ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موسیقی ۸ بیتی
تکنولوژی

ساخت آلبوم موسیقی ۸ بیتی با استفاده از صدای مادربورد کامپیوتر [تماشا کنید]

هیچ چیز مانند شنیدن موسیقی‌های بازی‌های کنسول‌های ۸ بیتی، کاربران را به روز‌های ابتدایی بازی‌های رایانه‌ای ببرد و خاطره‌ای خوش را در ذهن آنها تداعی کند. اکنون آوای موسیقی ۸ بیتی ضمن ایجاد حس نوستالژیک، ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

هیچ چیز مانند شنیدن موسیقی‌های بازی‌های کنسول‌های ۸ بیتی، کاربران را به روز‌های ابتدایی بازی‌های رایانه‌ای ببرد و خاطره‌ای خوش را در ذهن آنها تداعی کند. اکنون آوای موسیقی ۸ بیتی ضمن ایجاد حس نوستالژیک، به سرگرمی بسیاری از کاربران بدل شده تا موسیقی‌های زیادی را بدین شکل بیافرینند یا اینکه برعکس این روند را پیش گرفته و با ابزار آلات مختلف سعی کنند موسیقی‌های ۸ بیتی را بازآفرینی کنند.

حال یک کاربر پلتفرم یوتیوب فعال در زمینه تولید موسیقی ۸ بیتی ، یک سال و نیم زمان گذاشته تا یک آلبوم کاملی با صدای مادربورد کامپیوتر بسازد. جالب اینجاست که اگر اهل شنیدن چنین موسیقی‌هایی باشید، این آلبوم ۲۶ دقیقه‌ای و ۲۳ آهنگ آن می‌تواند رضایت شما را فراهم کند.

همانطور که می‌دانید در ابتدا ویژگی تولید صدا در مادربورد برای این منظور طراحی شده بود تا اطلاعاتی از آن به کاربر بدهد. برای مثال به صدا درآمدن بوق‌ها و نت‌های به خصوصی از مادربورت نشان می‌دهد که روشن شده، به درستی فعالیت می‌کند یا اینکه مشکلی برایش پیش آمده است.

از آنجایی که در دهه ۸۰ میلادی، هنوز کارت صدای مجزایی برای پخش موسیقی و صدا اختصاص نیافته بود، توسعه دهندگان بازی‌ها راهی نوآورانه برای تولید موسیقی با استفاده از همین اصوات پیدا کردند. بدین ترتیب موسیقی‌های ۸ بیتی خارق العاده و جاودانه‌ای نظیر موسیقی بازی سوپر ماریو ساخته شد.

موسیقی ۸ بیتی

حال این کاربر سعی کرده با استفاده از تکنیک‌های مختلف و به خصوص، یک آلبوم کامل متشکل از ۲۳ آهنگ تولید کند که تمامی قطعه‌های آن هم تفاوت داشته باشند و در عین حال اثر هنری قابل توجهی محسوب شوند. علاقه‌مندان به این مدل موسیقی می‌توانند این آلبوم را به صورت کامل در لینک کانال shiru8bit در پلتفرم یوتیوب تماشا کنند یا اینکه فایلی به حجم ۴۲ کیلوبایت را دانلود کرده و در امولاتور سیستم عامل MS-DOS اجرا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی