ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساماندهی پیامک های تبلیغاتی
تکنولوژی

رگولاتوری ۴۰ هزار سیم کارت ارسال پیامک تبلغاتی را مسدود کرد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از قطع سرویس بیش از ۴۰ هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی خبر داد. «حسین فلاح جوشقانی» توضیح داد که این سازمان برای شناسایی سیم کارت‌هایی که ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۵

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از قطع سرویس بیش از ۴۰ هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی خبر داد. «حسین فلاح جوشقانی» توضیح داد که این سازمان برای شناسایی سیم کارت‌هایی که نسبت به ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی استفاده می‌کنند، از فرآیندهای هوش مصنوعی و تحلیل رفتار مشترکان استفاده کرده‌است و در این زمینه طبق دستورالعملی که به اپراتورها ابلاغ شده‌است ارسال‌کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی از سیم‌کارت‌های شخصی شناسایی و با آنها برخورد می‌شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه این مشترکان از سیم کارت‌شان تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده کرده و سرویس دیگری را فعال نمی‌کنند، به مهر گفت:

«برمبنای حجم زیادی از پیامک که فعال می شود این تخلف قابل شناسایی است و اپراتورها این شماره ها را گزارش می‌کنند. تخلف به صفر نمی‌رسد و ارسال پیامک تبلیغاتی ناخواسته نیز نوعی تخلف محسوب می‌شود. براین اساس در صورت دریافت شکایت و درخواست از مردم نسبت به قطع سرویس پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام می‌کنیم.»

ساماندهی پیامک های تبلیغاتی

به گفته او در سامانه ستاره هشتصد (*۸۰۰) بالغ بر ۳۰ میلیون نفر خواستار قطع دریافت پیامک تبلیغاتی شده‌اند و این تعداد مشترک در لیست سیاه قرار گرفته‌اند تا برایشان پیامک تبلیغاتی ارسال نشود:

«اما ممکن است با راه اندازی سرویس جدید، در برخی مواقع، مشترکان به طور مجدد پیامک تبلیغی دریافت کنند که البته این موضوع مقطعی بوده و پس از به روزرسانی سیستم، بار دیگر شماره آنها در لیست سیاه قرار می گیرد و پیامکی دریافت نخواهند کرد. سیستم اپراتورها در سامانه ۸۰۰ ممکن است آنلاین نباشد اما به‌روز می‌شود و درصورت درخواست مشترک، به سرعت نسبت به قطع دریافت پیامک‌های تبلیغاتی اقدام می‌کند.»

در چند ماه گذشته تلاش رگولاتوری برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی بیشتر شد، چنانکه این سازمان تا هفتم آبان ماه جاری، ۲۲ هزار و ۱۴۲ سیم کارت شخصی را به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی، قطع کرد. روندی که طبق گفته جوشقانی ادامه‌دار خواهد بود.

پرداخت خسارت ۳۳ میلیاردی مشترکان سرویس‌های ارزش افزوده، موضوع دیگری بود که رئیس رگولاتوری درباره آن صحبت کرد. وی با بیان اینکه مبلغ ٣٣ میلیارد تومان از این کلاهبرداری به حساب مشترکان بازگردانده شد، افزود: «این شکایت باید از طریق فرایندهای قضایی پیگیری شود. در این زمینه وزارت ارتباطات تذکرات لازم را انجام داده و اپراتورها هم خسارات را جبران کرده و مابقی موارد باید توسط مراجع قانونی دنبال شود.»

گفتنی‌ست که آذری جهرمی شهریور ماه امسال، عضویت ناخواسته کاربران در سرویس‌های ارزش افزوده را تائید و اعلام کرد که اپراتورهای موبایل در این کلاهبرداری مشارکت نداشته‌اند منتها ضعف‌هایی در سامانه فنی آنها وجود دارد که به برخی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارزش افزوده اجازه کلاهبرداری داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی