ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نمرات بازی Kingdom Hearts 3 منتشر شد؛ انتظاری طولانی اما ارزشمند

برخی از محصولات استودیوهای بازیسازی شرقی تنها مورد توجه قشر خاصی از کاربران قرار می‌گیرند و سری کینگدم هارتس نیز یکی از همین موارد است. دوازدهمین نسخه‌ی این سری، یعنی بازی Kingdom Hearts 3 با ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

برخی از محصولات استودیوهای بازیسازی شرقی تنها مورد توجه قشر خاصی از کاربران قرار می‌گیرند و سری کینگدم هارتس نیز یکی از همین موارد است. دوازدهمین نسخه‌ی این سری، یعنی بازی Kingdom Hearts 3 با فاصله‌ی 13 سال از نسخه‌ی پیشین، امروز برای پتلفرم‌های هدف عرضه می‌شود و با توجه به نقدهایی که تاکنون منتشر شده‌اند، به نظر می‌رسد این عنوان، ارزش انتظاری طولانی را داشته است. در حال حاضر، میانگین امتیازات Kingdom Hearts 3 با ثبت 19 نقد که تمامی آن‌ها مثبت بوده‌اند، به عدد 89 رسیده است.

متاسفانه هیچ وبسایتی نمره‌ی کامل را برای بازی Kingdom Hearts 3 در نظر نگرفته و 98، بالاترین نمره‌ای است که برای بازی ثبت شده است. سایت XGN که چنین نمره‌ای داده، هر بخش از این بازی را «جادویی» توصیف کرده و معتقد است این محصول توانسته با ترکیب محتوای نوستالژیک، گیم‌ پلی عالی و پایان بندی حماسی از پس انتظارات طرفداران در سال 2019 میلادی بر بیاید.

کیمبرلی والاس که از طرف وبسایت گیم اینفورمر وظیفه‌ی بررسی بازی Kingdom Hearts 3 را بر عهده داشته، نمره‌ی 95 را به جدیدترین محصول اسکوئرانیکس اعطا کرده است. این بازی اگرچه از دیدگاه والاس بی نقص محسوب نمی‌شود اما همان عنوانی است که او به عنوان طرفدار این سری مدت‌ها منتظر آن‌ بوده است. والاس حضور شخصیت‌های آشنا از آثار دیزنی، نبردهای چالش برانگیز و پایان بندی جذاب را از نقاط قوت این بازی می‌داند.

بازی Kingdom Hearts 3

کریستین کولی، نویسنده‌ی وبسایت Multiplayer.it، نمره‌ی 90 را برای بازی Kingdom Hearts 3 در نظر گرفته است. به عقیده‌‌ی این منتقد، علی‌ رغم این‌که مبارازت و نحوه‌ی روایت داستان به ترتیب بی نظم و گیج کننده هستند، بازی به طور کلی تجربه‌ای جذاب را برای کاربران رقم می‌زند. همچنین داستان بازی نیز به بسیاری از پرسش‌های طرفداران در سال‌های اخیر پاسخ خواهد داد.

پدرو سزاری که در وبسایت Levelup می‌نویسد، ضمن دادن نمره‌ی 88 از بازی Kingdom Hearts 3 به عنوان یکی از چپترهای رضایت بخش سری یاد کرده است که با وجود مشکلات قابل حل، تجربه‌ای جادویی و عالی برای طرفداران جدید و قدیمی خواهد بود.

وبسایت معتبر IGN نمره‌ی 87 را برای بازی Kingdom Hearts 3 ثبت کرده است. نویسنده‌ی این وبسایت در نقد خود به تکامل گیم‌ پلی این بازی نسبت به نسخه‌های پیشین و وفاداری محیط‌های بازی به دنیای دیزنی اشاره کرده است. همانند اکثر منتقدان، او نیز معتقد است که اسکوئر انیکس می‌توانست در بخش داستانی عملکرد بهتری از خود نشان دهد. وی همچنین ارزش تکرار بازی را بالا می‌داند و مبارزات و گشت و گذار در محیط‌ها را از نقاط قوت اصلی بازی می‌داند.

لورنزو منکوسو، منتقد یوروگیمر ایتالیا، درباره‌ی نقاط ضعف بازی Kingdom Hearts 3 نظر مشابه‌ای با منتقدان دیگر داشته است. منکوسو ضمن اعطای نمره‌ی 80 (کمترین نمره بازی تا به این لحظه) در مقاله‌ی خود نوشته است این بازی تمامی المان‌های لازم برای درخشش به عنوان یکی از بهترین نسخه‌های سری را در اختیار دارد اما در داستان و نحوه‌ی روایت لنگ می‌زند.

در پایان، لازم به ذکر است که بازی Kingdom Hearts 3 هم اکنون برای دو پلتفرم پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد. نسخه‌ی نینتندو سوییچ بازی هنوز تایید نشده اما طبق صحبت‌های تتسویا نومورا، کارگردان بازی، احتمال عرضه‌ی آن وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۵ بهمن ۱۳۹۷

    کاش برای کامپیوتر هم بود

  • Ali1988
    Ali1988 | ۵ بهمن ۱۳۹۷

    عالیه. انتظارم بالای ۹۰ بود ولی تا همینجاشم خوب ظاهر شده‌. اگر دنبال سرگرمی و تنوع هستید حتما این بازی رو امتحان کنید.

  • آرش پارساپور
    آرش پارساپور | ۵ بهمن ۱۳۹۷

    دیوانه این سری بازی ام من? ?

مطالب پیشنهادی