ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس از کارت‎های گرافیک RTX 2060 خود در قالب سه خانواده رونمایی کرد

بعد از ماه ها شایعه و گمانه زنی، کارت گرافیک میان رده GeFroce RTX 2600 انویدیا اخیراً معرفی شده و طبق معمول، برندهای مختلف از مدل های مخصوص به خود رونمایی می کنند. ایسوس یکی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۲

بعد از ماه ها شایعه و گمانه زنی، کارت گرافیک میان رده GeFroce RTX 2600 انویدیا اخیراً معرفی شده و طبق معمول، برندهای مختلف از مدل های مخصوص به خود رونمایی می کنند. ایسوس یکی از نخستین کمپانی هایی است که از این موقعیت استفاده کرده و از لاین آپ شخصی سازی شده GeForce RTX 2060 خود پرده برداشته.

مثل همیشه این کمپانی تایوانی سه خانواده مختلف برای کارت های گرافیک خود در نظر گرفته که «استریکس»، «دوال» و «توربو» نامیده می‎ شوند. متاسفانه اما سرعت کلاک هیچ یک از کارت های گرافیک سری GeForce RTX 2060 ایسوس مشخص نشده است.

ROG Strix GeForce RTX 2060

کارت گرافیک ایسوس ROG GeForce RTX 2060

Strix GeForce RTX 2016 برای آن دسته از مخاطبانی تدارک دیده شده که به دنبال بهترین پرفورمنس، بهترین سیستم خنک کنندگی و بهترین ظاهر ممکن هستند. این خانواده با تکنولوژی Auto-Extreme تولید انبوه می شود که پروسه خودکاری متعلق به خود ایسوس است. این کارت ها گیره های فلزی مخصوصی دارند که تنش را روی برد مدار چاپی کاهش می دهد و راهکار DirectCU III هم با سه  فن، همه چیز را خنک نگه می دارد.

کارت های گرافیک سری استریکس همراه با نورپردازی Aura Sync RGB از راه می رسند و گزینه های شخصی سازی بی شماری در اختیار کاربر قرار می دهند. هدرهای FanConnect II هم به خریداران این کارت ها اجازه اتصال یک فن اکسترنال را می دهند که بسته به دمای عملیاتی پردازنده و کارت گرافیک قابل کنترل خواهد بود. مدل استریکس GeForce RTX 2060 با 8 پین و 6 پین برای کانکتور برق PCIe از راه می رسد و دو پورت خروجی HDMI 2.0b و دو پورت خروجی DisplayPort 1.4 دارد. این خانواده در سه مدل با سرعت کلاک متفاوت به دست مشتریان خواهد رسید:

  • Asus GeForce RTX 2060 6GB ROG Strix Gaming OC (ROG-STRIX-RTX2060-O6G-GAMING)
  • Asus GeForce RTX 2060 6GB ROG Strix Gaming Advanced (ROG-STRIX-RTX2060-A6G-GAMING)
  • Asus GeForce RTX 2070 6GB ROG Strix Gaming (ROG-STRIX-RTX2060-6G-GAMING)

Asus Dual GeForce RTX 2060

برخلاف مدل های سری استریکس، سری Sual GeForce RTX 2060 بر قیمت گذاری مقرون به صرفه متمرکز است. این کارت ها به گونه ای طراحی شده اند که میزبان هیت سینک غول آسایی هستند و به گفته ایسوس، خنک کنندگی را تا 50 درصد نسبت به نسل قبلی کارت های گرافیک Dual بهبود می بخشند.

سری Dual از یک نظر راه سری استریکس را در پیش گرفته و از دو فن Wing-Blade بهره می برد. علاوه بر این صفحه پشتی کارت های این سری حالا فلزی است تا هر سه مدل استحکام ساختاری بهتری داشته باشند. سری Dual برای اتصال به کانکتور برق PCIe به 8 پین اتکا می کند و با دو پورت HDMI 2.0b، دو پورت DisplayPort 1.4 و یک کانکتور DVI-D برای خروجی ویدیو از راه می رسد. سری Dual GeForce RTX 2060 در سه مدل با سرعت کلاک متفاوت از راه می رسد:

  • Asus GeForce RTX 2060 6GB Dual OC (DUAL-RTX2060-O6G)
  • Asus GeForce RTX 2060 6GB Dual Advanced (DUAL-RTX2060-A6G)
  • Asus GeForce RTX 2070 6GB Dual (DUAL-RTX2060-6G)

Asus Turbo GeForce RTX 2060

در نهایت نوبت به GeForce RTX 2060  توربو می رسد که ایسوس سعی کرده آن را نیز از چندین جهت ارتقا دهد. از جمله پیشرفت های حاصل شده در این کارت گرافیک، فن 80 میلی متری است که از استاندارد IP5X پشتیبانی می کند و طراحی شده تا جریان هوا را بهبود ببخشد.

درست مثل سری Dual، خانواده توربو 8 پین برای کانکتور برق PCIe دارد اما این بار خبری از کانکتور DVI-D نیست و باید به دو پورت HDMI 2.0b و یک پورت DisplayPort 1.4 بسنده کرد.

در نهایت گفتنی است که بنابر اعلام ایسوس، سه خانواده Dual ،Asus Rog Strix و Turbo از روز 15 ژانویه در دسترس قرار می گیرند اما قیمت گذاری هیچ یک هنوز اعلام نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی