ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

085ae526-mercedes-safety-concept-6
خودرو

امکان تصادف با جدیدترین کانسپت مرسدس بنز نزدیک به صفر خواهد بود

مرسدس بنز یکی از خودروسازانی است که نام آن همواره با ایمنی و جدیدترین تکنولوژی ها گره خورده؛ طبق گزارش های اخیر این کمپانی پیشتاز آلمانی در حال توسعه کانسپتی است که امکان تصادف با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

مرسدس بنز یکی از خودروسازانی است که نام آن همواره با ایمنی و جدیدترین تکنولوژی ها گره خورده؛ طبق گزارش های اخیر این کمپانی پیشتاز آلمانی در حال توسعه کانسپتی است که امکان تصادف با آن نزدیک به صفر خواهد بود. این مدل مفهومی که فعلا با نام اختصاری ESF شناخته می شود، ایمن ترین ساخته تاریخ مرسدس بنز بوده و نقشی مهم در تحقق هدف پیشگیری از وقوع تصادفات جاده ای ایفا خواهد کرد.

آقای اُلا کِلِنیوس (Ola Kalennius) مدیر بخش تحقیق و توسعه مرسدس بنز درباره کانسپت ESF گفته:

ایمنی هسته DNA مرسدس بوده و هدف نهایی ما به صفر رساندن تصادفات ترافیکی است.

درباره جزئیات مفهومی آتی اشتوتگارتی ها اطلاعات چندانی در دست نیست، اما می توان حدس زد که این خودرو به فناوری خودران و انبوهی از سیستم های رانندگی پیشرفته مجهز خواهد شد.

آنطور که آقای کلنیوس در یکی از مصاحبه های چند وقت پیش خود گفته، تقریبا تمامی سوانح ترافیکی موجود، نتیجه خطاها و اشتباهات انسانی هستند و در صورت بهره گیری از سیستم های پیچیده و هوشمند می توان این عامل را حذف کرد.

کانسپت مرسدس بنز با بدنه ای فوق ایرودینامیک
کانسپت مرسدس بنز با بدنه ای فوق ایرودینامیک

مدیر کنونی بخش تحقیق و توسعه مرسدس بنز به تجربه حضور چندین ساله در تیم مهندسی اشاره کرده و افزوده که نبوغ و خلاقیت مهندسین همیشه شگفت انگیز بوده و هرگز توقف نمی شود. وی اواسط امسال را زمان نمایش آینده ایمنی عنوان نموده و گفته که برخی از قابلیت ها برای استفاده در مدل های انبوه آماده هستند.

با توجه به صحبت های آقای کلنیوس، همین امسال شاهد معرفی کانسپت مرسدس بنز ESF خواهیم بود. طبق رسم دیرینه اشتوتگارتی ها، تکنولوژی ها و امکانات پیشرفته این خودروی مفهومی با سدان پرچمدار و تشریفاتی S کلاس به مدل های تولیدی راه پیدا خواهد کرد. نسل جدید این اتومبیل لوکس در حال تست و توسعه بوده و احتمالا سال آینده از راه خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Seyyedhojjatallah Hoseyni
    Seyyedhojjatallah Hoseyni | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷

    یا خدا . عجب چیزیه این دیگع

  • maserkani
    maserkani | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷

    این جدیدترین کانسپت بنز نیست. برای حدود سه سال پیشه

مطالب پیشنهادی