ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیلتر اینستاگرام منتفی
تکنولوژی

رییس کارگروه فضای مجازی مجلس: بحثی درباره فیلتر اینستاگرام مطرح نشده است

عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تنها کانال‌های فیلترینگ هستند، اعلام کرد تاکنون حکمی برای فیلترینگ اینستاگرام صادر نشده است. «رمضانعلی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تنها کانال‌های فیلترینگ هستند، اعلام کرد تاکنون حکمی برای فیلترینگ اینستاگرام صادر نشده است. «رمضانعلی سبحانی فر» عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه درباره برخی شائبه‌ها مبنی بر فیلتر اینستاگرام تاکید داشته که بحثی درباره فیلترینگ این شبکه فعلا مطرح نشده است.

به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سبحانی فر اگرچه برخی افراد غیرمسئول در این زمینه اظهار نظر کرده‌اند اما این صحبت‌ها دلیلی برای فیلتر این شبکه اجتماعی نیست. او در ادامه صحبت‌های خود گفته است که فیلترینگ اینستاگرام از دو طریق قابل اجراست:

«فیلتر اینستاگرام از دو کانال انجام می‌گیرد؛ شورای عالی فضای مجازی یا کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه. در این دو نهاد نیز تصمیمی برای فیلتر اینستاگرام گرفته نشده است.»

وی در پاسخ به اینکه تلگرام با حکم قضایی فیلتر شد آیا ممکن است این اتفاق برای اینستاگرام نیز تکرار شود، بیان کرد: «در حال حاضر چنین حکم قضایی مطرح نیست و حکمی برای فیلترینگ اینستاگرام صادر نشده است.»

فیلتر اینستاگرام منتفی

در روزهای گذشته سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور، از صدور حکم قضایی برای فیلترینگ شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام خبر داده بود. «جاوید نیا» تاکید داشته بود که میزان مصرف استفاده از اینستاگرام بیشتر از حدی که مرکز ملی فضای مجازی مشخص کرده رسیده و باید درباره آن تصمیماتی اتخاذ کرد؛ میزان مصرفی که البته مشخص نیست بر چه اساسی انجام می‌شود.

زمزمه‌های فیلترینگ اینستاگرام مدتهاست که به گوش می‌رسد و به نظر برخی از افراد از جمله رییس سابق معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور؛ اینستاگرام باید مدت‌ها پیش فیلتر می‌شد. «ابوالحسین فیروزآبادی» رییس مرکز ملی فضای مجازی نیز چندی پیش در گفتگویی خبر از راه‌اندازی سامانه‌های اینستاگرام بومی داده بود؛ خبری که البته توسط نمونه‌های حاضر تکذیب شده و معلوم نیست جایگزین بومی که از آن صحبت به میان آورده شده دقیقا چه برنامه‌‌ای هست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Farhad Sharifat
    Farhad Sharifat | ۱۷ دی ۱۳۹۷

    صحبتش رو کنید لطفاً فیلترش هم کنید لطفاً مگه تلگرام فیلتر نشد؟ اوایل صحبتش نبود دیگه، شما درس عبرت گرفتید دیدید چقدر فیلتر تلگرام موثر بود و همه از فیلتر شکن استفاده نکردند بچه های مدرسه ای که توی کانالهای تلگرامی بودن با فیلتر شدن و استفاده نکردن از فیلتر شکن دسترسی به هزاران سایت مستهجن رو ندارن، آفرین آفرین، واقعاً میگم، همین فرمون برید جلو، اصلاً بنظرم مسج رو هم فیلتر کنید، اصلاً اینترنت رو و گوگل و همه رو فیلتر کنید، فقط وارثان دزدی و غارت مملکت رو تکثیر کنید،اِی ولا، سالارید بخدا

مطالب پیشنهادی