معرفی بازی Golf Club: Wasteland؛ رویای ایلان ماسک
اگر یک گیمپلی تکراری را با جهانی اتمسفریک و موسیقی همسو با هدف بازی ترکیب کنیم، نتیجه نهایی همچنان لذت بخش است؟ Golf Club: Wasteland از همین ترکیب تشکیل شده، بازی در زمینه طراحی مراحلش هرچند ...
اگر یک گیمپلی تکراری را با جهانی اتمسفریک و موسیقی همسو با هدف بازی ترکیب کنیم، نتیجه نهایی همچنان لذت بخش است؟ Golf Club: Wasteland از همین ترکیب تشکیل شده، بازی در زمینه طراحی مراحلش هرچند حرف جدیدی برای گفتن ندارد ولی با یک آرت بینظیر و استفاده از ایده رادیو توانسته تنهایی دنیای آخرالزمانیاش را به زیباترین شکل ممکن به تصویر بکشد.
بههمین خاطر هم سخت است دست رد به سینه Golf Club Wasteland بزنید. استودیوی Demagog معجون دیداری+شنیداری را به وجود آورده که معمولا فقط در بازیهای بقا و اکشن میبینیم و نتیجه این ملاقات گلف با المانهای آخرالزمانی عنوانی شده که در هسته اصلی گیمپلیاش نامطمئن عمل میکند اما در این بین بقیه بخشها به کمک بازی میآیند تا مخاطب به تجربهاش ادامه بدهد.
Golf Club Wasteland داستان یک فاجعه زیست محیطی را روایت میکند؛ زمانی که زمین دیگر جای مناسبی برای زندگی نیست و پولدارها برای اینکه از این اتفاق در امان بمانند، به شهر ماسک در سیاره مریخ پناه میآورند. البته وقتهایی هم که حوصلهشان سر رفت، برای سرگرمی به زمین برمیگردند. چه سرگرمی؟ بازی گلف در خرابههای زمین.
بازی نقش فضانوردی را به بازیکن میدهد که دلش برای زمین تنگ شده و در یک ماجراجویی تنها به این سیاره میآید تا گلف بازی کند. بنابراین هر مرحله یک وظیفه مشخص دارید؛ با چوب گلف هدفگیری کرده و توپ را به درون سوراخ بیاندازید. برای این کار هم کافیست انگشت را روی صفحه نگه داشته و تا جایی که میخواهید پرتاب برد داشته باشد، آن را بکشید.
بعد از اتمام مرحلهها، نوشتهای در صفحه ظاهر میشود که به نوعی وظیفه بازگوکننده داستان شخصیت اصلی را به عهده دارد. البته سازنده برای اینکه آن حس تنهایی عنوانش را بیش از پیش ملموستر کند، بخشی از روایت اتفاقات دنیایش را روی دوش چند برنامه رادیویی گذاشته است.
در تمام لحظات رادیو در پس زمینه پخش بوده و یا چند نفر در حال صحبت از سرگذشت خود هستند یا یک موسیقی پخش میشود. چیزی که وجودش حکم همان یک تیر و دو نشان را دارد؛ هم دنیای آخرالزمانی را باورپذیرتر کرده و هم باعث شده تا داستان به بلای گیمپلی دچار نشود.
داستان بازی خیلی کند پیش میرود و جملههایی که بعد از هر پیروزی در صفحه به نمایش در میآیند، اطلاعات کمی از سرنوشت کاراکتر اصلی و هدفش میدهند. این مسئله میتوانست حس کنجکاوی کاربر را نسبت به جهان اطرافش از بین ببرد ولی رادیو تا حد زیادی توانسته به روایت بازی جانی دوباره بدهد.
شاید «متفاوت» بهترین کلمهای باشد که بتوانیم برای تجربه Golf Club Wasteland بهکار ببریم. استفاده از ایده رادیو و دنیایی اتمسفریک به بازی تازگی داده و این تازگی دقیقا نقطه مقابل یک گیمپلی کلیشهای قرار گرفته تا مخاطب خسته نشود. Wasteland متفاوت است، حداقل برای بخش شنیداری و دیداریاش هم شده که نباید آن را از دست داد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
این که پولیه برای نصب ۲.۹۹ دلار میخواد
بازی محشری معرفی کردی بسیار ممنون.