ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آئودی از یک سیستم سرگرمی مبتنی بر واقعیت مجازی در CES 2019 رونمایی کرد

در گذشته نه چندان دور، خودرو عبارت بود از یک وسیله چهار چرخ با کابینی ساده که برای جابجایی از نقطه A به نقطه B کاربرد داشت. اما به لطف پیشرفت تکنولوژی خودروهای امروزی به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

در گذشته نه چندان دور، خودرو عبارت بود از یک وسیله چهار چرخ با کابینی ساده که برای جابجایی از نقطه A به نقطه B کاربرد داشت. اما به لطف پیشرفت تکنولوژی خودروهای امروزی به اتاق های راحت و مجهزی تبدیل شده اند که توانایی حرکت کردن را نیز دارند!

در حال حاضر اتومبیل های تولیدی از انبوهی از سیستم ها و امکانات مختلف بهره می برند تا در طول رفت و آمدهای روزمره یا مسافرت های طولانی آسایش و راحتی را برای سرنشینان فراهم کنند. سیستم چند رسانه ای یکی از این موارد است که نقش سرگرم کردن افراد داخل خودرو را بر عهده دارد.

سیستم های چند رسانه ای کنونی به اندازه ای پیشرفته هستند که می توانند فرد را برای ساعات طولانی سرگرم کنند، به ویژه اگر این شخص در صندلی عقب نشسته و مانیتور اختصاصی خود را داشته باشد.

audi a8 rear seat

با توجه به تمرکز بسیاری از شرکت ها روی فناوری خودران، سیستم چند رسانه ای وسایل نقلیه بیش از پیش اهمیت پیدا کرده و خودروسازان مختلف در این زمینه نیز مشغول تحقیق و توسعه هستند.

آئودی که در بکارگیری آخرین تکنولوژی ها همواره جزو پیشتازان بوده، قصد دارد سیستم سرگرمی خودروها را وارد فاز تازه ای کند. این خودروساز آلمانی با همکاری شرکت های Holoride و Marvel از یک سیستم پیشرفته مبتنی بر واقعیت مجازی در CES رونمایی کرده است.

سیستم سرگرمی ارباب حلقه ها، داده های بدست آمده از خودرو را با آنچه که در بازی ها در حال رخ دادن است، ترکیب نموده و تجربه ای بکر و تکرار نشدنی برای سرنشینان رقم می زند. در دموی منتشر شده، سرنشینی در صندلی عقب یک دستگاه کراس اوور برقی E-Tron نمایش داده می شود که خود را با بازی Rocket Rescue Run سرگرم می کند.

audi-holoride (4)

همانطور که در ویدیوی زیر می توانید مشاهده فرمایید، این بازی با مسیر پیموده شده توسط خودرو ادغام می شود. به منظور ترکیب هر چه بهتر دنیای مجازی و واقعی، تغییر مسیر و شتابگیری خودرو در محیط بازی و رفتار کاراکترهای حاضر در آن تاثیر می گذارد.

شرکت Holoride به عنوان توسعه دهنده اصلی این سیستم، امیدوار است آن را در عرض سه سال آینده راهی بازار کند. البته تا زمان عرضه احتمالا شاهد تغییراتی گسترده در این سیستم خواهیم بود. برای مثال جهت نمایش قابلیت ها فعلا از هدست های متصل به کامیپوتر ساخت Oculus استفاده شده که در نسخه نهایی باید راهکاری برای اتصال مستقیم هدست به خودرو و ترکیب داده پیدا کرد.

آئودی

ساخت یک پلتفرم باز برای توسعه دهندگان هدف مهم دیگری است که Holoride آن را دنبال می کند. این پلتفرم همانگونه که از نامش نیز مشخص است، منحصر به آئودی نبوده و دیگر خودروسازان نیز می توانند از آن استفاده کنند.

آقای Nils Wollny مدیر بخش استراتژی تجارت دیجیتال و تجربه مشتری کمپانی آئودی درباره سیستم سرگرمی جدید گفته:

محتوا یک فاکتور تعیین کننده مهم در حمل و نقل آینده است. اساسا با Holoride هر الگوی خیابانی به المانی در دنیای مجازی تبدیل می شود. من طرفدار متعصب واقعیت مجازی نیستم، اما اگر این سیستم وارد بازار شود، شاید من هم در صندلی عقب خودرو نشسته و به جای خواندن توئیت ها از دنیاهای مجازی لذت ببرم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی