ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هکرهای انانیموس

حمله هکرهای انانیموس به سایت‌های دولتی زیمباوه در پی سرکوب اعتراضات و قطع اینترنت

زیمباوه از هفته گذشته شاهد اعتراضات گسترده مردمی به خاطر افزایش قیمت سوخت بوده و در پی آن دولت این کشور چهار اپراتور اصلی ارتباطات را وادار به قطع اینترنت کرد. گروهی از هکرها نیز ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

زیمباوه از هفته گذشته شاهد اعتراضات گسترده مردمی به خاطر افزایش قیمت سوخت بوده و در پی آن دولت این کشور چهار اپراتور اصلی ارتباطات را وادار به قطع اینترنت کرد. گروهی از هکرها نیز در واکنش به این اقدام بسیاری از سایت های دولتی را هدف حمله DDoS قرار داده اند.

این حملات توسط هکرهای انانیموس (Anonymous) به معنی ناشناس عنوانی صورت گرفته که در قالب گروهی منسجم از هکرهای فعال در جنبش های سیاسی و اجتماعی از سال ۲۰۰۳ حملات سایبری متعددی را صورت داده اند. از معروف ترین حملات آنها می توان به از دسترس خارج کردن صفحات داعش در شبکه های اجتماعی، حمله DDoS در آفریقای جنوبی و دیفیس ۷۰ سایت دولتی گابن در اعتراض به عدم دموکراسی اشاره کرد.هکرهای انانیموس

نهادهای حقوق بشری از کشته، زخمی و شکنجه شدن ده ها نفر در زیمباوه طی روزهای گذشته خبر داده اند که در میان آنان کودکان نیز به چشم می خورند. حزب اپوزیسیون این کشور نیز هشدار داده که قطع اینترنت مقدمه ای برای دست زدن به جرایم علیه بشریت است. حالا گروه انانیموس با انتشار پیامی مدعی هک بیش از ۷۲ سایت دولتی با اهداف انسان دوستانه شده است:

شاهد ظلم، استبداد و کشتار انسان های بیگناه در زیمباوه بوده ایم. این ظلم از تحمل ما خارج است و به همین خاطر بیش از ۷۲ سایت دولتی را از دسترس خارج کرده ایم. این تنها یک شروع است و به زودی سیستم بانکی هم از دسترس خارج خواهد شد.

ساعاتی پس از انتشار پیام حمله سایبری هکرهای انانیموس به سایت های دولتی زیمباوه، سیستم قضایی این کشور خواستار برقراری مجدد اینترنت در کشور شد.

حمله DDoS یا «محروم سازی از سرویس توزیع یافته» تلاش برای خارج کردن منابع شبکه، اپلیکیشن یا سرویس از طریق سرازیر کردن درخواست های فراوان است که گاهی اوقات زیرساخت های امنیتی شبکه از قبیل فایروال و IPS را نیز با به کارگیری ترکیبی از حملات با حجم بالا و ابزارهای نفوذ هوشمندانه هدف قرار می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۲ بهمن ۱۳۹۷

    گروه خیلی قوی هستند یه میلیارد ادم عضو هستند توش

مطالب پیشنهادی