ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بهبود مستمر خودروهای برقی؛ افزایش ظرفیت باتری های ب ام و i3 مدل 2019

بی ام و i3 برای مدل سال 2019 با بسته باتری های بزرگ تر عرضه خواهد شد. ظرفیت این باتری ها به 120Ah رسیده و ظرفیت ذخیره سازی آن هم به 42.2 kWh افزایش پیدا ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

بی ام و i3 برای مدل سال 2019 با بسته باتری های بزرگ تر عرضه خواهد شد. ظرفیت این باتری ها به 120Ah رسیده و ظرفیت ذخیره سازی آن هم به 42.2 kWh افزایش پیدا خواهد کرد. این دومین باری است که ظرفیت باتری های i3 افزایش پیدا می کند. مدل اولیه که از باتری 60Ah/22.6 kWh استفاه می کرد در ادامه با باتری به ظرفیت 90Ah/33kWh جایگزین شد.

طبق اعلام بی ام و این بسته باتری با توجه به استاندارد جدید موسوم به WLTP قادر خواهد بود تا برد حرکتی را به اعدادی بین 285 تا 310 کیلومتر برسانند که پیشرفت محسوسی به نسبت مدل قبلی (90Ah) است. برد مسافتی مدل قبلی در حدود 235 تا 255 کیلومتر بود.

بی ام و i3

مدل s بی ام و i3 نیز به برد حرکتی 270 تا 285 کیلومتر خواهد رسید. مدل قبلی تنها در حدود 235 تا 245 کیلومتر قابلیت حرکت در حالت الکتریکی را داشت. قدرت موتورهای الکتریکی اما تفاوتی نکرده است و به ترتیب مدل های i3s، i3 معادل 167 اسب بخار و 181 اسب بخار قدرت دارند.

دیگر تغییرات مربوط به چراغ های LED ماتریکس و اضافه شدن رنگ بندی جدید در داخل کابین است.

همچنین یک بسته اسپرت برای مدل عادی در نظر گرفته شده است که بسیاری از ویژگی های مدل s را به آن اضافه می کند. این بسته شامل کاهش ارتفاع سیستم تعلیق تا میزان 10 میلیمتر و تنظیمات اسپرت تر سیستم تعلیق، محافظ رینگ های سیاه رنگ، رینگ 20 اینچی و تایرها با سایز مختلف می شود.

اینطور که از شواهد امر بر می آید، خودروهای الکتریکی برخلاف خودروهای بنزینی از قابلیت بهبود مستمر برخوردارند و خودروسازان می توانند به واسطه بهبود نرم افزاری یا تغییر مشخصات باتری ها، تغییرات وسیعی را در بازه زمانی کوتاه بر روی این خودروها اعمال نمایند. تسلا نیز از چنین الگویی برای توسعه محصولات خود استفاده می کند و حالا به نظر می رسد که با توجه به فراگیر شدن هر روزه خودروهای برقی، چنین روندی در برای تمام خودروسازان فراگیر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی