ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینترنت اشیا
تکنولوژی

دولت ژاپن دستگاه های اینترنت اشیا شهروندان را هک می کند

دولت ژاپن قانونی را تصویب کرده که بر اساس آن اجازه هک کردن دستگاه های اینترنت اشیا شهروندان این کشور داده می شود. هدف از این کار، پژوهش روی دستگاه های اینترنت اشیا نا امن ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

دولت ژاپن قانونی را تصویب کرده که بر اساس آن اجازه هک کردن دستگاه های اینترنت اشیا شهروندان این کشور داده می شود. هدف از این کار، پژوهش روی دستگاه های اینترنت اشیا نا امن است.

این پژوهش توسط کارمندان موسسه فناوری اطلاعات و ارتباطات ملی انجام می شود و وزارت کشور و ارتباطات ژاپن بر آن نظارت دارد. کارمندان اجازه دارند از پسوردهای پیش فرض و یا موارد جمع آوری شده در دیکشنری پسوردها برای لاگین شدن به دستگاه های اینترنت اشیا شهروندان کشور استفاده کنند.

هدف این است که لیستی از دستگاه های نا امن با پسوردهای پیش فرض یا قابل حدس تهیه شود و در نهایت این لیست در اختیار ارائه دهندگان خدمات اینترنت و مسئولین کشور قرار داده شود. به این ترتیب می توان به مصرف کنندگان اخطار داد و دستگاه ها را امن کرد.

اینترنت اشیا

پژوهش از ماه آتی میلادی آغاز خواهد شد و قرار است امنیت پسوردهای 200 میلیون دستگاه آزمایش شود. در ابتدا روترها و دوربین های مبتنی بر وب بررسی می شوند. دستگاه های آزمایش شده شامل مواردی متعلق به افراد و شبکه های شرکت ها نیز خواهند بود.

مقامات وزارت کشور و ارتباطات ژاپن ادعا کرده اند که دو سوم از تمامی تهدیدات سایبری در سال 2016 مربوط به دستگاه های اینترنت اشیاء بوده اند. هدف نهایی طرح این است که دولت برای المپیک تابستانی سال 2020 توکیو آماده شود. دولت نگران سوء استفاده احتمالی هکرها از دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیاء برای حمله به زیر ساخت های بازی های المپیک است.

شاید این نگرانی ها چندان هم غیر منطقی نباشد؛ چرا که بد افزار Olympic Destroyer پیش از افتتاحیه المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ کره جنوبی این رویداد را تهدید کرده بود؛ حمله ای که به هکرهای روسی نسبت داده شده بود.

علاوه بر این هکرهایی که گفته می شد با دولت روسیه در ارتباط هستند از بات نتی به نام VPNFilter بهره برده بودند تا روترها و دستگاه های اینترنت اشیاء را مورد حمله قرار دهند. بسیاری از حمله های مبتنی بر بات نت ها توسط هکرهایی انجام می شود که قبلا به دلیل پسوردهای قابل حدس به دستگاه ها نفوذ کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی