ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپیک گیمز و فورتنایت
ویجیاتو - بازی

فورتنایت بار دیگر رکورد تعداد کاربران همزمان را شکست

در اینکه فورتنایت این روز‌ها به یک پدیده‌ی جهانی تبدیل شده و یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کنونی جهان است شکی وجود ندارد اما در حال حاضر هیچ معیاری برای سنجیدن میزان محبوبیت این بازی وجود ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۱۸ آبان ۱۳۹۷ | ۲۲:۴۵

در اینکه فورتنایت این روز‌ها به یک پدیده‌ی جهانی تبدیل شده و یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کنونی جهان است شکی وجود ندارد اما در حال حاضر هیچ معیاری برای سنجیدن میزان محبوبیت این بازی وجود ندارد. البته سازندگان بازی در استودیو اپیک گیمز چندی پیش اطلاعات جدیدی را از آن منتشر کردند که می‌توان از آن به عنوان سنجش میزان محبوبیت بازی استفاده کرد.

سونگ چول پارک، نماینده‌ی استودیو اپیک گیمز، در جریان کنفرانس انتشار رسمی فورتنایت در کره‌ی جنوبی اعلام کرد این بازی توانست به رکورد 8.3 میلیون کاربر همزمان در سرتاسر جهان دست یابد. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که این رقم نشانده‌ی تعداد کاربرانی نیست که این بازی را روی پلتفرم‌های مختلف نصب کرده‌اند، بلکه نشاندهنده‌ی تعداد کاربران است که به‌طور همزمان به تجربه‌ی این بازی پرداخته‌اند.

دفعه‌ی قبل که فورتنایت توانسته بود رکوردی در این زمینه ثبت کند، به بهمن سال گذشته بر می‌گردد که در آن زمان سرورهای بازی با مشکل مواجه شده بودند. این بازی در تاریخ ذکر شده توانسته بود به رکورد 3.4 میلیون کاربر همزمان دست یابد.

فورتنایت

بسیاری از عناوینی که در بازارهای جهانی منتشر می‌شوند، حتی نمی‌توانند به چنین میزان کاربری دست پیدا کنند، بنابراین ثبت چنین رکوردی توسط فورتنایت یک اتفاق بزرگ برای سازندگان آن محسوب می‌شود. البته نباید فراموش کرد که این بازی به صورت رایگان در دسترس تمامی کاربران قرار دارد و همچنین تقریباً تمامی پلتفرم‌ها نسخه‌ای از بازی را دریافت کرده‌اند.

تاثیر گذاری فورتنایت روی مخاطبان خود به حدی بوده است که چند ماه گذشته خبرهای عجیبی با محوریت این بازی در فضای مجازی منتشر شده است. چندی پیش، وبسایت وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی ادعا کرد برخی والدین برای موفقیت‌ فرزندانشان در فورتنایت مربی استخدام می‌کنند. این‌طور که به نظر می‌رسد، دلیل اینکار از سوی خانواده‌ها جلوگیری از عدم تمسخر فرزندان‌شان توسط همکلاسی‌های باشد.

پیش از این نیز گزارشی مبنی بر اعتیاد شدید یک دختر 9 ساله به فورتنایت در فضای مجازی منتشر شد. با توجه به این گزارش، اعتیاد این دختر به بازی به حدی بوده است که خواب و خوراک را از او گرفته بوده است و باعث شده بود تا از رفتن به دستشویی سر باز بزند. در پایان، توصیه می‌کنیم برای خواندن چالش‌های هفته‌ی پنجم و ششم از فصل جدید بازی به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۹ آبان ۱۳۹۷

    مزخرفترین بازی های دنیا

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۹ آبان ۱۳۹۷

    فورتنایت مقابل پابجی شبیه عروسک بازیه

مطالب پیشنهادی