ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اعلام رسمی ایران خودرو برای بازگشت قیمت 6 محصول به شرایط قبلی

هفته گذشت پس از مدت‌ها کشمکش رسانه ای و حاشیه آفرینی میان خودروسازان و مشتریان، بالاخره اعتراض مشتریان ایران‌ خودرو و سایپا به ثمر نشست تا پس از شکایت‌ها و تجمعات بسیار، با ابلاغ وزیر ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۴

هفته گذشت پس از مدت‌ها کشمکش رسانه ای و حاشیه آفرینی میان خودروسازان و مشتریان، بالاخره اعتراض مشتریان ایران‌ خودرو و سایپا به ثمر نشست تا پس از شکایت‌ها و تجمعات بسیار، با ابلاغ وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان مکلف به اجرای ماده 4 آیین‌ نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو و تحویل خودروهای معوق با قیمت‌های گذشته شدند.
با اعلام وزیر صنعت، ایران‌ خودرو و سایپا مکلف به تحویل خودروهای پیش‌ فروش‌ شده با تاریخ تحویل اول شهریورماه تا 30 دی‌ماه به قیمت قبل هستند. اخیرا رحمانی با تاکید بر اجرای دقیق ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان افزود: «همانطور که پیش از این بارها عرض کرده ام، همه باید به تعهداتشان پایبند باشند و اگر از این تعهد عدول کنند، سازمان حمایت در دفاع از حقوق مصرف کنندگان برخورد نظارتی را اعمال خواهد کرد.»

ایران خودرو
به همین دلیل، بر اساس اعلام ایران خودرو محصولا دنا معمولی، پژو 206 تیپ 5 و 2، سمند ef7 پایه گازسوز، پژو پارس ال ایکس موتور tu5 و پژو 405 slx برای خریدارانی که زمان تحویل خودرو آنها تا دی ماه 97 بوده است با قیمت قدیم محاسبه خواهد شد.
هر گونه افزایش قیمت جدید برای پیش‌‌فروش‌ها و فروش‌های آتی خواهد بود. وجوه پرداختی اضافی مشتریانی که با موعد تحویل قبل از اول بهمن ماه تکمیل وجه کرده یا خودروی خود را تحویل گرفته‌اند، مسترد خواهد شد.

این درحالیست که خودروسازان تا پیش از این بر افزایش چند برابری هزینه های تولید و لزوم افزایش قیمت محصولات خود تاکید داشتند و بنابراین با توجه به عقب نشینی از افزایش قیمت ها، حالا از ضرر و زیانی چند هزار میلیارد تومانی شکایت می کنند که البته براساس قول و قرار وزیر صنعت قرار است این زیان دهی با اعطای وامی 4000 میلیارد تومانی (2000 میلیارد تومان به ازای هر خودروساز) توسط بانک مرکزی جبران شود. اما مشخص نیست که ایران خودرو و سایپا چه سهمی از این مبلغ را به صنعت در شرف ورشکستگی قطعه سازی اعطا خواهند کرد و این وام دقیقا در چه زمانی به صنعت خودروسازی و قطعه سازی تزریق می شود. بنابراین می توان گفت که بحران ایران خودرو و سایپا برای حفظ فعالیت خطوط تولید خود به قوت خود باقیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Pouria JPR
    Pouria JPR | ۱۳ بهمن ۱۳۹۷

    به یاری خدا همگی به زودی کیک و شیرینی اعلام ورشکستگی کامل این شرکت دزد، شرور و خودخواه رو بخوریم.

    • opda511
      opda511 | ۱۳ بهمن ۱۳۹۷

      و شیرینی های دیگر خخ

مطالب پیشنهادی