ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویوو نکس دوال
تکنولوژی

ساختار داخلی پیچیده ویوو نکس با نمایشگر دوگانه را ببینید

نیاز به حذف تمامی حاشیه های نمایشگر شرکت های موبایل را به سمت و سوهایی نظیر تعبیه بریدگی، دوربین سلفی و اسکنر زیر نمایشگر سوق داده اما دو کمپانی نوبیا تکنولوژی و ویوو پیاده سازی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۵

نیاز به حذف تمامی حاشیه های نمایشگر شرکت های موبایل را به سمت و سوهایی نظیر تعبیه بریدگی، دوربین سلفی و اسکنر زیر نمایشگر سوق داده اما دو کمپانی نوبیا تکنولوژی و ویوو پیاده سازی نمایشگر دوگانه را پیش گرفته اند.

مدتی کوتاهی پس از معرفی نوبیا ایکس با نمایشگر دوگانه، ویوو نکس هم با ویژگی مشابهی پا به عرصه حضور گذاشت. ساز و کار تولید این گوشی ها کنجکاوی بسیاری را برانگیخته بود و پس از کالبدشکافی نوبیا ایکس حالا نوبت به ویوو نکس دوال رسیده است. 

بر اساس تجزیه و تحلیل صورت گرفته برداشتن نمایشگر سختترین بخش در کالبد شکافی ویوو نکس دوال است اما مشکلات تعمیرپذیری این موبایل منحصر به فرد به همینجا ختم نمی شود.

بر اساس تصاویر منتشر شده ویوو نکس دوال میزبان مادربوردی بسیار شلوغ و در هم ریخته است و قطعات مهمی مثل هردو صفحه نمایش، دوربین سه گانه، آنتن ها و غیره مستقیما به آن متصل شده اند.

بنابرین برای باز کردن گوشی چاره ای جز جدا کردن نمایشگرهای محکم شده با چسب و کانکتورهای متعدد دیگر وجود ندارد و انجام اینکار هم نیازمند استفاده از سشوار حرارتی است.

در تصویر زیر ماژول دوربین سه گانه را می بینید که از حسگر اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال، سنسور عمق سنج ۲ مگاپیکسلی با اپرچر f/1.8 و دوربین TOF سه بعدی با اپرچر f/1.3 تشکیل شده است. ویوو نکس دوال به دوربین جلو مجهز نشده چرا که از دوربین اصلی قدرتمند آن می توان برای ثبت تصاویر سلفی بهره برد.

به گفته کارشناسی که این کالبدشکافی را صورت داده تعمیر و تعویض قطعات ویوو نکس دوال کار ساده ای نیست و در صورت خرید بهتر است با دقت هرچه تمام تر از آن نگهداری کنید.

 

تماشا کنید: کالبدشکافی نوبیا ایکس با نمایشگر دوگانه

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی