ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپ بریتانیایی از بزرگترین راکت تولید شده با پرینتر سه بعدی رونمایی کرد

شرکت استارتاپی اُربکس (Orbex) با انتشار تصویری در توییتر رسمی خود از مرحله‌ی دوم بزرگترین راکت تولید شده توسط پرینتر سه بعدی رونمایی کرد. این راکت همراه با موتور به کار رفته در آن ۱۷ متر طول ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

شرکت استارتاپی اُربکس (Orbex) با انتشار تصویری در توییتر رسمی خود از مرحله‌ی دوم بزرگترین راکت تولید شده توسط پرینتر سه بعدی رونمایی کرد. این راکت همراه با موتور به کار رفته در آن ۱۷ متر طول دارند که تقریبا یک چهارم اندازه‌ی راکت فالکون 9 اسپیس ایکس است.

این پیشرفت چند هفته بعد از آن رخ می‌دهد که شرکت Relativity Space پس از امضای قرارداد با نیروی هوایی ایالات متحده‌ی آمریکا تصمیم گرفت تا راکت چاپ سه بعدی شده‌ی خود را در فلوریدا به پرواز درآورد.

اُربکس با مهندسین با تجربه‌ی هوافضای ناسا و انجمن فضایی اروپا همکاری کرد تا مرحله‌ی دوم راکت خود که بخشی از یک راکت چند مرحله‌ای می‌شود را تولید کند. این راکت قرار است که یک فضاپیما را وارد مدار نماید.

پرینتر سه بعدی

استارتاپ اُربکس مدعی است که راکت تولید شده‌شان اولین راکت پرینت شده‌ی سه بعدی محسوب می‌شود که موتورش به طور کامل در یک قطعه و بدون وجود هیچ پیچ و مهره‌ای برای متصل شدن قطعات مختلف به تولید رسیده است. این موضوع به این معنی است که راکت یاد شده ۳۰ درصد سبک‌تر و ۲۰ درصد بهینه‌تر از پرتاب کننده‌های کوچک دیگر است. تولید به صورت یکپارچه و در یک قطعه می‌تواند باعث شود تا این راکت در دما و فشار بسیار بالا عملکرد بهتری داشته باشد.

همچنین این راکت طوری طراحی شده که از سوخت «بیو پروپان» استفاده کند. سوخت تجدید پذیری که تا ۹۰ درصد تولید گاز کربن را کاهش می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۲۱ بهمن ۱۳۹۷

    به امید روزی که کشور ما بتونه با استارتاپ های اونا رقابت کنه.

مطالب پیشنهادی