ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توالت بیل گیتس
تکنولوژی

بیل گیتس از توالت آینده نگرانه خود بدون نیاز به آب و سیستم فاضلاب رونمایی کرد

بیل گیتس هم-بنیانگذار مایکروسافت اخیرا میزبان رویدادی بود و در آن از ۲۰ توالت آینده نگرانه خود رونمایی کرد که نیازی به منبع آب یا سیستم فاضلاب ندارند و می توانند پسماندهای انسانی را به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۲۳

بیل گیتس هم-بنیانگذار مایکروسافت اخیرا میزبان رویدادی بود و در آن از ۲۰ توالت آینده نگرانه خود رونمایی کرد که نیازی به منبع آب یا سیستم فاضلاب ندارند و می توانند پسماندهای انسانی را به کود تبدیل کنند؛ بیل گیتس این سیستم تکنولوژیک را یکی از «مهم ترین پیشرفت های ۲۰۰ سال گذشته» خوانده است.

امید می رود توالت بیل گیتس از مریض شدن ۲ میلیارد انسانی که در سرتاسر زمین به توالت و سیستم فاضلاب دسترسی ندارند جلوگیری کند و همزمان اثرات زیست محیطی پسماندهای انسانی را نیز به حداقل برساند.

گیتس این سرویس های بهداشتی تازه را در رویدادی تحت عنوان نمایشگاه توالت های بازآفرینی شده رونمایی کرد که هفته پیش در پکن چین برگزار شد. وی که همراه با یک شیشه حاوی مدفوع انسان در نمایشگاه مذکور حاضر شد از نزدیک نشان داد که مقدار اندکی از پسماند انسان حاوی ۲۰۰ تریلیون روتاویروس، ۲۰ میلیارد باکتری شیگلا و ۱۰۰ هزار تخم کرم انگلی است.

توالت بیل گیتس

گفتنی است در سرتاسر دنیا حدودا ۲.۳ میلیارد نفر همچنان به امکانات اولیه دفع فاضلاب دسترسی ندارند و در نتیجه پسماندهای به وجود آمده از آنها سر از طبیعت (شامل منابع آبی) در می آورد. فقدان سیستم های فاضلاب میتواند باعث بروز بیماری هایی نظیر وبا، اسهال و اسهال خونی شود که همه ساله مرگ صدها نفر را به دنبال دارند.

بنیاد بیل و ملیندا گیتس تاکنون ۲۰۰ میلیون دلار را صرف تحقیقات و بهبود تکنولوژی های فاضلابی کرده و اعلام نموده که میخواهد ۲۰۰ میلیون دلار دیگر را صرف توسعه و تحقیق در این زمینه نماید.

۲۰ توالت جدیدی که این دو نفر در جریان رویداد اخیر به نمایش گذاشتند همگی برای از بین بردن باکتری های کشنده و پیشگیری از شیوع بیماری های ناشی از پسماندهای مایع و جامد انسانی ساخته شده بودند و برای این کار نیازی به اتصال به منبع آب یا سیستم های فاضلاب ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hosein n
    hosein n | ۲۰ آبان ۱۳۹۷

    طرز کارشو نگفتن یا نگفتین شما؟ کل خبر بیشتر سوال ایجاد کرد. در کل دمش گرم

مطالب پیشنهادی