیرد، مقدار قابل توجهی خواهد بود.

استخراج و تراکنش ارزهای مجازی نیازمند مصرف انرژی بالایی است

اما نکته کلیدی که دانشمندان راجع به آن هشدار می دهند، فراگیر شدن بیت کوین به عنوان یک پول رایج در میان جوامع است؛ چرا که در حال حاضر، انرژی صرف شده برای استخراج و استفاده از این ارز در مقیاس جهانی چندان زیاد نیست اما در صورت رشد آن مانند سایر فناوری ها، آلودگی حاصل منجر به افزایش 2 درجه ای دمای کره زمین تا سال 2048 میلادی خواهد شد.

گفتنی است بر اساس پیش بینی دانشمندان، افزایش 2 درجه ای دمای زمین برای بروز تغییرات اقلیمی اساسی و وقوع بحران های زیست محیطی جبران ناپذیر کافی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی