ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین اطلاعات از عرضه بایک X25 در بازار ایران

چندی پیش بود که خبر راه اندازی خط تولید خودروهای شاسی بلند و کراس اوور کارخانه نورا موتور پارس را به اطلاعتان رساندیم. حالا نوبت به راه اندازی مجدد خط تولید خودروهای شاسی بلند و کراس اوور ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۵

چندی پیش بود که خبر راه اندازی خط تولید خودروهای شاسی بلند و کراس اوور کارخانه نورا موتور پارس را به اطلاعتان رساندیم. حالا نوبت به راه اندازی مجدد خط تولید خودروهای شاسی بلند و کراس اوور شرکت دیار خودرو است. این شرکت که به نوعی واحد خودروسازی گلپایگان به حساب می آید در حال حاضر تولید بایک X25 را آغاز کرده است.

خودروهایی که پیش از این در خط تولید این کارخانه تولید می شدند بایک سابرینا و گریت وال M4 نام داشتند. یکی دیگر از خودروهایی که از سوی دیار خودرو به بازار کشورمان عرضه شد بایک سنوا نام داشت. این سدان چینی که به صورت وارداتی به بازار ایران آمد نتوانست موفق ظاهر شود. بایک حتی تعدادی از محصولات کاری و تجاری خود را نیز به کمک دیار خودرو به بازار کشورمان عرضه کرد که آن ها نیز چندان مورد استقبال قرار نگرفتند.
جالب بدانید این شرکت حتی در حوزه عرضه محصولات هاوال نیز با شبکه ی فروش عظیم خودرو همکاری داشت که در این مورد نیز با شکست مواجه شد.

بایک X25
با این حال، حضور بایک در دومین نمایشگاه خودروی تهران، اثبات کرد که این خودروساز جهانی به دنبال حضور مجدد در بازار ایران است. دریافت پلاک های گذر موقت برای مدل های مختلف بایک، نشان داد که مجددا دیار خودرو به عنوان نماینده ی این خودروساز در ایران انتخاب شده است. با بیشتر شدن تردد بایک X25 گذر موقت در جاده های کشور، احتمال آن افزایش پیدا کرد که دیار خودرو حضور مجدد خود در بازار خودروی کشور را با این کراس اوور کوچک آغاز کرده است.

حال با توجه به تصاویر و اخباری که در اینترنت منتشر شده و براساس شنیده ها تولید آزمایشی بایک X25 با ظرفیت تولید ۵ دستگاه در روز در گلپایگان آغاز شده است. گفته می شود خط تولید این خودرو به زودی به تولید  ۱۰ دستگاه در روز نیز خواهد رسید. شنیده ها حاکی از آن است که بایک برنامه ی تولید محصولی دیگر را نیز تا دو ماه آینده در خط تولید دیار خودرو دارد. در صورت اخذ مجوزهای در زمان مناسب، این خودروساز چینی تا پایان سال ۹۷، سه محصول مختلف را با تیراژ کلی ۳۰ دستگاه در روز در ایران تولید خواهد کرد.

البته اگر به وب سایت رسمی دیار خودرو سری بزنید متوجه می شوید که هیچ اطلاعی از فعالیت های جدید این شرکت منتشر نشده و وب سایت مذکور همچنان در فضای چند سال پیش سیر می کند.

اما اگر بخواهیم شما را اندکی با بایک X25 آشنا کنیم، باید گفت که این خودرو را یک کراس اوور کوچک بوده و به گفته بسیاری نسخه کراس بایک سنوا می باشد. یک موتور ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت حدود ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور ۱۴۸ نیوتون متر بایک X25 را  همراهی می کند. هرچند مشخص نیست در بازار ایران چه گیربکسی بر روی این کراس اوور کوچک نصب باشد اما در بازار چین دو جعبه دنده ی ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک انتخاب های خریداران برای گیربکس خودرو مذکور هستند.
از جمله امکانات بایک X25 در نسخه فول آپشن می توان به ۶ کیسه ی هوای ۱۰ نقطه ای، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، سیستم استارت استاپ اتوماتیک، سیستم تهویه الکتریکی، مانیتور، کامپیوتر سفر، سانروف، چراغ روشنایی روز و… اشاره کرد.

جالب بدانید گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک بایک X25 را کمپانی ساب طراحی و با همکاری بایک تولید کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی