ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک ماهانه ۲۰ دلار برای دسترسی به گوشی‌های نوجوانان پرداخت می‌کند

فیسبوک از سه سال گذشته تا به حال به جمع آوری دیتای کاربران داوطلب می پردازد و بابت این مسئله پولی به آنها پرداخت می‌کند. حال به گزارش TechCrunch، این شرکت قدمی فراتر نهاده و قرار ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

فیسبوک از سه سال گذشته تا به حال به جمع آوری دیتای کاربران داوطلب می پردازد و بابت این مسئله پولی به آنها پرداخت می‌کند. حال به گزارش TechCrunch، این شرکت قدمی فراتر نهاده و قرار است با برنامه فیسبوک ریسرچ به دیتای نوجوان دسترسی پیدا کند و ماهانه ۲۰ دلار به آنها بپردازد.

بدین ترتیب نوجوانان و جوانان ۱۳ تا ۲۵ ساله می‌توانند با ثبت نام در این پروژه آزمایشی و نصب برنامه‌ی تحقیقاتی فیسبوک به نام Facebook Research روی گوشی‌ها خود ماهانه مبلغی دریافت کنند.

البته آنها باید در نظر داشته باشند که با نصب برنامه فیسبوک ریسرچ، کارشناسان این کمپانی می‌توانند تمامی اطلاعات موجود در گوشی و فعالیت‌های اینترنتی کاربران را تحت نظر قرار دهند.

کاربر با نصب این اپلیکیشن، اجازه دسترسی مستقیم به روت گجت خود را می‌دهند و بدین ترتیب فیسبوک می‌تواند تمامی پیغام‌های شخصی، ایمیل، سرچ‌های تحت وب و فعالیت در مرورگر یک کاربر به خصوص را داشته باشد.

این اپ حتی گاهی مواقع از کاربران درخواست می‌کند که از صفحه تاریخچه خریدهایشان در آمازون یا دیگر سایت‌ها نیز اسکرین شات بگیرند و برای فیسبوک بفرستند.

برنامه فیسبوک

بدین ترتیب فیسبوک با داشتن دیتای نوجوان و تحقیق روی آنها می تواند بهترین روش برای تبلیغ و تاثیر گذاری بر مخاطب را کمک پیدا کند و از آنها مثل گذشته سؤ استفاده نماید. چندی پیش مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک اعلام کرد که نقشه‌هایی برای ادغام فیس‌بوک مسنجر، واتس اپ و اینستاگرام دارد. این مسئله و نتایج این تحقیقات می‌تواند نوید آینده‌ی خطرناکی را در حوزه‌ی شبکه ‌های اجتماعی بدهد.

فیسبوک سال ۲۰۱۳ میلادی با خرید یک سرویس VPN بنام Onavo Protect سعی داشت به دیتای بسیاری از کاربران دسترسی پیدا کند. این اطلاعات به فیسبوک کمک می‌کرد که رقبای خود را شناخته و میزان محوبیت آنها را درک کند. این مسئله گاهی به تقلید و خرید برخی سرویس ها یا شبکه‌های اجتماعی منجر شده‌ است. البته فیسبوک مجبور شد پس از شکایت اپل، اپ Onavo Protect را از اپ استور حذف کند.

برنامه فیسبوک

حال به نظر می‌رسید که برنامه فیسبوک ریسرچ هم سایست‌های اپل برای دسترسی به روت آیفون ها را زیر پا می‌گذارد چرا که کمپانی کوپرتینویی پیشتر مدعی شده که به هیچ برنامه‌ای چنین اجازه‌ای نخواهد داد. البته سخنگوی کمپانی فیسبوک اعلام کرده که برنامه فیسبوک ریسرچ قوانین اپل را زیر پا نگذاشته اما جزئیاتی هم در این زمینه ارائه نکرده است.

 

تماشا کنید: اپل با سه آگهی جدید، کارایی و امنیت آیفون در برابر اندروید را یادآور می شود

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی