ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این ربات مانند یک پیانیست حرفه‌ای می‌نوازد [تماشا کنید]

محققان بریتانیایی موفق به ساخت رباتی شده‌اند که مانند یک پیانیست قادر به نواختن آهنگ است. سازندگان این ربات می‌گویند که او در حال حاضر قادر به نواختن چند ترانه محدود است اما با توجه ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

محققان بریتانیایی موفق به ساخت رباتی شده‌اند که مانند یک پیانیست قادر به نواختن آهنگ است.

سازندگان این ربات می‌گویند که او در حال حاضر قادر به نواختن چند ترانه محدود است اما با توجه به حرکات پیچیده دست انسان هنگام نواختن پیانو، رسیدن به همین مهم هم دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.

این ربات جالب با استفاده از مواد چاپی سخت و نرمی ساخته شده که به عملکرد منعطف آن کمک می‌کند. البته این ربات بر خلاف انسان از ماهیچه‌ یا تاندون بهره نمی‌برد. جالب است بدانید محققان دانشگاه کمبریج به عنوان سازندگان ربات ذکر شده در ابتدا تنها برای شبیه‌سازی چند حرکت محدود دست انسان برنامه‌ریزی کرده بودند اما در نهایت از طیف گسترده حرکات محصول خود شگفت زده شده‌اند.

دانشمندان می‌گویند از نحوه حرکت این پیانیست مکانیکی می‌توان برای ساخت ربات‌هایی که قادر به انجام اعمال دیگری مانند شنا و پرواز هستند الهام گرفت و با حداقل هزینه‌ها به سطح بالایی از کارایی رسید.

در کل، چند ترانه ساده ای که این دست مکانیکی قادر به نواختن آن‌ها است می‌تواند یکی از اولین قدم‌ها در ساخت ربات‌هایی با توانایی های نزدیک به انسان محسوب شود.

در حال حاضر حتی ربات‌های پیشرفته قادر به انجام وظایفی نیستند که یک کودک به راحتی از پس آن‌ها بر می‌آید. پیش از این هم گروهی از محققان موفق به ساخت ربات عجیبی شده بودند که توانایی شنا کردن و حرکت روی یخ را داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی