ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تاخت و تازه کره ای ها در بازار خودروهای اسپرت؛ هیوندای توسان N با 340 اسب بخار قدرت در راه است

به گفته برخی افراد نزدیک به هیوندای، این کمپانی قصد دارد نسخه ای ارتقا یافته و قدرتمند از کراس اوور توسان را با نشان N راهی بازار کند. طبق شنیده ها موتور این نسخه قدرتی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

به گفته برخی افراد نزدیک به هیوندای، این کمپانی قصد دارد نسخه ای ارتقا یافته و قدرتمند از کراس اوور توسان را با نشان N راهی بازار کند. طبق شنیده ها موتور این نسخه قدرتی در حدود 340 اسب بخار قدرت داشته و تا دو سال آینده از راه خواهد رسید.

نکته جالب اینکه یکی از این افراد در مصاحبه با نشریه انگلیسی اتو اکسپرس افزوده هیوندای علاقه ای به ساخت مدل های N با قابلیت های معمولی نبوده و در هر کلاس محصولات مزین به این نشان باید توانمندی های بالایی داشته باشند. با این حساب باید منتظر کراس اووری جذاب و هیجان انگیز از هیوندای بمانیم. درباره مشخصات دقیق هیوندای توسان N فعلا اطلاعاتی در دست نیست، اما ظاهرا کره ای ها صفر تا صد زیر 6 ثانیه را هدف گذاری کرده اند.

در حال حاضر مدل پایه توسان 2019 که سال قبل با تغییرات جزئی ظاهری معرفی شد، از موتور 2 لیتری چهار سیلندر بهره می برد. این موتور توانایی تولید 164 اسب بخار قدرت و 204 نیوتن متر گشتاور را دارد. کسانی که به دنبال موتوری قوی تر باشند، می توانند به سراغ مدل مجهز به موتور 2.4 لیتری بروند. این موتور که جایگزین نمونه 1.6 لیتری توربو شده، می تواند 181 اسب بخار قدرت و 237 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

یکی از چالش های مهندسین بخش N هیوندای قرار دادن موتوری حجیم در زیر کاپوت توسان خواهد بود، زیرا همانگونه که در بالا اشاره کردیم، بخش محفظه موتور این کراس اوور برای موتورهای عموما کوچک طراحی شده است.

برای مقابله با این چالش شاید استفاده از موتور 2 لیتری و توربوشارژ ولستر N یکی از راهکارها باشد. البته این موتور 275 اسب بخار قدرت دارد و به احتمال زیاد در صورت استخراج اسب بخارهای بیشتر از آن در هیوندای توسان N کارایی و میزان قابل اعتماد بودنش تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

هیوندای توسان N

منابع نزدیک به هیوندای، از در راه بودن نسخه تقویت شده هاچ بک کوچک i20 نیز خبر داده اند. به گفته این منابع i20 N سال آینده با قدرتی در حدود 250 اسب بخار معرفی خواهد شد، همچنین مدل Halo (اتومبیلی که جنبه سودآوری آن چندان مهم نبوده و بیشتر برای ارتقای وجهه برندها طراحی و تولید می شوند) کمپانی هیوندای هم اینک مراحل توسعه را پشت سر می گذارد.

بد نیست اشاره کنیم کره ای ها با عرضه جنسیس G70 سر و صدای زیادی در کلاس سدان های اسپرت به راه انداخته اند. موتور 3.3 لیتری V6 و توئین توربوی این خودرو قادر است 365 اسب بخار قدرت تولید نموده و چرخ های عقب یا هر چهار چرخ را به حرکت وادار کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که کره ای ها دانش و تجارب لازم برای تولید مدل های اسپرت را کسب کرده و احتمال اینکه هیوندای توسان N نیز بتواند مثل G70 موفق ظاهر شود، زیاد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی