ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرچمداری با ۱۶ دوربین ؛ ایده احتمالی ال جی برای موفقیت در بازار موبایل

به نظر می‌رسد کمپانی ال جی که پیشتر زودتر از دیگر تولیدکنندگان موبایل، سراغ دوربین دوگانه رفت، قصد دارد بار دیگر پیشتازی خود را در این زمینه حفظ کند و اولین شرکتی باشد که ۱۶ ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

به نظر می‌رسد کمپانی ال جی که پیشتر زودتر از دیگر تولیدکنندگان موبایل، سراغ دوربین دوگانه رفت، قصد دارد بار دیگر پیشتازی خود را در این زمینه حفظ کند و اولین شرکتی باشد که ۱۶ دوربین را کنار هم روی یک تلفن هوشمند قرار می‌دهد.

این تولید کننده کره‌ای که اخیراً نوآوری های کمتری در توسعه‌ی موبایل‌های جدیدش به کار می‌برد، به احتمال قوی می خواهد از این ارقام استفاده تبلیغاتی کرده و گوی سبقت را از دیگر رقبا برباید تا بار دیگر ال جی را به رقیب قابل توجهی برای دیگر شرکت‌ها بدل کند.

حال پتنت جدید منتشر شده از این کمپانی نشان می‌دهد که چطور می‌توان ۱۶ سنسور و لنز را کنار هم روی یک تلفن هوشمند قرار داد و از آنها قرار است به چه نحوی استفاده شود.

آنچه مشخص شده این است که گوشی مذکور قرار نیست زیبایی ظاهری خاصی داشته باشد اما می‌تواند تصاویر یا عکس‌های بسیار زیبا و با کیفیتی را  تهیه کند. تصور کنید که ۱۶ لنز دوربین به صورت ماتریسی ۴ در ۴ کنار یکدیگر قرار بگیرند و آرایه‌ی دوربین هواوی میت ۲۰ را در اندازه‌ای بسیار بزرگتر شبیه سازی کنند.

از سوی دیگر تصور کنید که این آرایه‌ی متشکل از ۱۶ لنز دوربین در گوشه‌ی بالایی چپ موبایل قرار بگیرد. بدین صورت که انحنای قرارگیری هر کدام از آنها موجب شود که سنسورها جهت مخصوص به خود را فیلمبرداری کنند. این تصوری است که ال جی از موبایل‌های آینده درنظر دارد و بدین شکل می‌خواهد ۱۶ نقطه‌ی دید مختلف را برای کاربر فراهم کند.

بدین ترتیب کاربر قادر خواهد بود از میان ۱۶ تصویر گرفته شده بهترین گزینه از لحاظ زاویه را انتخاب کند. کاربر حتی می‌تواند با استفاده از تعدادی عکس، تصویری محترک از سوژه تهیه نماید.

در این پتنت به ایده‌های عجیبی هم اشاره شده، برای مثال کاربر می‌تواند در یک عکس، زاویه‌ی تصویر گرفته شده از سوژه‌ای به خصوص را تغییر دهد. البته این گوشی‌ بهرمند از ۱۶ دوربین هنوز در حد ایده باقی مانده و گزارشی از توسعه‌ی چنین محصولی بگوش نمی رسد اما اگر ال جی بخواهد چنین موبایلی تولید کند، عکس العمل دیگر شرکت‌ها به آن می‌تواند جالب باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سید سینا مصطفوی
    سید سینا مصطفوی | ۵ آذر ۱۳۹۷

    ال جی همیشه سعی می کنه محصولات خاصی تولید کنه. موبایل با پشت چرمی، موبایل ماژولار، اولین موبایل با دو دوربین و حالا هم این. ولی چون تو تبلیغات خوب نیست کار هاش دیده نمی شه.

  • Reza Bahadori
    Reza Bahadori | ۵ آذر ۱۳۹۷

    اچ تی سی نبود اول سراغ دوگانه رفت؟
    مدل m8 یا مدل بود ک سه بعدی نشون میداد؟

مطالب پیشنهادی