ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از سال 2020 دسترسی کاربران معمولی به اپلیکیشن Hangouts قطع می‌شود [به‌روزرسانی]

به ادعای پایگاه خبری 9to5Google، شرکت گوگل تا دو سال دیگر به فعالیت سرویس پیام‌رسان Hangouts خود خاتمه می‌دهد. از سال 2020 سرویس مذکور دیگر برای کاربران معمولی قابل استفاده نبوده و صرفا برای کسب ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | ۰۹:۲۵

به ادعای پایگاه خبری 9to5Google، شرکت گوگل تا دو سال دیگر به فعالیت سرویس پیام‌رسان Hangouts خود خاتمه می‌دهد. از سال 2020 سرویس مذکور دیگر برای کاربران معمولی قابل استفاده نبوده و صرفا برای کسب و کارها کاربرد خواهد داشت.

منابع نزدیک به گوگل ادعا می‌کنند که این شرکت در سال 2020 سرویس Hangouts برای کاربران معمولی را به طور کامل غیر فعال خواهد کرد که البته مسئله چندان غافلگیر کننده‌ای نیست. چرا که غول موتورهای جستجو مدتی است که بهای بیشتری به استاندارد RCS می‌دهد و با اپلیکیشن Android Messages آن را به سرویس پیام‌رسان استاندارد اکوسیستم اندروید تبدیل کرده است.

شنیده‌ها حاکی از آنند که با غیر فعال شدن Hangouts برای کاربران معمولی، گزینه‌های جایگزینی در اختیار آنان قرار می‌گیرد. اما کسب و کارها می‌توانند همچنان از این سرویس در قالب پکیج G Suite (شامل Hangouts Chat و Hangouts Meet) بهره‌مند شوند.

اگر چه تمامی این حرف‌ها فعلا در حد حدس و گمان است، اما با توجه به فراگیری استاندارد RCS که راه بسیار ساده و مناسب‌تری برای پیام‌رسانی به حساب می‌آید، تقریبا از همین حالا می‌توان صحت این شایعات را تصدیق کرد. شکی نیست که گوگل با اختصاص Hangouts به کسب و کارها می‌تواند از این اپلیکیشن پیام‌رسان خود استفاده بسیار مفیدتری بکند.

 

[تاریخ انتشار خبر اصلی: ۱۰ آذر ۱۳۹۷]

به روزرسانی

«اسکات جانستون»، مدیر محصول RTC گوگل در توییتر خود تاکید کرده که این شرکت هنوز تصمیمی درباره تعطیلی Hangouts نگرفته و در واقع کاربران به جای استفاده از این محصول به سمت Hangouts Chat و Hangouts Meet هدایت خواهند شد.

Hangouts Meet به منظور ارائه سرویس تماس های ویدیویی عرضه شده و قابلیت ارسال متن و لینک به صورت هم زمان را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد.

Hangouts Chat امکان چت و گفتگو میان شما و اعضای تیم تان را فراهم می کند و از قابلیت هایی مثل اشتراک گذاری فایل و اسناد، تعیین قرارهای ملاقات و برقراری کنفرانس های ویدیویی تا سقف ۳۰ نفر از طریق اپ Hangouts Meet برخوردار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ostad fariborz
    Ostad fariborz | ۱۰ آذر ۱۳۹۷

    من یه بار ازش استفاده کردم پیامکام به هم ریخت دیگه سراغش نرفتم به درد نخوره

  • نیما
    نیما | ۱۰ آذر ۱۳۹۷

    دقیقا نمی فهمم گوگل میخواد چیکار کنه.
    اول که messages برای پیامک بود ، بعد اومد Hangouts رو به عنوان پیامرسان آنلاین معرفی کرد.
    بعد پیامک رو هم با Hangouts ادغام کرد.
    دوباره اومد Allo رو معرفی کرد.
    بعد باز گفت همون messages پیامرسان اصلیه.
    اگه نمیدونستم ، میگفتم سامسونگ داره گوگل رو اداره میکنه. چون این رفتار های گوگل ، شبیه رفتار های چند سال پیش سامسونگه که روزی یه گوشی میزد.

مطالب پیشنهادی