ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

محمدجواد کولیوند
تکنولوژی

نماینده مجلس: شاید تلگرام رفع فیلتر شود / جاویدنیا: رفع فیلتر تلگرام منتفی است

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در گفتگو با رادیو البرز با اشاره به مباحثی که این روزها در خصوص محدودیت فضای مجازی مطرح شده است توضیح داد که با توجه به اقدامات خوبی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در گفتگو با رادیو البرز با اشاره به مباحثی که این روزها در خصوص محدودیت فضای مجازی مطرح شده است توضیح داد که با توجه به اقدامات خوبی که در زمینه توسعه پیام‌رسان بومی صورت گرفته، شاید بتوان در آینده نزدیک تلگرام را رفع فیلتر کرد و به کاربران حق انتخاب برای استفاده از پیام‌رسان داخلی و خارجی داد.

محمدجواد کولیوند

«محمدجواد کولیوند» اعلام کرده که در حال حاضر صحبت‌هایی از رفع فیلتر تلگرام مطرح شده است اما مطمئناً شورای عالی فضای مجازی برای این موضوع شروطی خواهد گذاشت.

با این حال «جواد جاویدنیا»، دبیر کارگروه فیلترینگ و معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی به ایسنا گفته است:‌ «تاکنون مطلبی در دبیرخانه کارگروه نسبت به رفع فیلتر تلگرام مطرح نشده و اساساً رفع فیلتر تلگرام منتفی است. تلگرام با دستور قضائی فیلتر شده و هیچ مرجعی هم جز دستگاه قضائی حق اظهار نظر در خصوص رفع فیلتر آن را ندارد.» او همچنین فعالیت کانال‌های دولتی در تلگرام را نیز ممنوع اعلام کرده است.

آمارهای رسمی و غیرسمی نشان از این می‌دهد که فیلترینگ این شبکه پیام‌رسان موفق آمیز نبوده و تعداد کاربران آن چندان تغییری پیدا نکرده و البته درصد مهمی از این کاربران از مدل‌های غیررسمی تلگرام که در ایران فیلتر نیستند استفاده می‌کنند؛ مدل‌هایی که پیش‌تر درباره مضرات آنها بارها و بارها گفته شده است.

محمدجواد کولیوند

تابستان سال گذشته بود که بعد از گذشت چندماه از فیلتر شدن تلگرام؛ «ابوالحسن فیروز آبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره رفع فیلترینگ تلگرام گفته بود:

«تصمیم درباره فیلترینگ تلگرام، یک تصمیم قضایی است و رویکرد شورای عالی فضای مجازی خروج از انحصار تلگرام بوده که با فیلترینگ بخشی از آن محقق شده است. اما در صورتی که خدمات پایدار داخلی در حوزه پیام‌رسان‌ها ایجاد شود، این احتمال وجود دارد که تلگرام رفع فیلتر شود که البته این تصمیم درباره این موضوع به عهده قوه قضاییه است.»

همچنین رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی، «رمضانعلی سبحانی فر» اظهار داشته بود که رفع فیلترینگ این پیام رسان منوط به تصمیمات شورای عالی امنیت کشور است: «دستگاه‌های مختلف همانند شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی در شرایطی که مسائل این‌چنینی رخ می‌دهد می‌توانند درباره فیلترینگ و رفع فیلترینگ تصمیم بگیرند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • Mohammad amirseifi
    Mohammad amirseifi | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ببنیدید تا جونتون در بیاد،ما که هم تو توییتر هستیم هم یوتوب هم فیسبوک هم تلگرام،حالا اگه‌ به مشکلات مملکت رسیدنی کاری میکنید؟برای فیلتر اینترنت صداتون رو خوب کلفت میکنید اما برای رسیدگی به مشکلات جون میکنید و‌میمیرید

  • Rahim Parast
    Rahim Parast | ۷ بهمن ۱۳۹۷

    تلگرام که فیلتر نیست. کی گفته فیلتره. اول با فیلترشکن میری شمارتو ثبت میکنی بعدش دنبال کانال ارائه دهنده پروکسی میگردی. تموم شدو رفت اصلا فیلترشکن رو خاموش کن و بااستفاده از پروکسی های ارائه شده راحت و بی دردسر از تلگرام استفاده کن. نحوه آموزش هم تو اینترنت زیاد هست
    سالم و تندرست باشید هموطنان

  • enrix
    enrix | ۷ بهمن ۱۳۹۷

    ای .... تو این زندگی بابا تلگرام فیلترشد رفت بس کنید به خدا . چه موافقش چه مخالفش دست از سره کچل این فضای مجازی و IT برنمیدارن

    • asghar
      asghar | ۱۳ بهمن ۱۳۹۷

      والایا

  • rezamo
    rezamo | ۷ بهمن ۱۳۹۷

    استقلال ازادی جمهوری اسلامی فقط این شعار نکاتی داره مثل ازادی که ظاهرا مردم نفهم هستن و حق ندارن از تلگرام استفاده کنن و بهشون دستور میدن از تلگرام استفاده نکنید فکنم اصل نظام ایرانو زیر سوال میبره همون مردمی که به این نظام رای دادن همون نظام حالا اومده محدودیت برای مردم میزاره خیلی جالبه !!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی