ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
تکنولوژی

ایلان ماسک: ماشین پرنده تسلا با تکنولوژی اسپیس اکس در دست ساخت است

ایلان ماسک در شرکت های مختلف خود اهداف گوناگونی را دنبال می کند و برای نمونه در تسلا قصد دارد خودروهای بنزینی را با انواع الکتریکی جایگزین نماید. در اسپیس اکس هدفش ساختن شهری روی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۵

ایلان ماسک در شرکت های مختلف خود اهداف گوناگونی را دنبال می کند و برای نمونه در تسلا قصد دارد خودروهای بنزینی را با انواع الکتریکی جایگزین نماید. در اسپیس اکس هدفش ساختن شهری روی مریخ است و با بورینگ کمپانی می خواهد از طریق تونل های زیرزمینی به جنگ ترافیک لس آنجلس برود. ماسک شرکت دیگری هم به نام Neuralink دارد که تلاش می کند مغز انسان را به کامپیوترها متصل نماید. حالا اما او از هدف مهم دیگری در اکانت توییتری خود خبر داده: ساخت ماشین پرنده تسلا با تکنولوژی راکت.

روز چهارشنبه گذشته ماسک گیف مربوط به یک ماشین شناور را توییت کرد که نوعی نور آبی از چرخ هایش می تابید. او همراه با این گیف در توییتر خود نوشت:

رودستر جدید میتواند کاری مانند این را انجام دهد.

این رودستر پیشرفته ترین ابرماشین تسلاست که طبق آنچه در وبسایت آن درج شده قیمتش هم از ۲۰۰ هزار دلار شروع می شود.

مارکوس براونلی یوتوبر حوزه تکنولوژی در پاسخ به این توییت نوشت: احساسم می گوید شما شوخی نمی کنید.

ماسک هم در پاسخ به او نوشت:

شوخی نمی کنم. ما قرار است تلفیقی از سیستم گشتاور گاز مایع اسپیس اکس را همراه با فشار هوای بسیار بالا در داخل محفظه ای پرفشار روی صندلی عقب رودستر تسلا به کار ببریم. خودروی تسلا با کمک تکنولوژی راکت خیلی سریع میتواند شتاب بگیرد و آنگاه با شتابی که برای انسان قابل تحمل باشد حرکت کند.

اما این نخستین باری نیست که ماسک در رابطه با رودستر پرنده تسلا صحبت میکند. در سال ۲۰۱۷ میلادی او در توییتر خود از این احتمال گفت.

نکته دیگر آنکه ماسک تنها فردی نیست که به دنبال تحقق ایده ساخت ماشین های پرنده است. لری پیج بنیانگذار گوگل نیز تلاش می کند یک ماشین پرنده بسازد. او برای این منظور شرکتی به نام Kitty Hawk را راه اندازی کرده که اوایل سال ۲۰۱۸ مدیرعاملش نوید پرواز ماشین های پرنده در آسمان تا پنج سال آینده را داد.

واقعیت این است که وقتی به مقوله حمل و نقل نگاه میکنیم بخش اعظمی از آن روی زمین اتفاق می افتد و ظرفیت زمین برای این کار پرشده. اما آسمان فضای زیادی دارد و حالا ما در نقطه ای قرار داریم که میتوانیم حمل و نقل هوا پایه را راه اندازی کنیم. این شیوه علاوه بر آنکه ایمنی بیشتری دارد سریع تر و ارزان تر است و آسیب های کمتری را متوجه محیط زیست میکند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۳ دی ۱۳۹۷

    ایلان ماسک شوخی نداره

مطالب پیشنهادی