ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تولیدکننده موبایل
تکنولوژی

ریچارد یو: هواوی تا دو سال دیگر بزرگ ترین تولیدکننده موبایل دنیا می شود

کسب و کار تلفن های هوشمند چند سالی می شود که تحت سلطه دو غول بزرگ صنعت قرار گرفته اما حالا یک شرکت چینی فعال در این حوزه اعلام کرده به زودی سامسونگ را که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

کسب و کار تلفن های هوشمند چند سالی می شود که تحت سلطه دو غول بزرگ صنعت قرار گرفته اما حالا یک شرکت چینی فعال در این حوزه اعلام کرده به زودی سامسونگ را که دارنده عنوان نخست این جدول است به کناری می زند و خود صدرنشین فهرست پرفروش ترین تولیدکننده موبایل دنیا می شود.

این در واقع برنامه ایست که هواوی برای آینده نزدیک خود تدوین کرده. شرکت مورد بحث که پیشتر جایگاه سوم جدول پرفروش ترین تولیدکنندگان موبایل دنیا را در اختیار داشت چندی قبل با کنار زدن اپل به رتبه دوم جدول صعود کرد و حالا ریچارد یو مدیر واحد محصولات مصرفی این کمپانی در مصاحبه ای که با CNBC انجام داده مدعی شده هواوی سال آینده در جایگاهی تقریبا برابر با سامسونگ قرار می گیرد و در سال ۲۰۲۰ حتی این غول تکنولوژی کره ای را نیز کنار می زند.

یو در این مصاحبه ضمن اشاره ای کوتاه به تاریخچه فعالیت هواوی در سال های اخیر یادآور شد که این کمپانی تا سال ۲۰۱۰ حتی تلفن هوشمند را در سبد کالاهای تولیدی اش نداشت با این حال ابراز امیدواری کرد که شانس در سال ۲۰۲۰ به این شرکت رو می کند و احتمالا جایگاه اول جهانی را کسب می نماید.

یو در ادامه گفت:

هواوی به خاطر رشد بازار تجهیزات شبکه موبایل به بزرگ ترین شرکت تکنولوژیک چین بدل شد و حالا یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان این محصولات در سطح دنیا محسوب می شود. این شرکت همچنین از جمله تولیدکنندگان طراح اصلی است؛ بدان معنا که برای دیگر کمپانی ها اقدام به طراحی و تولید موبایل کرده.

در سال ۲۰۱۰ هواوی نخستین موبایل تحت برند خود با نام IDEOS را رونمایی کرد که از سیستم عامل اندروید گوگل بهره می برد و حدودا ۶۷.۵۰ دلار قیمت داشت. سال ها طی شدند و این شرکت در ۲۰۱۸ به یکی از اصلی ترین تولیدکنندگان موبایلهای بهره مند از چیپ هوش مصنوعی بدل شد و گوشی های آن حالا هزار دلار قیمت دارند.

فردی که باعث شد هواوی به یکی از وزنه های تولید موبایل در دنیا بدل شود کسی نیست جز ریچارد یو که همواره تیمش را به ارائه نوآوری های جسورانه تشویق می کند.

ریچارد یو در مصاحبه اخیرش اشاره ای هم به گوشی های تاشونده داشت و وعده داد که نخستین تلاش آن در این راستا به همراه اولین گوشی 5G هواوی سال آینده عرضه می شود (البته سامسونگ نیز در این بازه محصول مشابهی را به بازار ارائه می کند). یو همچنین خاطر نشان کرد که هواوی هم اکنون مشغول ساخت عینک واقعیت افزوده است هرچند که این شرکت موفقیت آینده خود را در جایی ورای سخت افزار می بیند.

غول تکنولوژی چین سرویس های مختلفی در زمینه حافظه های ابری، استریم موزیک و محتوای ویدیویی دارد که در خارج از چین کمتر شناخته شده اند. این شرکت مدعی شده که هواوی میوزیک (سرویس موسیقی آن) ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. برای آنکه درک بهتری از این رقم داشته باشید شاید بد نباشد بدانید اسپاتیفای هم اکنون ۱۹۱ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • saeed khorsand
    saeed khorsand | ۲۷ آبان ۱۳۹۷

    22 درصد مردم جهان چینی هستند و خیلی از اپلیکیشن ها در چین کاملا انحصاری کار می کنند با در اختیار داشتن همچین بازاری رسیدن به 100 میلیون کاربر چیز عجیبی نیست - در کل کپی کار های خوبی هستند.

    • Mojtaba Sameri
      Mojtaba Sameri | ۲۸ آبان ۱۳۹۷

      کپی کار ؟
      چین یک میلیارد و دویست میلیون جمعیت داره چطور میتونه کار فراهم کنه برای این تعداد ها؟
      معلومه
      به شرکتایی مثل اپل و سامسونگ پول میدن تا خط تولیشون بیاد چین و ایجاد اشتغال شه
      الان آیفون اصل چینیه و هیچی تفاوت کیفی نداره هوآوی شرکتیه که اول بازار خودش رو اشباع میکنه بعد بقیه بازارا رو
      حالا با ایران مقایسه کن
      بعدش بگو کپی کار
      کار نیست کار میفهمی کار...

  • kamran05
    kamran05 | ۲۷ آبان ۱۳۹۷

    اگه هواوی بشه بزرگترین تولید کننده موبایل ، بسیار ناراحت کننده خواهد بود

    • آریا
      آریا | ۲۷ آبان ۱۳۹۷

      چه فرقی به حال من و شما داره. در هر صورت چه اول بشه چه آخر من سراغ این برند نمیرم. چون معیارهای مورد نظرم رو نداره?

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۲۶ آبان ۱۳۹۷

    صد در صد ..دو ساله دیگه شیائومی و هواوی بزرگترین خواهند شد
    ....

  • MATELF
    MATELF | ۲۶ آبان ۱۳۹۷

    واقعا طی هشت سال به اینجا رسیدن بسیار تجعب اوره و اگه بشه یک! دیگه معجزه قرنه

مطالب پیشنهادی