ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ ابزار توسعه‌ی اشیاء هوشمند را عرضه می‌کند

سامسونگ در جریان کنفرانس خبری شب گذشته خود اعلام کرد که تعداد اشیاء هوشمند یا SmartThings را دوبرابر کرده و همچنین ابزار‌های جدیدی برای توسعه‌ی اینترنت اشیاء در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد. به این ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

سامسونگ در جریان کنفرانس خبری شب گذشته خود اعلام کرد که تعداد اشیاء هوشمند یا SmartThings را دوبرابر کرده و همچنین ابزار‌های جدیدی برای توسعه‌ی اینترنت اشیاء در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد. به این معنی که وسیله‌های هوشمند بیشتری را می‌تواند تحت کنترل خود قرار دهد.

سال گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ، اشیاء هوشمند، Samsung Connect و آرتیک در یک سرویس تحت عنوان SmartThings Cloud یا ابر اشیاء هوشمند معرفی شدند.

در مراسم شب گذشته نیز معاون بخش مهندسی سامسونگ «جائه یون جونگ» اعلام کرد که اشیاء هوشمند راهی برای هوشمند‌تر کردن زندگی روزانه و آسان‌تر کردن آن خواهد بود. وی همچنین گفت که انتظار دارند تا سال ۲۰۲۱ با رشد چشمگیر ۵۰۰ میلیارد دلاری رو به رو شوند.

اما سامسونگ در نظر دارد تا همه چیز را به اکوسیستم SmartThings محدود کند. جایی که همه‌ی دستگاه‌های هوشمند در کنار یکدیگر به بهتر شدن این اکوسیستم کمک می‌کنند. «جونگ» در این باره می‌گوید:

با یک ابر و یک اپلیکیشن، موفق شده‌ایم یک تجربه‌ی حقیقی از اینترنت اشیاء را به ارمغان بیاوریم.

با اپلیکیشن، فضای ابری و API‌ های مربوطه برای توسعه دهندگان، سامسونگ به تلاش خود برای تبدیل کردن اشیاء هوشمند به کنترل کننده‌ی اینترنت اشیاء ادامه می‌دهد. البته سامسونگ در این راه تنها نیست.

الکسای آمازون و دستیار هوشمند گوگل در سال گذشته توفیق‌ زیادی در زمینه‌ی کنترل صوتی اشیاء هوشمند به دست آوردند. هم الکسا و هم دستیار هوشمند گوگل در حال حاضر می‌توانند هزاران دستگاه را کنترل کنند. اپلیکیشن Home و Siri می‌توانند وسایل خانگی مهمی مثل چراغ‌های هوشمند LifX و پریز‌های هوشمند Ecobee را تحت کنترل خود بگیرند.

در ماه مرداد، سامسونگ SmartThings Wifi را معرفی کرد، سیستمی شبکه‌ای که یک هاب برای اشیاء هوشمند به شمار می‌رفت. سامسونگ در حال کار با Plume است تا بتوانند ابزار هوشمند را از طریق وای فای مدیریت کنند. «جونگ» در این باره می‌گوید:

این روتر جدید از هوش مصنوعی برای یادگیری الگو‌های کاربران و بهبود کارایی استفاده می‌کند تا بتواند بهترین پوشش را از خانه‌ی هوشمند به ارمغان بیاورد. وقتی وارد خانه می‌شوید و تلفن هوشمندتان به SmartThings Wifi متصل می‌شود، همه‌ی ویژگی‌های خانه مطابق با میل شما تنظیم خواهند شد.

شما می‌توانید از راه دور و به کمک SmartThings در تلفن هوشمند خود به کنترل اتومبیلتان بپردازید. اگر یادتان رفت ماشین‌تان کجاست کافیست با زدن یک دکمه در اپلیکیشن از ماشین بخواهید تا چراغ‌های راهنمای خود را روشن کند.

SmartThings همچنین می‌تواند در تلویزیون یا یخچال مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین هر زمان که بخواهید می‌توانید غذا را روی گاز بگذارید و به تماشای تلویزیون بپردازید. به محض آماده شدن غذا این موضوع به اطلاع شما خواهد رسید.

شرکت‌های زیادی به عنوان همکار در حال پیوستن به این فرایند هستند. سیستم امنیتی Vodaphone قرار است از SmartThings بهره‌مند شود تا بتواند بالاترین درجه‌ی امنیت را برای خانه به ارمغان بیاورد.

شرکت نیروی کره تحت عنوان Korea Power Exchange از SmartThings برای مدیریت بهتر مصرف انرژی در خانه، بهره خواهد برد.

سامسونگ می‌خواهد مطمئن شود که همه‌ی توسعه دهندگانی که از SmartThings استفاده می‌کنند به کلیت این اکوسیستم یاری برسانند و به پیشرفت آن کمک کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی