ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ماموریت همراه با سرنشین اسپیس اکس تابستان آینده کلید می‌خورد

ماه آینده پس از تاخیرات فراوان بالاخره قرار است اولین پرواز آزمایشی از برنامه‌های جدید سفر‌های تجاری ناسا به فضا انجام شود. بدین ترتیب فضاپیمای کرو دراگون اسپیس اکس قرار است اولین پرواز بدون سرنشین ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

ماه آینده پس از تاخیرات فراوان بالاخره قرار است اولین پرواز آزمایشی از برنامه‌های جدید سفر‌های تجاری ناسا به فضا انجام شود. بدین ترتیب فضاپیمای کرو دراگون اسپیس اکس قرار است اولین پرواز بدون سرنشین خو را انجام دهد. این اتفاق اولین ماموریت آزمایشی خواهد بود و بدین شکل آمادگی‌های لازم ایجاد می‌شود تا تابستان آینده فضانوردان آمریکایی‌ با کمک شرکت‌های خصوصی به فضا منتقل شوند.

اسپیس اکس ویدیویی از فضاپیمای کرو دراگون با نام دراگون ۲ منتشر کرده که روی راکت اسپیس اکس سوار شده و از سکوی پرتاب فلوریدا روانه آسمان می‌شود. این ویدیو طی اولین آزمایش ایستای راکت فالکون 9 اسپیس اکس گرفته شده و کپسول کرو دراگون هفته پیش به همین منظور به سکوی پرتاب 39A منتقل شده است.

این شرکت فضاپیمای کرو دراگون را روی یک راکت فالکون 9 سوار کرده و آن را به مرکز فضایی کندی ناسا واقع در دماغه‌‌ی کاناورال منتقل کرده است. جالب اینجاست که سال ۱۹۶۹ میلادی از همین سکو ماموریت آپولو ۱۱ آغاز شد و پای انسان به کره ماه رسید.

تاکنون آزمایشات زیادی روی این فضاپیما و راکت اسپیس اکس صورت پذیرد و به دلیل مشکلات بوجود آمده، پرتاب آزمایشی این فضاپیما از ۲۷ دی ماه بارها به عقب افتاده اما بالاخره ماه آینده قرار است این پرواز آزمایشی صورت پذیرد.

ایلان ماسک بنیانگذار و مدیرعامل اسپیس اکس با انتشار پستی در توییتر مدعی شده که اگر پرواز آزمایشی کرو دراگون با موفقیت صورت پذیرد، فضانوردان ناسا تابستان آینده می‌توانند با استفاده از فضاپیمای اسپیس اکس راهی فضا شوند.

کپسول کرو دراگون اسپیس اکس به گونه ای طراحی شده که انسان ها را به مریخ ببرد. Crew Dragon کاملاً خودران است و می تواند تا 7 انسان را به کره ماه یا ایستگاه فضایی بین المللی برساند. پیش از این (در ماه آوریل سال جاری میلادی) نمونه ای از کپسول دراگون، محموله ای به وزن حدود 2.7 تن را به ایستگاه فضایی بین المللی حمل کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی