ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روند ۳ مرحله‌ای داوری در جشنواره وب و موبایل ایران تشریح شد

مسئولان برگزاری یازدهمین دوره از جشنواره وب‌ و موبایل ایران، امروز (۳۰ آبان) در نشست داوران، در کنار ارائه آخرین آمارها از ثبت‌نام سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل، روند سه مرحله‌ای داوری در جشنواره وب و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

مسئولان برگزاری یازدهمین دوره از جشنواره وب‌ و موبایل ایران، امروز (۳۰ آبان) در نشست داوران، در کنار ارائه آخرین آمارها از ثبت‌نام سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل، روند سه مرحله‌ای داوری در جشنواره وب و موبایل ایران را تشریح کردند.

«شایان شلیله»، موسس جشنواره وب و موبایل ایران خبر داد که تا امروز به عنوان آخرین روز ثبت‌نام در جشنواره، ۲۵۰۰ سایت و ۲۴۰۰ اپلیکیشن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، ۱۸۰۰ سایت پذیرش و ۷۰۰ سایت به دلایل مختلف از جمله نداشتن محتوای مناسب و عدم به‌روز رسانی رد شده‌اند.

آنچه مسئولان جشنواره در این جلسه تاکید بسیاری بر آن داشتند، شفافیت روند داوری است. فرایند داوری جشنواره وب و موبایل ایران ۳ مرحله دارد که در مرحله اول، سایت‌ها پس از تایید کمیته ثبت آثار وارد داوری می‌شوند. در همین مرحله تمام کسانی که در جشنواره یک سایت تایید شده دارند می‌توانند به عنوان داور به پنل خود وارد شده و به سایت‌هایی که به صورت تصادفی در برابرشان قرار می‌گیرد رای مثبت یا منفی دهند.

بر اساس همین روند، ۱۲ وب‌سایت در هر گروه به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند. شورای داوری در یک سفر دو روزه، ۵ وب‌سایت برتر هر گروه را انتخاب می‌کند. ۵ سایت در هر گروه که به مرحله سوم راه پیدا کرده‌اند، توسط تمام افرادی که وب‌سایت تایید شده در جشنواره دارند، داوری خواهند شد و در نهایت وب‌سایت که بالاترین رای را داشته باشد، به عنوان برنده معرفی خواهد شد.

شلیله می‌گوید امسال به شکل آزمایشی، داوران به چند دسته تقسیم خواهند شد:

«امسال بخشی به نام «وزن رای» را به بخش داوری اضافه کردیم. بر این اساس رای کسانی که سایت یا اپ ثبت شده دارند، یک امتیاز است. رای کسانی که کاندید یا برنده بوده‌اند، دو امتیاز دارد. رای داورانی که برای اولین سال دار شورای داوری حضور دارند نیز ۳ امتیاز و رای داورانی که برای دومین سال در این شورا حاضرند، ۴ امتیاز خواهد داشت.»

«میلاد احرام‌پوش»، هم‌موسس جشنواره وب و موبایل ایران نیز خبر از تغییر روند داوری اپلیکیشن‌ها داد. او با اشاره به ثبت نام ۲۲۴۴ اپ اندرویدی و ۲۰۰ اپ iOS، گفت:

«در سال‌های قبل تعدادی داور برای داوری اپلیکیشن‌ها انتخاب می‌کردیم و دلیلش هم این بود که نوع داوری اپ‌ها به این صورت است که شخص باید اپ را دانلود و نصب کند، سپس تجربه‌اش را از آن اعلام کند. برای اینکه خرد جمعی در داوری نقش داشته باشد، امسال تصمیم گرفتیم تا داوری اپلیکیشن‌ها را مانند وب‌سایت‌ها انجام دهیم. در واقع کسانی که اپلیکیشن‌ ثبت کرده‌اند در مورد سایر اپ‌ها بازخورد اولیه می‌دهند و سپس‌ اپ‌ها وارد شورای داوری شوند. تصور می‌کنیم این کار بتواند به فرایند داوری ما کمک کند.»

امسال همچنین «گروه‌های ویژه» در جشنواره وب و موبایل ایران حضور دارند. یکی از اهداف این بخش، جداسازی بهترین‌های جدید از بهترین‌هایی است که شانس برنده شدن بالایی دارند، چراکه کسب‌وکار بزرگی هستند.

این گروه شامل بهترین کتاب تالیف یا ترجمه در کارآفرینی، بهترین کتاب تالیف یا ترجمه در کارآفرینی، بهترین سایت از نظر طراحی دیداری، بهترین سایت از نظر ساختار و دسترسی، بهترین اپلیکیشن موبایل، بهترین اپلیکیشن موبایل سال ۹۷ و بهترین وب سایت (کسب و کار) سال ۹۷ است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی