ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هفت سنگ؛ پرونده Grid Autosport هنوز باز است

در یکی از مطالب مشابه چند ماه پیش، مقاله را با «از آن هفت سنگ‌هایی است که باید مقدمه را رها کنید و یک راست به سراغ بازی‌ها بروید.» آغاز کردم. این هفته هم دقیقا ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

در یکی از مطالب مشابه چند ماه پیش، مقاله را با «از آن هفت سنگ‌هایی است که باید مقدمه را رها کنید و یک راست به سراغ بازی‌ها بروید.» آغاز کردم. این هفته هم دقیقا چنین وضعیتی دارد؛ بعد از سال‌ها ادامه یکی از تحسین‌ شده‌ترین‌ بازی‌ها منتشر شد، دریم لیگ 2019 انتشار یافت، اساسینز موبایل به عرضه جهانی رسید و Sky Gamblers نبردهای هوایی را عظیم‌تر از همیشه به گوشی‌ها آورد.

اما پیش از معرفی بازی‌ها، بیایید ابتدا نگاهی به مهمترین اتفاقات دو هفته پیش دنیای بازی‌های موبایل بیاندازیم. اول گرید اتو اسپورت (Grid Autosport) که مدت‌هاست دارندگان دیوایس‌های اندرویدی منتظر عرضه آن هستند. خبر خوشحال کننده اینجاست که پرونده عرضه بازی برای اندروید هنوز باز بوده و با توجه به گفته سازنده 2019 می‌توانیم منتظر عرضه این نسخه باشیم.

البته استودیوی Feral Interactive که مسئولیت پورت گرید اتو اسپورت اندروید را به عهده دارد، در توییتی اعلام کرد که بازی تنها روی دیوایس‌های نسبتا قدرتمند قابل اجرا خواهد بود. تعجبی هم ندارد، گرید اتو اسپورت یکی بهترین بازی‌های بصری گوشی است و تمرکز بیشتر سازنده روی دستگاه‌های قوی‌تر می‌تواند نوید پورتی بهتر را بدهد.

از گرید اتو اسپورت که بگذریم به ساخته جدید سازندگان ماشیناریوم (Machinarium) می‌رسیم؛ Chuchel اوایل امسال عرضه شد و بعد از انتظارات فراوان، بالاخره بازی هفته بعد و در تاریخ 29 نوامبر (8 آذر) به اندروید و iOS می‌آید. برای آشنایی بیشتر با این اثر پیشنهاد می‌کنم بررسی دیجیاتو از نسخه کامپیوتر آن را از دست ندهید.

در کنار این دو خبر دیروز گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد بلیزارد، سازنده دیابلو و وارکرفت، در حال ساخت عنوانی از سری World of Warcraft با گیم‌پلی پوکمون گو است. بلیزارد بعد از معرفی دیابلو ایمورتال گفت که توسعه بازی‌های موبایل بیشتری را در دستور کار قرار داده و با توجه به پتانسیل‌های دنیای وارکرفت، ساخت عنوانی شبیه به پوکمون گو آن قدر هم غیر منتظره نیست.

از طرفی منبعی که این گزارش را منتشر کرده، قبلا بارها پروژه‌های بزرگ بازیسازان را لو داده و این جزییات را نیز کارمندان قبلی بلیزارد به آن‌ها گفته‌اند. بنابراین احتمال واقعی بودنش بالا است. اما خبر آخر: پورت بازی This is the Police برای تلفن‌های هوشمند تایید شد و دارندگان آی‌دیوایس‌ها و دستگاه‌های اندرویدی ماه بعد این عنوان معروف را تجربه کنند.

Kingdom Rush Vengeance

  • بازی آفلاین است

«دفاع از قلعه» (Tower Defense) خیلی وقت است که تازگی خود را از دست داده و همین مسئله کار قسمت جدید کینگدام راش (Kingdom Rush) را سخت کرده بود؛ Vengeance هم باید انتظارات بالای طرفداران قدیمی را برآورده می‌کرد و هم در میان کلیشه‌های تکراری دفاع از قلعه، یک تجربه جدید و متفاوت به وجود می‌آورد.

از کینگدام راش همیشه به عنوان یکی از پرچمداران سبک دفاع از قلعه گوشی یاد می‌شده است

هر چند تا اینجا که بازی کردم، دوست داشتم تغیییرات بیشتری را ببینیم ولی Vengeance همچنان توانسته از آزمونش سربلند بیرون بیاید؛ شانزده ساختمان دفاعی مختلف که هر کدام دارای قابلیت ارتقا هستند، هیروهای گوناگون، محیط‌های رنگارنگ‌تر و البته دشمنانی که هر کدام نکات ضعف و قوت خودشان را دارند همگی باعث شده‌اند تا بازی تبدیل به یکی از متنوع‌ترین عناوین دفاع از قلعه بشود.

از لحاظ داستانی Vengeance این بار کنترل آدم‌های بد قصه را به بازیکن‌ها می‌دهد و در نقش جادوگری به زمین برمی‌گردید تا پادشاهی از دست رفته‌تان را پس بگیرید. فکر نمی‌کنم نیازی باشد تا بازی را پیشنهاد بدهم، کینگدام راش همیشه جزو بهترین‌های گوشی بوده و Vengeance بار دیگر ثابت کرده که چرا این سری از پرچمداران دفاع از قلعه تلفن‌های هوشمند است.

Kingdom Rush Vengeance

Kingdom Rush Vengeance

سازنده: Ironhide Game قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 617.1 / 576.81 مگابایت زبان:

دریم لیگ 2019 (Dream League Soccer)

دریم لیگ 2019

  • بازی آفلاین و آنلاین است

بعد از فیفا موبایل نوبت به دومین بازی فوتبالی گوشی رسیده تا آپدیت 2019 را دریافت کند. همانطور که در بررسی دیروز بازی گفتم، دریم لیگ 2019 اثر خوبی است اما پیشرفت‌هایی که بازی داشته به بزرگی نسخه جدید فیفا موبایل نیستند. به‌همین خاطر هم اگر تا چند سال پیش دریم لیگ پرچمدار عناوین فوتبالی گوشی بود الان دیگر بازی یکه و تنها به مسیرش ادامه نمی‌دهد.

کنترل سخت و هوش مصنوعی نسبتا خوب حریف، دریم لیگ 2019 را تبدیل به یکی از چالش‌ برانگیزترین بازی‌های ورزشی گوشی کرده است

البته دریم لیگ هنوز جامعه مخاطبین خاص خودش را دارد؛ کسانی که به دنبال یک تجربه آفلاین از فوتبال‌های معروف کنسولی هستند، دریم لیگ 2019 همچنان بهترین گزینه موجود روی گوشی‌های هوشمند بوده و لازم نیست وقت‌مان را با بقیه بازی‌ها تلف کنیم. همین وجود بخش آفلاین هم باعث شده تا دریم لیگ 2019 هنوز حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

اگر کیفیت را مد نظر قرار دهیم، میانگین کیفی دو رقیب دریم لیگ 2019 در وضعیت بهتری قرار گرفته اما می‌دانید نکته کجاست؟ هیچکدام لیگ آفلاین ندارند و تا زمانی که دریم لیگ 2019 چنین مزیتی بزرگی دارد، می‌تواند به موفقیت‌هایش ادامه بدهد. بد نیست اضافه کنم تا چند هفته دیگر نسخه جدید PES Mobile منتشر می‌شود.

Dream League Soccer 2019

Dream League Soccer 2019

سازنده: First Touch Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 418.4 / 357.53 مگابایت زبان:

Harmony: Music Notes

  • بازی آفلاین است

هارمونی همان پکیج کاملی است که همیشه از اینفینتی گیمز (Infinity Games) انتظار داشتیم؛ ارائه تجربه‌ای اتمسفریک و آرامش بخش در قالب یک گیم‌پلی سرگرم‌کننده. چیزی که در چند بازی اخیر این استودیوی دیده نمی‌شد و حالا هارمونی به عنوان جدیدترین ساخته آن‌ها، همان حس و حال Infinity Loop Energy ،Shapes و Square it را می‌دهد.

گیم‌پلی بازی پیرامون انعکاس می‌چرخد. هر مرحله باید انعکاس مربع‌ها را در خانه‌های روبه‌رویشان پیدا کرده و آن‌ها را انتخاب کنید. نکته اینجاست با هر کلیک، یک نت موسیقی نواخته می‌شود و این ترکیب «معماها+رنگ بندی زیبا+موزیک» باعث شده تا با یکی از دلنشین‌ترین عناوین گوشی روبه‌رو شویم. بد نیست بدانید بازی نسخه انگلیسی عنوانی ایرانی با همین نام است.

Harmony: Music Notes

Harmony: Music Notes

سازنده: ∞ Infinity Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 189.2 / 37.86 مگابایت زبان:

Assassin’s Creed Rebellion

  • بازی آنلاین است

بعد از یک «عرضه محدود» (Soft Launch) نسبتا طولانی، یوبیسافت جدیدترین بازی موبایل از سری اساسینز کرید را به انتشار جهانی رساند. اگر وست ورلد یا فال‌اوت شلتر را تجربه کرده باشید، بازی خیلی هم برای‌تان ناآشنا نخواهد بود. همانند این دو بازی در Assassin's Creed Rebellion نیز پایگاهی با بخش‌های مختلف به بازیکن داده می‌شود که هر کدام دارای وظایف خاص خود هستند.

بنابراین باید با انجام کارهایی پایگاه را بهبود بخشیده و اساسین‌های قوی‌تری را به استخدام در بیاورید. البته نسبت دو اثر قبلی Behaviour، این بار با بازی اکشن‌تری طرف هستیم و جدا از بخش ساخت و ساز و پرورش اساسین‌ها، هر مرحله باید به منطقه‌ای رفته و با انجام کارهایی ساده دشمنان را شکست دهید.

Assassin's Creed Rebellion

Assassin's Creed Rebellion

سازنده: Ubisoft قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 640.6 / 519.77 مگابایت زبان:

Crush the Castle: Siege Master

  • بازی آفلاین است

در هفت سنگ دو ماه پیش با Crush the Castle: Siege Master آشنا شدیم؛ قسمت جدید مجموعه‌ای که مهمترین منبع الهام انگری بردز بود. بازی حالا به دیوایس‌های اندرویدی راه یافته است. Siege Master شبیه به عنوان قبلی خود و انگری بردز بوده و در اینجا نیز با منجنیقی که در اختیار دارید باید دشمنان درون قلعه را نابود کنید؛ کافیست به کمک انگشت خود، منجنیق را آماده کرده و سپس هر جایی که خواستید را هدف بگیرید. اگر دل‌تان برای انگرزی بردز تنگ شده، Siege Master را از دست ندهید.

Crush the Castle: Siege Master

Crush the Castle: Siege Master

سازنده: Armor Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 569.2 / 96.29 مگابایت زبان:

Sky Gamblers – Storm Raiders 2

  • بازی آفلاین است

تصورتان از هر نبرد هوایی که روی تلفن‌های هوشمند دیده‌اید را دور بریزید، Storm Raiders 2 حماسی‌تر از چیزی است که انتظارش را دارید. بازی با گرافیک بالایش یکی از بهترین تجربه‌های بصری روی گوشی را به وجود آورده، پویایی محیط‌ها باعث شده تا نبردها واقعی‌تر به نظر برسند و تعداد زیاد هواپیماهایی که در هر مرحله با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید بازی را عظیم‌تر کرده است.

Storm Raiders 2 فعلا تنها برای iOS منتشر شده و با توجه به سابقه Atypical Games، سازنده Radiation Island، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بازی به دیوایس‌های اندرویدی هم بیاید. اما تا آن موقع که قسمت دوم Storm Raiders به اندروید می‌آید، بد نیست نیم نگاهی به War Wings بیاندازید.

Sky Gamblers - Storm Raiders 2

Sky Gamblers - Storm Raiders 2

سازنده: Atypical Games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 2500 مگابایت زبان:

Sky Surfing

  • بازی آفلاین است

اگر به‌دنبال اثری پرتحرک‌تر نسبت به هارمونی اما همچنان آرامش بخش هستید، Sky Surfing یکی از بهترین‌ بازی‌های رکوردی هفته است. در این بازی کنترل هواپیمایی را دارید و با بالا و پایین کردن انگشت‌تان تنها باید مراقب باشید تا هواپیما به سنگ‌ها برخورد نکند. در این میان با لیز خوردن روی سطوح صاف سرعت هواپیما بیشتر می‌شود. هر چند خیلی ساده به‌نظر می‌رسد اما Sky Surfing با موسیقی زیبا، رنگ بندی شاد و ایده لیز خوردن هواپیما معجونی را به وجود آورده که به این راحتی‌ها نمی‌توان از آن دل کند.

Sky Surfing

Sky Surfing

سازنده: Cloud Macaca قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 230.3 / 85.64 مگابایت زبان:

Ares Virus

  • بازی آنلاین است

انتظار نداشتم Ares Virus این قدر خوب باشد و اگر در هفت سنگ‌ها بخشی با نام «غافل‌گیرترین اتفاقات» داشتیم، به‌نظرم این هفته Ares Virus لایق‌ترین گزینه بود. عنوانی که از قضا در چین خیلی محبوب است و چون فعلا نسخه انگلیسی بازی در مرحله دسترسی زودهنگام قرار دارد، به‌همین خاطر هنوز به محبوبیت زیادی نتوانسته در بازار غرب برسد.

بازی داستان گروهی از ماموران را روایت می‌کند که برای یافتن پادزهری، به منطقه‌ای پر از زامبی قدم می‌گذراند اما در پی اتفاقی، تمام گروه به غیر از یکی می‌میرند و حالا عضو بازمانده باید ماموریت گروهش را به پایان برساند. Ares Virus عنوانی در سبک اکشن/بقا است. بنابراین تمام آن چیزهایی که از بازی‌های مشابه انتظار دارید را در اینجا هم می‌بینید.

باید از گوشه و کنار جهان بازی آیتم‌های مختلف جمع آوری کرده و خودتان با آن‌ها چیزهایی که می‌خواهید را بسازید، مراقب تیرها و اسحله‌هایتان باید باشید و بدانید که هر دشمن می‌تواند کارتان برای اتمام ماموریت را سخت‌تر کند. اما چیزی که بازی را به اثری متفاوت تبدیل کرده سبک گیم پلی و گرافیک بازی است.

Ares Virus عنوانی دو بعدی بوده و دوربین از بالا به پایین محیط را نشان می‌دهد. از طرفی برخلاف بقیه بازی‌های شوتر که دارای سیستم هدف گیری خودکار هستند، در اینجا خودتان باید هدف گرفته و سپس به دشمنان ضربه بزنید. تمام این المان‌ها هم دست به دست یکدیگر داده‌اند تا Ares Virus اثری حرفه‌ای‌تر نسبت به بقیه عناوین بقا گوشی بشود.

Ares Virus

Ares Virus

سازنده: Qcplay Limited قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 85.68 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۲ آذر ۱۳۹۷

    اقای کریمی یه سوال داشتم گیمر موبایل هم تو ایران هست که ویدیو بسازه از بازی های موبایل یا استریم کنه اگه هست لطفا یه چیز هم در مورد اونا بنویسید

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۳ آذر ۱۳۹۷

      استریم هنوز اون قدرها در ایران جا نیافتاده، چه برسه برای بازی‌های موبایل که همچنان به صورت حرفه‌ای باهاش برخورد نمیشه. به همین خاطر نمی‌شناسم کسی رو

مطالب پیشنهادی