ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انتقال اجباری فناوری
تکنولوژی

لغو قانون انتقال اجباری فناوری؛ گام تازه چین برای راضی کردن آمریکا

دولت چین لایحه ای را به مجلس ارائه کرده که از حقوق مالکیت معنوی شرکت‌های خارجی و سرمایه گذاری آنها پشتیبانی می‌کند. بر اساس قوانین فعلی چین کمپانی های خارجی برای سرمایه گذری در این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

دولت چین لایحه ای را به مجلس ارائه کرده که از حقوق مالکیت معنوی شرکت‌های خارجی و سرمایه گذاری آنها پشتیبانی می‌کند.

بر اساس قوانین فعلی چین کمپانی های خارجی برای سرمایه گذری در این کشور باید با طرف های چینی وارد شراکت شوند اما به باور بسیاری از جمله ترامپ این قانون باعث شده سازمان های خارجی فناوری های خود را که هزینه زیادی برای آنها در پی داشته در اختیار چینی ها قرار دهند.

دولت پکن برای کاستن از این نگرانی ها در لایحه جدید با ممنوع کردن استفاده از ساز و کارهای دولتی برای انتقال اجباری فناوری، به حمایت از حقوق مالکیت معنوی برخاسته اما همچنان طرف های خارجی را به انتقال داوطلبانه فناوری ها تشویق می کند. انتقال اجباری فناوریدر این طرح همچنین یک سازوکار فراگیر پیشنهاد شده که بر اساس آن با سرمایه گذاری هایی که در برخی حوزه های خاص صورت گیرند، مشابه با تامین سرمایه بومی رفتار می شود که به معنی ارائه تسهیلات و پشتیبانی دولتی در صورت لزوم خواهد بود.

دلیل اصلی شعله‌ور شدن جنگ تجاری میان دو کشور مازاد تجاری چین نسبت به آمریکا بود که باعث اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر بخش عمده ای از کالاهای چینی شد. در مقابل پکن نیز تعرفه هایی را بر برخی از اجناس آمریکایی از جمله خودرو وضع کرد؛ حالا اما به نظر می رسد که دو طرف در پی آرام کردن اوضاع هستند.

مجلس قانونگذاری چین در راستای تلاش برای فرونشاندن منازعات تجاری با ایالات متحده بررسی این لایحه را در دستور کار قرار داده و در صورت تصویب بخشی از نگرانی های طرف مقابل را رفع خواهد کرد. چینی ها پیش از این تعرفه واردات ماشین از آمریکا را کاهش داده بودند.

دو طرف اخیرا بر سر برخی مجادلات به توافق رسیده و به منظور مذاکرات بیشتر اعمال تعرفه های سنگین بر برخی کالا را برای ۹۰ روز دیگر به تعویق انداخته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۵ دی ۱۳۹۷

    ایول ترامپ. سمبه ات پر زور بود. ادامه بده چین خیلی بیشتر از اینها عقب نشینی میکنه

مطالب پیشنهادی